برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرشته‌نژاد: موسیقی فیلم "دل‌شکسته" برداشتی از نغمه‌ای در سینه‌زنی بود
موسیقی ما - محمد فرشته‌نژاد آهنگساز سینما و تلویزیون است که یکی از مهم‌ترین آثار او موسیقی فیلم سینمایی "دل‌شکسته" (1386) به کارگردانی علی روئین‌تن است. این فیلم با بازی شهاب حسینی، بیتا بادران، خسرو شکیبایی، فریبا کوثری، محمود پاک‌نیت، گوهر خیراندیش و شقایق فراهانی داستان دلبستگی دو جوان با طرز فکر متفاوت و از دو خانواده مختلف است که مجبور می‌شوند با هم پایان‌نامه بدهند و...

فرشته‌نژاد درباره ساخت موسیقی این فیلم گفت‌وگویی کرده که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

او با اشاره به این که تا امروز پروژه‌های فراوانی در زمینه موسیقی حماسی و عاشورایی در کارنامه داشته توضیح داد: از میان این تعداد کار فیلم "دل‌شکسته" از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کارهایم بود که همواره برایم دربرگیرنده خاطرات خوب و ماندگاری است. برای موسیقی آن با مشورت علی روئین‌تن چندین اتود ساختم، اما هیچ‌کدام به دل این کارگردان ننشست.

وی افزود: در نهایت به‌صورت کاملاً اتفاقی حین مراسم عزاداری یکی از هیات‌ها که حضور داشتم با نغمه‌ای در سینه‌زنی روبه‌رو شدم که به‌شدت به دلم نشست. بلافاصله به منزل رفتم و روی این نغمه اتودهایی را طراحی کردم که نتیجه آن به موسیقی فیلم "دل‌شکسته" رسید و بسیار خوشحالم که به لطف نگاه پرمهر سیدالشهدا (ع) توانست به دل مردم هم بنشیند.

فرشته‌نژاد همچنین گفت: این قطعه به‌قدری روی من تأثیر گذاشت که تا مدت‌ها نمی‌توانستم از فکر آن خارج شوم. موسیقی این فیلم برداشتی از نغمات یک مجلس سینه‌زنی بود که به قول عبارت مشهور فیلم "روز واقعه" گویی "مرا فراخواند و راه را نشانم داد". این فضا به‌قدری روی من تأثیر داشت که من از روی این عبارت، تیتراژ فیلم را نیز طراحی کرد و نتیجه آن شد که خوشبختانه به دل مردم هم نشست.

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 شهریور 1398 - 01:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرشته‌نژاد: موسیقی فیلم "دل‌شکسته" برداشتی از نغمه‌ای در سینه‌زنی بود | موسیقی ما