برنامه یاد بعضی نفرات
 
با داوری بهدادبابایی، علی جهاندار و سیدعباس سجادی
هزار صدای سنتی با بزرگداشت استادان مهندس خرم و اقبال آذر برگزار می‌شود
موسیقی ما- آخرین برنامه بخش مقدماتی موسیقی کلاسیک ایرانی هزارصدا، ساعت 18 دوشنبه پنجم اسفند برگزار می‌شود، تا آخرین گروه شرکت‌کننده در فینال هزارصدا، توسط کارشناسان و در حضور علاقه‌مندان موسیقی ایرانی انتخاب شود. موسیقیدان و محقق شناخته شده و نوازنده چیره‌دست سه تار، بهداد بابایی در بخش آهنگسازی و نوازندگی، علی جهاندار، یکی از شناخته‌شده ترین آوازخوانان و مدرسان آواز کلاسیک ایرانی در بخش آواز، و شاعر، ترانه‌سرا، مجری و مدیر باسابقه و خوشنام موسیقی؛ سیدعباس سجادی، در بخش شعر کارشناسان این برنامه‌اند و به بررسی آثار و اجراهای گروه‌های شرکت‌کننده خواهند پرداخت. سه گروه جوان موسیقی ایرانی در بخش مسابقه این برنامه اجرا خواهند کرد.

این برنامه در روز پنجم اسفند برگزار می‌شود که روز تولد خواجه نصیرالدین توسی‌ست و به نام روز مهندس نامگذاری شده است، به همین مناسبت به زنده‌یاد مهندس همایون خرم تقدیم می‌شود و ویژه برنامه‌هایی هم برای این مناسبت در نظر گرفته شده است. یکی از این ویژه برنامه‌ها، اجرای دو اثر ماندگار استاد خرم با پیانوی فرزند ایشان مهندس امیرمحسن خرم و ویولن شاگرد ایشان وحید خرمی‌ست. برخی از اعضای خانواده استاد خرم نیز از جمله مهمانان ویژه این برنامه‌اند.

همچنین سوم اسفند مصادف با سالروز درگذشت استاد ابوالحسن اقبال آذر است و به همین مناسبت، سبحان مهدی‌پور با همراهی نوازندگی سنتور حمیدرضا برزوی به یاد این خواننده صاحب سبک آوازهایی را اجرا خواهد کرد. مهدی‌پور پیش از این آلبوم «یادواره اقبال آذر» را منتشر کرده است.

این برنامه نیز مانند اغلب دیگر برنامه‌های هزارصدا میان برنامه‌های جذاب دیگری هم خواهد داشت. این آخرین برنامه بخش سنتی هزارصدا در سال 98 است که در ساعت 18 روز دوشنبه پنجم اسفند در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران آغاز خواهد شد.

هزارصدا اولین برنامه استعدادیابی موسیقی‌ست که به همت آرش نصیری از سال 1392 آغاز شد و در طی این سال‌ها در فرهنگسراهای ارسباران و نیاوران برگزار شده است. آخرین برنامه هزارصدا در سال 1398 ، یک برنامه دیگر در بخش کودکان و نوجوانان است که عصر روز چهارشنبه 21 اسفند برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : جمعه 2 اسفند 1398 - 13:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هزار صدای سنتی با بزرگداشت استادان مهندس خرم و اقبال آذر برگزار می‌شود | موسیقی ما