برنامه یاد بعضی نفرات
 
​تشییع پیکر تورج شعبانخانی برگزار شد
سیمین غانم: تورج می‌گفت دلم از روزگار گرفته است
موسیقی ما – مراسم تشییع پیکر زنده یاد «تورج شعبانخانی» -آهنگساز و خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ- صبح روز چهارشنبه بیستم آذر ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام شد.

«محمدعلی بهمنی» -شاعر و ترانه سرا- در ابتدای این برنامه گفت: «امروز بزرگ و عزیزی را از دست دادیم که در وجود ما وجود خواهد داشت. او انسان خوب و مهربانی بود. شما می دانید که استاد شعبانخانی چه ظرفیت‌هایی در موسیقی داشت. او صدای دلنشینی داشت که وقتی ترانه «بهار بهار» من را خواند دیدیم که چگونه ماندگار شد. او کسی است که شما عزیزان بهتر از من می‌دانید دارای چه ظرفیت های بالایی است. شعبانخانی شیفتگی‌هایی بسیاری داشت به همین دلیل وقتی خبر رفتنش را شنیدم واقعا غمگین شدم. البته خانواده او به حق دلگیری‌هایی از من بعد از فوت او داشتند که جا دارد همین جا از این عزیزان عذرخواهی کنم که کمی دیر خود را به این مراسم رساندم.»
 
ویگن داودی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی پاپ و همکار قدیمی شعبانخانی هم پس از صحبت های بهمنی بیان کرد: «شعبانخانی از جمله هنرمندان توانمندی بود که هم در استودیو هم در اجرای زنده توانمندی های زیادی دارند. او درون و بیرون واحدی داشت که من در این مدت بدون هیچ مشکلی افتخار همکاری با این هنرمند را داشتم. در این مدت کارهای زیادی را در همکاری با او تجربه کردم که خوشبختانه تبدیل به آثار ماندگاری شدند. به هر حال امیدوارم هنرمندان را تا زمانی که زنده هستند پاس بداریم و قدردان زحماتشان باشیم.»
 
 
عبدالجبار کاکایی ترانه سرا و شاعر نیز در این مراسم اظهار کرد: «خیلی اوقات فکر می‌کردم هنری که ما هنرمندان داریم چه طور می تواند نردبان سلوک ما باشد که به این پاسخ رسیدم که بی تعارف خیلی از ما این چنین نیستیم. اما من می‌خواهم تورج شعبانخانی را از این ماجرا استثنا کنم که در دو دوره تاریخی با آثاری که ساخت جاودانه و ماندگار شد. او شبیه به هنرش بود و بنده افتخار این را داشتم با او همکاری‌هایی کنم. من به شعبانخانی علاقه زیادی داشتم اما متاسفانه فرصتی نشد که به او این علاقه را اعلام کنم اما در ماه‌های آخر و دیداری که داشتم این رابطه متصل بوده است. به هر حال در اینجا لازم می دانم که یاد این عزیز از دست رفته را گرامی بدارم.»

اکبرآزاد شاعر و ترانه سرا نیز پس از صحبت های کاکایی با قرائت متنی یاد و خاطره مرحوم شبانخانی را گرامی داشت.

«سیمین غانم» از هنرمندان پیشکسوت موسیقی پاپ و دختر خاله مرحوم شعبانخانی نیز در این آیین ضمن ارائه نوشته‌ای در تجلیل از این خواننده گفت: «من و مرحوم تورج شعبانخانی علاوه بر نسبت فامیلی که با هم داشتیم از لحاظ روحی نیز با هم نزدیک بودیم. او با وجود مشکلات، همواره برای هنری که داشت ارزش قائل می شد. شعبانخانی آثار ماندگاری را خلق کرد اما یادم می آید آخرین بار گفت «دلم از روزگار گرفته چون آثارم در جامعه آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت.»
 
سید عباس سجادی کارشناس موسیقی و شاعر نیز در این مراسم بیان کرد: «امروز شخصیتی را تشییع می کنیم که اخلاق و هنر را با هم درآمیخت. تورج شعبانخانی از جمله هنرمندانی بود که فقط یک شخصیت داشت. ما امروز با مردی وداع می کنیم که انسانیت را به اوج رساند و درک عمیقی از هنر این سرزمین داشت. او به آنچه ساخت ایمان داشت. خیلی ها آثارش را بدون اجازه خواندند اما او که می توانست در تاریخ ماندگار باشد امروز با کارنامه ای پربار از ما خداحافظی می کند. او هنرمندی بود که شعر و کلام را می شناخت و برعکس برخی هنرمندان سلبریتی که بدترین و سخیف ترین کارها را می خوانند با یک ساز و درک عمیق از فرهنگ و هنر سرزمینش جامعه خود را راهبری می کرد.»
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آذر 1398 - 14:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیمین غانم: تورج می‌گفت دلم از روزگار گرفته است | موسیقی ما