برنامه یاد بعضی نفرات
 
همایون مصاحبه نکرد؛ اما تلویزیون از شجریان گفت

موسیقی ما - حوالی خرداد سال ۸۸ بود که اظهار نظر برخی هنرمندان درباره مسائل سیاسی آنها را در محال برد و به طبع آن هم صدا و سیما از پخش تصویر و یا برنامه هایی درباره این هنرمندان خودداری کرد. از جمله این هنرمندان خسرو آواز ایران، محمدرضا شجریان بود که چند سال بعد از آن ماجرا برخی از مدیران وقت صداوسیما اعلام کردند به دلیل مواضع استاد شجریان از پخش تصویر او معذور هستند.

این ماجرا آنقدر ادامه دار شد که حتی چند سال بعد صدای ربنای استاد شجریان که سال‌های بسیار با ماه مبارک رمضان ما ایرانیان گره خورد بود هم از صدا و سیما دیگر پخش نشد.

حالا ۱۰ سالی از آن ماجرا می‌گذرد و رسیدیم به اسفند سال ۱۳۹۸؛ محمدرضا شجریان در بستر بیماری است و هواداران او دست به دعا. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته (یکشنبه ۴ اسفند) اعلام می‌کند برنامه شب موسیقی شبکه چهار سیما قصد دارد در اقدامی تازه با همایون شجریان؛ فرزند محمدرضا شجریان درباره روند درمانی وی گفت و گو کند. این خبر خیلی زود در شبکه‌های مجازی دست به دست شد و همه راس ساعت ۲۳ چشم به شبکه‌ چهار تلویزیون دوختند تا پس از ۱۰ سال بار دیگر نام محمدرضا شجریان در تلویزیون شنیده شود.

هر چند همایون شجریان پشت خط تلفنی برنامه شب موسیقی نیامد؛ این برنامه با تصویر بزرگی از شجریان آغاز شد، با پخش ویدئوی دیدار همایون شجریان با هواداران پدر در جلوی درب بیمارستان جم ادامه و در نهایت با مصاحبه تلفنی درباره آخرین وضعیت استاد ادامه پیدا کرد. علی جهاندار خواننده شناخته شده و از شاگردان محمدرضا شجریان بود که پیرامون تازه‌ترین وضعیت درمانی محمدرضا شجریان پشت خط تلفنی این برنامه، گفت و گو کرد.

او گفت که من از چند شب پیش بعضی حرف‌ها و شایعات را درباره استاد محمدرضا شجریان شنیده بودم که طی آن تصمیم گرفتم بالاخره خودم به بیمارستان بروم و وقتی به آنجا مراجعه کردم، همراه با فرزندان استاد به ملاقات رفتیم.

جهاندار در ادامه گفت و گوی تلفنی گفت که در بین راه بود که عده‌ای از مردم می‌پرسیدند چرا من پیراهن سیاه پوشیده‌ام؟ حتی عده‌ای هم به من گفتند: تو از حال استاد خبر داری اما نمی‌خواهی چیزی بگویی! که من در جواب دوستان گفتم: «می‌روم خبر را کسب می‌کنم و می‌آیم

این خواننده ادامه داد که در همین هنگام همایون [شجریان] هم به بیمارستان رسید و ما در همان جا تصمیم گرفتیم تا همایون میان مردم برود و واقعیت را به آن‌ها بگوید. خوشبختانه همایون هم با مردم صحبت کرد و مردم هم سرانجام رفتند. ما هم دوباره برگشتیم و رفتیم خدمت استاد و همان طور که ذکر شد، با کمک اکسیژن، نفس استاد مهیا بود و جای نگرانی هم نبود.

جهاندار گفت که البته بعد از مدتی که ما در بیمارستان بودیم بعد از جویا شدن از احوال آقای شجریان بیمارستان را ترک کردیم. حتی (یکشنبه ۴ اسفند) بعد از ظهر، من از همایون و افسانه (شجریان) جویای احوال استاد شدم که هر دو گفتند حال ایشان بهتر شده و این چیزی است که تاکنون بنده از آن خبر دارم.

در پایان رضا مهدوی مجری و کارشناس برنامه شب موسیقی توضیحی درباره پشت خط تلفن نیامدن همایون شجریان نداد؛ اما جهاندار با قدردانی از اقدام همایون شجریان در اطلاع‌رسانی شفاف حال پدرش به مردم گفت همین که همایون شجریان به میان مردم آمده و به مردم اطلاع‌رسانی کرده اقدام خوبی است که امیدوارم همه این رفتار را  سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

همایون شجریان البته همزمان با پخش این برنامه در صفحات رسمی خود در فضای مجازی از بهبود وضعیت محمدرضا شجریان خبر داد و نوشت که خوشبختانه در دو روز گذشته تغییرات مثبتی در وضعیت پدر حاصل شده که نیاز ایشان به دستگاه تنفسی را بسیار کم کرده است.

منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 - 01:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون مصاحبه نکرد؛ اما تلویزیون از شجریان گفت | موسیقی ما