برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از 6 سال دوری از صحنه و در آیین «چله‌ی عشق»
«مجید انتظامی» همراه با ارکستر سمفونیک تهران روز واقعه را اجرا می‌کند
موسیقی ما - «مجید انتظامی» -آهنگ‌ساز و رهبرِ ارکستر- پس از 6 سال دوری در آیین «چله‌ی عشق» همراه با ارکستر سمفونیک تهران قطعه  «روز واقعه» را در کتابخانه ملی ایران اجرا خواهد کرد. این برنامه به همت کتابخانه ملی ایران و با هدف تجلیل از اسناد هنرمندان بنام عاشورایی برگزار می‌شود.

هم‌زمان با ایام ماه صفر و اربعین حسینی (ع)، آیین چله عشق با هدف تجلیل از اسناد هنرمندانی که طی یک قرن اخیر در حوزه واقعه عاشورا آثار ماندگاری خلق کرده‌اند، برگزار خواهد شد. در این مراسم از خالقان ۴۰ اثر برجسته‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و پژوهش، هنرهای تجسمی و ترسیمی، هنرهای دراماتیک، موسیقی و ادبیات تولید شده، تجلیل می‌شود.

آیین چله عشق که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی تدارک دیده شده، ۲۹ مهرماه ۱۳۹۸ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

از جمله ۴۰ پدیدآورنده این اسناد که در این آیین تجلیل خواهند شد می‌توان به استاد محمود فرشچیان خالق آثار متعددی از جمله تابلو عصر عاشورا، بهرام بیضایی نویسنده فیلمنامه روز واقعه، مرحوم سیدجعفر شهیدی برای کتاب "قیام حسین(ع)" و مجید انتظامی آهنگساز و موسیقیدان اشاره کرد.

انتظامی خالق موسیقی ماندگار و به یادماندنی فیلم سینمایی روز واقعه در سال ۱۳۷۳ توانست برای موسیقی این فیلم از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را از آن خود کند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مهر 1398 - 12:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مجید انتظامی» همراه با ارکستر سمفونیک تهران روز واقعه را اجرا می‌کند | موسیقی ما