برنامه یاد بعضی نفرات
 
در شب موسیقی سیستان و بلوچستان
به چهار هنرمند سیستان و بلوچستان نشان درجه‌ی یک هنری داده شد
 موسیقی ما- شب موسیقی سیستان و بلوچستان با ارجای سه گروه موسیقی استان و اعطای درجه یک هنری به هنرمندان این استان در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر در تالار سوره برگزار شد.

در شب موسیقی سیتان و بلوچستان حبیب‌اله قادر آتشگر (نوازنده دونلی و سرنا)، برکت شکل‌زهی (نوازنده قیچک)، خداداد شکل زهی(نوازنده قیچک) و محمد نور محب‌زهی(نوازنده و سازنده قیچک) گواهی درجه یک هنری خود را از شورای ارزشیابی هنرمندان دریافت کردند.

درجه یک هنری این هنرمندان استان سیستان و بلوچستان توسط محمد اله‌یاری فومنی(مدیر کل دفتر موسیقی)، حمید قبادی(مشاور اجرایی معاونت امور هنری)، سیدمحمد طباطبایی (دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان)، حسین مسگرانی(مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان) اعطا شد.

 گواهی درجه یک هنری بالاترین درجه هنری که توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان اهدا می‌شود.

سپس گروه «هامون» به سرپرستی حبیب الله قادر آتشگر از شهرستان زابل با لباس‌های محلی سفید و کت‌های مشکی آینه دوزی روی صحنه رفت و اجرا کرد. محمد بخش محل زهی(نوازنده رباب)، ابراهیم براهوتی (نوازنده تنبورک)، علیم قادر آتشکر (نوازنده قاشقک)، امیر گرگیج (نوازنده دهلک) نوازندگان گروه «هامون» بودند که قطعه «ای وطن، ایران من» را اجرا کردند. 

این گروه تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت داشته استدر ادامه  گروه موسیقی «ساحل مکران» به سرپرستی اسحاق بلوچ نسب از شهرستان چابهار روی صحنه رفت و اولین اجرا را با روایت یک داستان شروع کرد.

این گروه نیز در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله کشور فرانسه، سوئد، عمان و پاکستان اجرا داشته است.  استاد اسحاق بلوچ نسب نیز درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان دارد.

احمد وطن‌خواه(نوازنده قیچک)، حاج مرادبخش بارسا(نوازنده تنبورک) همراه استاد اسحاق بلوچ روی صحنه اجرا کردند

گروه موسیقی «گلداز» به سرپرستی گل محمد بلوچی از شهرستان نیکشهر ار جای پایانی سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تالار سوره بود.

این گروه نیز در کشورهایی مثل عمان، عراق و برخی از کشورهای آفریقایی اجرا داشته‌ است.

انواع نغمه‌ها و آوازها از جمله «عرفانی و عبادی، بزمی و دیوانی، حماسی و شائری، لالایی‌ها، نازینک‌ها، لیکوها، زهیروک‌ها، کارآواها، سوت‌ها و شادی آواها، آسوکه‌ها» را می‌توان در موسیقی سیستان و بلوچستان شنید.
 
 
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اسفند 1398 - 12:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به چهار هنرمند سیستان و بلوچستان نشان درجه‌ی یک هنری داده شد | موسیقی ما