برنامه یاد بعضی نفرات
 
از ۱۹ تا ۲۱ تا نوامبر در دانشگاه بوخوم صورت می‌گیرد
برگزاری کنفرانس در حوزه موسیقی ایرانی در آلمان
موسیقی ما- کنفرانس بین‌المللی «منابع و تئوری‌ موسیقی از عصر یونان باستان تا دوره عثمانی» از نوزدهم تا بیست‌ویکم ماه نوامبر سال جاری در دانشگاه بوخوم آلمان برگزار خواهد شد. این کنفرانس به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های تئوری‌ موسیقی و همچنین راه‌های انتقال مفاهیم موسیقی در سه حوزه موسیقی ایرانی، موسیقی صفوی و موسیقی عربی می‌پردازد.
 
در توضیح این کنفرانس آمده است: «موسیقی در فاصله قرن هشتم تا دهم میلادی در میان اعراب اهمیت زیادی یافت. در این دوران، رساله‌های موسیقایی آریستوکسنوس، ارسطو، اقلیدس، بطلمیوس و نیکوماخوس برای نخستین‌بار به زبان عربی ترجمه شدند و تئوری موسیقی یونان باستان در دسترس عده بیشتری از موسیقی‌دانان عرب قرار گرفت. علاوه بر این، نمی‌توان تاثیر چشمگیر موسیقی ایران و روم شرقی بر موسیقی عربی را نیز نادیده گرفت. آنطور که منابع تاریخی نشان می‌دهند، ‌ تئوری موسیقی عربی توسط موسیقی‌دانان ایرانی و عثمانی پایه‌ریزی و همچنین برخی از سازهای موسیقی عملاً از ایران به موسیقی عربی وارد شده است.
 
حال، یاسمین گوک‌پینار از دانشگاه بوخوم و استفانی شوه از دانشگاه برلین می‌خواهند با کمک محققان حوزه موسیقی از سراسر جهان، تفاوت‌ها و شباهت‌های تئوری‌های موسیقی در مناطق مختلف و همچنین چگونگی انتقال مفاهیم موسیقی را در سه حوزه موسیقی ایرانی، موسیقی صفوی و موسیقی عربی مورد بررسی قرار دهند.
 
بدین منظور آن‌ها در ماه نوامبر سال جاری کنفرانسی بین‌المللی در دانشگاه بوخوم برگزار خواهند کرد. محققانی که در زمینه تئوری و تاریخ موسیقی فعالیت دارند، می‌توانند مقالات و پیشنهادات خود را برای این دو محقق ارسال کنند. پس از بررسی پیشنهادات و مقالات، از محققان برجسته برای شرکت در این کنفرانس دعوت خواهد شد.»
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 - 13:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برگزاری کنفرانس در حوزه موسیقی ایرانی در آلمان | موسیقی ما