برنامه یاد بعضی نفرات
 
«مسعود حبیبی» و «کوروش بابایی» به گزارشِ موسیقی ما واکنش نشان دادند
پوستِ مصنوعی دف در سال 80 ثبت اختراع شده است
موسیقی ما- پیرو گزارش «از تار یحیی تا صراحی شجریان» که در آن نگاهی به تغییرات و ابداعات سازهای ایرانی از گذشته تا امروز داشته‌ایم؛ دو تن از هنرمندانِ عرصه‌ی موسیقی واکنش نشان داده و توضیحاتی در این خصوص ارایه داده‌اند. «موسیقی ما» وظیفه‌ی خود می‌داند ضمنِ بازتابِ نظراتِ این هنرمندان ارجمند ( مسعود حبیبی و کوروش بابایی)، آمادگی خود را برای نظراتِ آتی نیز اعلام کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: ««پژمان حدادی» نیز نسل جدیدی از دف با پوست مصنوعی را ساخته است. این دف‌ها از نظر صدادهی همانند دف با پوست طبیعی عمل می کنند و علاوه بر این از ویژگی کوک شدن و تغییر کوک نیز برخوردار هستند. او در این باره گفته است: «یک شرکت آمریکایی تولیدکننده سازهایی با پوست مصنوعی است که من به آنها طرح کشیدن پوست روی دف و تنبک را پیشنهاد کردم و آنها بعد از تجربیات فراوان و رسیدن به پوستی با ضخامت خاص توانستند دفی تهیه کنند که صدایش بسیار نزدیک دف‌هایی با پوست طبیعی است.»

این در حالی است که «مسعود حبیبی» - نوازنده‌ی نام‌دار دف- به «موسیقی ما» توضیح می‌دهد: «در سالِ 1372 من تصمیم گرفتم تا نقایص ساز دف را به طور ساختاری برطرف کنم و اقدام به استفاده از نوعی کاغد پلاستیکی کردم که البته برای یافتنِ این محصول جست‌وجوی بسیاری انجام دادم. در نهایت با زحمات و تلاش‌های من و دوستانِ نزدیکم این محصول در سال 80 به ثبت رسید و مالکیت صنعتی آن در اختیار گرفته‌ایم. خوشحالم که این محصول با استقبال روبه‌رو شد و همگان از آن استفاده می‌کنند.»

در این میان «کوروش بابایی» نیز می‌گوید: «درباره‌ی ویدیوی این گزارش که در اینستاگرام منتشر شده است،‌ من نوشته‌ام که متاسفم که اطلاعات غلط یا ناقص به مخاطب می‌دهید،‌ در این ارتباط باید توضیح دهم تعدادی از هنرمندانی که در آن ویدیو معرفی شده‌اند، از دوستان صمیمی من هستند یا گذشتگانی که باعث افتخار این کشور بوده و هستند و هیچ ایرادی به آن اساتید و دوستان خودم نمی‌گیرم و همه‌شان را روی چشم می‌گذارم فقط دو مورد وجود دارد، اول آنکه سهمِ «پیتر بیفن»‌ در ساز «شاه‌کمان» نادیده گرفته شده است و از آن طرف درباره‌ی سازهایی با پوستِ مصنوعی که قبل از هر کسِ دیگری، آقای «مسعود حبیبی» از اوایلِ دهه‌ی 70 سازهای پوست مصنوعی را درست کردند و در سال 80 این اختراع را ثبت کردند و برگه‌ی ثبت اختراع آن موجود است.»

«موسیقی ما» مدارکِ لازم برای ثبتِ این اختراع را نیز در ضمیمه می‌آورد.
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 - 21:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پوستِ مصنوعی دف در سال 80 ثبت اختراع شده است | موسیقی ما