برنامه یاد بعضی نفرات
 
با داوری احمد پژمان، بهزاد رنجبران، و امین هنرمند
هنرمندان برگزیده راه یافته به بخش نهایی«جایزه آهنگسازی احمد پژمان» معرفی شدند
موسیقی ما - دبیرخانه جشنواره موسیقی «صبا» اسامی هنرمندان برگزیده راه یافته به بخش نهایی«جایزه آهنگسازی احمد پژمان» را معرفی کرد.

پوریا رمضانیان (دبیر دومین جشنواره موسیقی صبا) توضیح داد: «جشنواره‌ موسیقی صبا به عنوان برگزارکننده‌ این رویداد پس از دو ماه بررسی آثار ارسالی چهل شرکت‌کننده از شهرهای خرم‌آباد، بهشهر، پاوه، سنندج، قزوین، اردبیل، مشهد، کرج، اصفهان و تهران فهرست نهایی برگزیدگان را معرفی کرد. هیئت انتخاب افراد راه یافته به مرحله نهایی متشکل از محمدرضا تفضلی، کارن کیهانی، و رضا ناژفر، مجموعاً ۱۶ اثر را برای داوری نهایی انتخاب کردند. در این رویداد شیوه‌ انتخاب آثار به صورت مستقل انجام شد. بر این اساس  ۱۳ تا ۱۶ اثر واجد صلاحیت توسط هر داور انتخاب شد و در نهایت آثاری که بیش از یک رأی را اخذ کرد برای داوری نزد اساتید ارسال شد، که مجموعاً ۱۶ اثر انتخاب شدند.»

محمدرضا تفضلی (مشاور علمیِ جشنواره‌ صبا و یکی از داوران انتخابِ جایزه‌ آهنگ‌سازی احمد پژمان)، درباره آ‌ثار ارسالی اظهار  کرد: «هیئت انتخاب دوره دوم مسابقه احمد پژمان در مجموع ۴۰ اثر را در این دوره دریافت کرد و پس از بررسی آثار دریافت‌شده در نهایت برآیند  ۱۶ قطعه از میان کل قطعات را انتخاب کرد. در انتخاب آثار نیز «تمرکز بر عناصر موسیقی ایرانی» و «برخورداری از تکنیک و فنون آهنگ‌سازی با رویکردهای مختلف و در زبان‌های متفاوت» مورد توجه قرار گرفته است.»‌
 
تفضلی ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان، افزود: «امیدوارم شرکت‌کنندگانی که حذف شدند، امید خود را از دست ندهند و تا فرصت باقی‌ است برای حضور در بخشِ «آهنگ‌سازی» جشنواره‌ صبا اقدام کنند. لازم به یادآوری است که ماده‌ فراخوان این بخش برای «ارکستر زهی» است و داوران هفت‌نفره‌ این مسابقه در سامانه جشنواره مشخص شده‌اند.»
 
آثار نهایی به داوری احمد پژمان، بهزاد رنجبران، و امین هنرمند داوری نهایی خواهند رسید،  ضمن اینکه آثار برگزیده در یکی از رویدادهای جشنواره‌ موسیقی صبا، هفته‌ اول آذر اجرا خواهند شد. در این اجرا رضا ناژفر نوازنده‌ فلوت و تِرِزیا شوماخر نوازنده‌ اتریشی پیانو به دعوتِ جشنواره‌ صبا و میزبانیِ سفارت اتریش، در ایران به اجرای برنامه خواهند پرداخت. آرام تالالیان نوازنده ویولنسلِ از کشور ارمنستان هم به این سه نوازی می‌پیوندند.
 
براساس اعلام ستاد برگزاری جشنواره موسیقی صبا اسامی ۱۶ آهنگ‌ساز راه‌یافته به مرحله‌ داوری نهایی جایزه آهنگسازی احمد پژمان به شرح زیر اعلام شده است:  علی بلیغی، علی توکلی، محمد تنکابنی، رعنا جودکی، کیارش حیدری، محمدرضا رجبی، حسن رحیمی، جاوید رضایی، سپهر سراجی، بابک سعیدی، فرزان سلسبیلی، حسین قنبری، آتا قوی‌دل، محمد کیوان، علی مقتدایی، محمد نظیری
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398 - 13:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنرمندان برگزیده راه یافته به بخش نهایی«جایزه آهنگسازی احمد پژمان» معرفی شدند | موسیقی ما