برنامه یاد بعضی نفرات
 
«در خانه بی مرز»، در راه کابل
گروه رستاک افغانستانی خواند
موسیقی ما - سومین قطعه از گروه موسیقی رستاک به عنوان یکی دیگر از تولیدات پروژه «در خانه بی مرز»، منتشر شد.

به گزارش «موسیقی ما»، سومین قطعه از مجموعه موسیقایی «در خانه_بی‌ مرز» از سوی گروه موسیقی رستاک منتشر شد. طبق تجربه ای که از دو قطعه قبلی این پروژه فرامرزی داشته ایم طبیعی است که در قطعه سوم نیز موسیقی یکی دیگر از کشورهای همسایه، مورد نظر رستاکی ها قرار بگیرد، از همین رو و با توجه به ماهیت بین المللی پروژه در خانه_بی مرز، در گام سوم نوبت به موسیقی کشور افغانستان رسیده است. گروه رستاک از دل دنیای پر رمز و راز موسیقی افغان ها، قطعه خاطره انگیز «لیلی جان» را انتخاب کرده است.

آهنگی که نه تنها افغان ها، بلکه اکثر فارسی زبانان و فارسی دانان نیز حس نوستالژیکی نسبت به آن دارند و با شنیدن این قطعه ناخودآگاه به حال و هوای دهه های ۶۰ و ۷۰ شمسی می روند. البته باید خاطر نشان کرد که حضور مهاجرین افغان در ایران باعث تعاملات فرهنگی بین این دو ملت کهن شده است. موسیقی نیز از این تعاملات بی بهره نبوده و یکی از خاطرات مشترک بین ملت افغانستان و ملت ایران همین قطعه «لیلی جان» است که خصوصا در سال هایی که این کشور درگیر نزاع داخلی بود در ایران بسیار خوانده و شنیده شد.

اما طبق آن چه از گروه رستاک سراغ داریم باید منتظر تنظیمی متفاوت و خلاقانه باشیم چرا که این خلاقیت و نوآوری (در عین احترام به اصالت آثار و حفظ اصول و قواعد فرهنگی آن ها) تبدیل به رسم حرفه ای این گروه باسابقه موسیقی شده است و همین امر موجب گردیده تا انتظار شنیدن اثری نوستالوژیک و در عین حال همراه با خلاقیت رستاکی ها را داشته باشیم.

سیامک سپهری مانند سایر آثار رستاک، سرپرستی گروه را در روند تولید این قطعه نیز بر عهده داشته است، فرزاد مرادی هم آواز «لیلی جان» را خوانده است. همه نوازندگان گروه نیز در تولید این قطعه همکاری کرده اند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است؛
سیامک سپهری: تار
فرزاد مرادی: بم تار
اکبر اسماعیلی‌پور: تار
دینا دوستی: کمانچه و کمانچه آلتو
یاسمن نجم‌‌الدین: قانون
حامد بلندهمت: سازهای بادی
مجید پوستی: سازهای کوبه ای
بهزاد مرادی: سازهای کوبه ای
امید مصطفوی: سازهای کوبه ای
پریسا اینانلو: سازهای کوبه‌ای

در این اثر هنرمندان مهمان، کبیر معصومی(هارمونیه و آواز) و محمود بارانی (طبلا) -اهل کشور افغانستان-، دارا دارایی (گیتار بیس) و ترگل خلیقی (رباب) نیز گروه رستاک را همراهی کرده و در تولید این قطعه همکاری نموده اند.

آهنگ «لیلی جان» از گروه رستاک را اینجا دانلود کنید.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اسفند 1398 - 09:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه رستاک افغانستانی خواند | موسیقی ما