برنامه یاد بعضی نفرات
 
به مناسبت هشتصدمین سالگرد مولانا و بر اساسِ اشعاری از این شاعر
«امیرحسین حسنی‌نیا» در رشت روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - کنسرت موسیقی تلفیقی-عرفانی «امیرحسین حسنی‌نیا» به مناسبت بزرگداشت مولانا نهم اسفند ماه سال جاری، با رپرتواری از ساخته های عرفانی خود در تالار خاتم رشت روی صحنه می‌رود.

حسنی‌نیا آهنگساز، نوازنده و اولین سماع‌گر ایرانی شناخته شده کشورمان، عنوان کرد: «کنسرت پیش روی ما در سالن رادی، تالار مرکزیِ شهر رشت خواهد بود که طی دو سئانس تقدیم مخاطبان و موسیقی دوستان این شهر می‌شود.»

این کارشناس موسیقی که در اجرای پیش رو نوازندگی بربت و خوانندگی را بر عهده دارد، در معرفی دیگر اعضای گروه افزود: «این کنسرت به مناسبت هشتصدمین سالگرد مولانای بلخی تدارک دیده شده است. قطعاتی از ساخته‌های خودم را بر اشعار مولانا آماده کرده‌ام که با هنرنمایی دوستان توانمندم محمد حسین حسینی (فلوت.بانسوری)، محمد رضا حسینی (پیانو)، فرناز خاکی (پیانو ملودیکا)،علیرضا عمرانی (درامز)، محمود گلی (گیتار الکتریک) و جواد نورانی (دف) اجرا خواهد شد.»
 
او در سال جاری، اجرایی را برای شبکه kbs کره جنوبی در مستند جدید راه ابریشم - بخش موسیقی ایران- ارائه کرده که کارشناس آن بخش هم بوده است. همچنین کنسرت دی ماه را در پردیس کوروش طی ۴ سئانس بروی صحنه برده است. او همچنین در بهار ۱۳۹۹ عازم مسکو بوده و در آنجا به اجرای کنسرت می پردازد.

امیرحسین حسنی‌نیا دانش آموخته رشته موسیقی ست. او سال‌ها در زمینه تلفیق پرفورمنس و موسیقی در حال تحقیق و اجراهای صحنه ای است. از آثار اجرا شده‌اش در داخل و خارج ایران می توان به اپرای «اینک شمس»، «مسافرت با آب»، «پروژه آقای سماع» با همراهی سماع قونیه و «از مولوی تا مولانا» اشاره کرد.

این کنسرت طی دو سئانس در سالن خاتم شهر رشت برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 - 12:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «امیرحسین حسنی‌نیا» در رشت روی صحنه می‌رود | موسیقی ما