برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور معاون امور هنری، مدیر کل دفتر موسیقی و محمدرضا درویشی
سومین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار شد
موسیقی ما - سومین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران عصر یکشنبه 27 مردادماه برگزار شد.

در این جلسه سایت جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی به نشانی www.ifmf.ir رونمایی شد. همچنین در حکمی از سوی «محمد اله‌یاری» -مدیر کل دفتر موسیقی و رییس دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران- «علی ثابت نیا» -مدیر عامل انجمن موسیقی ایران به عنوان مسئول ستاد برگزاری جشنواره- و «محمدرضا علیزاده» -مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان- به عنوان دبیر اجرایی جشنواره منصوب شد و احکام آنان از سوی معاون امور هنری و استاندار کرمان، اعطا شد.

این جلسه با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری)، محمدجواد فدایی (استاندار کرمان)، محمد اله یاری (مدیر کل دفتر موسیقی)، محمدرضا درویشی، احمد صدری (دبیر جشنواره)، علی ثابت نیا (مدیر عامل انجمن موسیقی ایران)، محمدرضا علیزاده (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان)، مهران عالم زاده (شهردار کرمان)،  فریدون فعالی (مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان)، سورج یاسایی (مدیر انجمن موسیقی کرمان)، علی اکبر صفی پور (مدیرعامل بنیاد رودکی) و جمعی از مدیران معاونت هنری و مدیران استان کرمان برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی در این نشست گفت: «در این دوره، مدیران استان کرمان در جشنواره همکاری و مشارکت جدی دارند و این نویدبخش جشنواره‌ای با کیفیت بیشتر را می‌دهد. هنر می‌تواند حرکت های مؤثر دیگری را ایجاد کند و به تقویت گردشگری هنری منجر شود. جشنواره موسیقی نواحی ایران نیز این ظرفیت را دارد که سلیقه‌ها و علایق را ترغیب کند تا از ظرفیت‌های استانی در حوزه فرهنگی، هنری و گردشگری استفاده شود. بنابراین امیدواریم با مشارکت مدیران استان کرمان از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود تا یک رویداد درست و مناسب انجام شود و از بستر این رویداد، حرکت های فرهنگی و هنری دیگر نیز پویا و فعال شود.»

محمدجواد فدایی نیز در این جلسه گفت: «استان کرمان و نهادهای استانی طبق توافقاتی که انجام شده در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی مشارکت و همکاری می کنند.»

محمد اله یاری دیگر سخن‌رانِ این جشنواره بود: «امور جشنواره در حال انجام است و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با عنوان مدیر اجرایی جشنواره در تهران و انجمن موسیقی ایران مسوول برگزاری جشنواره است. سایت جشنواره آماده شده است و اطلاع رسانی جشنواره به صورت جدی از روزهای آینده انجام می شود.»

احمد صدری؛ دبیر دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: «امیدواریم همکاری جدی نهادهای استان کرمان کمک کند تا تفاوت محسوسی در کیفیت برنامه ریزی و اجرای جشنواره را شاهد باشیم. انتخاب پیشکسوتان هنر و خاندان هنر استان ها برای جشنواره و برنامه های نمایشگاه عکس و ساز در این دوره جشنواره نیز در حال انجام است.»‌

محمدرضا درویشی در این جلسه گفت: «همت و همکاری را که از استاندار و مدیران استان کرمان در این سه جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره دیدم تا به حال در هیچ یک از دوره های جشنواره موسیقی نواحی ایران دیده نشده است.»

علی ثابت نیا؛ مدیر عامل انجمن موسیقی ایران نیز در این جلسه گفت: «طراحی سایت و هویت بصری جشنواره انجام شده و سایت جشنواره به صورت دو زبانه راه اندازی شده است.»

محمدرضا علیزاده؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه جلسه گفت: «در این مدت با حمایت های معاونت امور هنری و استانداری کرمان فعالیت های مؤثری در استان انجام شد. مرمت آثار موزه هنرهای معاصر کرمان در روزهای آینده به پایا ن می رسد و ارکستر ملی ایران نیز در اردیبهشت ماه در باغ گنجعلی خان کرمان دو شب اجرا خواهدد اشت. دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز با حمایت معاونت امور هنری و نهادهای استانی که در این جلسه حضور دارند؛ به نحو مطلوبی برگزار می شود. استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی و صدا و سیمای استان کرمان در این دوره مشارکت فعالی خواهند داشت.»

مهران عالم زاده؛ شهردار کرمان در این جلسه گفت: «شهرداری کرمان آمادگی دارد تا در جشنواره موسیقی نواحی در حوزه های مختلف از جمله تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت های شهری همکاری کند.»

فریدون فعالی؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه گفت: «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان نیز برای همکاری در این جشنواره و استفاده از ظرفیت های گردشگری آمادگی دارد و این جشنواره می تواند فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری و تقویت گردشگری هنری استان باشد.»

سورج یاسایی؛ رییس انجمن موسیقی استان کرمان نیز در این شنست گفت: «انجمن موسیقی کرمان فعالیت ها و امور مربوط به جشنواره را در استان پیگیری می کند و انجام می دهد.»

علی اکبر صفی پور، مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی نیز در این جلسه درباره انجام موارد تفاهم با استانداری کرمان گفت: «بر اساس تفاهمی که سال گذشته انجام شد، ارکستر ملی ایران اردیبهشت ماه دو شب در کرمان برگزار شد. همچنین ساخت اپرای عروسکی خواجوی کرمانی که مورد تفاهم با استانداری است، در حال پیگیری است.»
در ادامه این جلسه استاندار و مدیران کرمان از تالار وحدت و تالار فردوسی و عروسک های اپراهای عروسکی گروه آران دیدن کردند و با بهروز غریب پور گفتگو کردند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مرداد 1398 - 12:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سومین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار شد | موسیقی ما