.
کنسرت حامی و نیما مسیحا - مرداد 1398
گزارش ویدیویی «موسیقی ما» از کنسرت‌ 15 و 16 مرداد «نیما مسیحا» و «حامی» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران
تصویر: 
هادی پوراحمدی، مصطفی گرمان
تدوین: 
وحید رحیمیان
plays 261094
موسیقی ما  کنسرت مشترک «حامی» و «نیما مسیحا» طی روزهای پانزدهم و شانزدهم مردادماه در تهران برگزار شد. این کنسرت که بلیت‌های چهار سانس آن ظرف مدت کوتاهی به فروش رفته بود از جمله اجراهای خبرساز روزهای اخیر محسوب می‌شد. چرا که این دو خواننده سرشناس از نسل اول موسیقی پاپ بعد از انقلاب پس از چند نوبت که به صورت مهمان در کنسرت یکدیگر حضور داشتند و اجرا کردند این بار به صورت مشترک روی صحنه رفتند. این برنامه به همت موسسه فرهنگی هنری «اکسیر نوین» به مدیریت «محمدرضا خانزاده» و با ارکستری با تنظیم‌های محمدرضا عقیلی و رهبری رضا تاجبخش روی صحنه رفت.
 
حامی درباره این کنسرت به «موسیقی ما» گفت:«مغز متفکر این داستان من هستم و به همین دلیل سال گذشته برنامه این کنسرت را با نیما عزیز چیدم. بعضی‌ها نقد می‌کنند که چرا روی خودتان عنوان موسیقی متفکر می‌گذارید. من آدم خاکی هستم و هیچ وقت از خودم و صدا و موزیکم تعریف نمی‌کنم اما اینجا جایش بود که بگویم ما موسیقی متفکر هستیم و خدا را شکر می‌کنم که کنسرتمان مورد استقبال قرار گرفت. این نشان می‌دهد که مردم هنوز موسیقی خوب را می‌شناسند و نه تنها برای ما بلکه برای موسیقی ایران نشانه خوبی است.»
 
نیما مسیحا هم این توضیحات را راجع به کنسرت مشترکی که داشتند عنوان کرد:«ما از قبل تصمیم برگزاری چنین کنسرتی را با حمید جان داشتیم و خدا را شکر که استقبال خوبی هم از آن شد. در این کنسرت هیچ چالش خاصی نداشتیم و همه چیز دوستانه و روال پیش رفت. اینکه کارگردان بزرگی مثل مسعود کیمیایی افتخار داد و به کنسرت ما آمد اتفاق بزرگی بود.»
 
محمدرضا خانزاده درباره فروش سریع بلیت‌های این برنامه چنین دیدگاهی داشت:«نیما مسیحا و حامی دو خواننده قدیمی و پرطرفدار هستند و مشخص است که خوب می‌فروشند. ما چند جلسه با حامی و نیما مسیحا و رضا تاجبخش داشتیم و فکر می‌کردیم که این اتفاق خیلی خوب باشد.»
 
محمدرضا عقیلی هم به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:«سالیان سال است که سلیقه مردم عوض شده است و اگر بخواهیم این سلیقه را برگردانیم کمی زمان و تدبیر از سوی مردم و مسئولین نیاز دارد.»
 
بابک زرین که یکی از مهمانان این برنامه بود چنین نظری درباره اجرای مشترک حامی و نیما مسیحا داشت:«در کنار هم بودن آنها یک اتفاق بزرگ برای موسیقی ایران است.»
 
محمدعلی بهمنی هم درباره این کنسرت گفت:«خیلی وقت بود که منتظر این اتفاق بودیم  و کاش تمامی حنجره‌هایی که شعر و موسیقی را می‌فهمند، صدایی را که مردم دوست دارند ارائه دهند.»
 
حمیدرضا صمدی یکی دیگر از مهمانان این برنامه بود که به این نکات درباره اجرای مشترک حامی و نیما مسیحا اشاره کرد:«موسیقی ما در این سر و صدایی که هست به شدت نیاز به این اجرا داشت. نیاز داریم گوش‌هایمان آرامش پیدا کند و امیدوارم این اجرا باز هم تکرار شود.»
 
مرجانه گلچین هم پس از برنامه به حس و حال خوب خود اشاره داشت و گفت:«الان واقعاً حالم خوب است. صدای ملکوتی و ادای درست کلمات و پکیج درستی که کنار هم قرار گرفته بود اتفاق خوبی بود و به هر دو عزیز تبریک می‌گویم.»
 
حسن علیشیری راجع به بی‌مهری‌هایی که به این نوع موسیقی شده است هم چنین دیدگاهی داشت:«نوعی از موسیقی که این دو نفر نمایندگی می‌کنند در بخشی توسط مسئولین و در بخش دیگری توسط مخاطبین مورد بی مهری قرار گرفته است. خوشحال هستم که آنها هم به درستی توانستند رگ خواب مخاطبان خودشان را پیدا کنند و در چنین اجرایی بتوانند مخاطبان را به سالن‌ها بکشانند.»


دیدگاه‌ها

چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 17:56

متاسفانه معیار خوب و بد بودن و فهمیدن و نفهمیدن. آقایون هستند یعنی اگه حضرات را قبول داشته باشی و کنسرتشان بروی میشی فهمیده موسیقی غیر از این ..... واقعا چه روزگاری شده آقایون به جای اینکه بروند و مشکلات ملودی و ترانه هاشونو حل کنند خودشونو معیار خوب و بد قرار میدهند . اینکه هر دو هنرمندن و صداهای خوبی دارند هیچ شکی نیست ولی برای استقبال مردم این دو کافی نیست و شروط دیگری از جمله ملودی زیبا و ترانه های ماندگار و احساس عمیق لازمه که من در کارهای این دو هنرمند نمیبینم

جمعه 25 مرداد 1398 - 02:18
پوریا

ممنونم از جوک زیبات عزیزم 3>

204.18.175.135
یکشنبه 16 خرداد 1400 - 11:14
هادی

دوست عزیز لازم به ذکره اکثر آهنگ های نیما مسیحا رو آقای علیرضا افکاری و برخی از آهنگ های هر دو خواننده رو زنده یاد بابک بیات ساختند که هر دو آهنگساز، آهنگساز های بسیار خوب و کار بلدی هستند، این دو آهنگساز با خواننده های مشهوری مثل ابی، گوگوش، داریوش و... هم کار کردند
ترانه ها هم از ترانه سرا های کار بلد موسیقی ایران هستند
اگر شما نمیتونی با آهنگ های این دو هنرمند ارتباط برقرار کنی، از ترانه و ملودی ایراد نگیر لطفا

85.203.44.66
پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 09:21

بهترین اتفاقی که تا به امروز رقم خورد داخل ایران ... هم صدایی دو عزیز با صدایی پر از عشق ... موسیقی که از زمین جدات میکنه و به اسمون وصلت میکنه

جمعه 25 مرداد 1398 - 00:30

کنسرت پاپ زیاد رفتم بینهایت موسیقی و دوست دارم و دنبال میکنم جسته و گریخته کار های این دو هنرمند رو هم شنیده بودم و خیلی خوشحالم که اولین سانس و شرکت کردم و آنقدر اجرا ها عالی بود آنقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که لحظه شماری میکنم برای کنسرت بعدی این دو عزیز، سپاسگزارم از تمام زحماتشون

افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
4 + 16 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو کنسرت حامی و نیما مسیحا - مرداد 1398 از سایت موسیقی ما | موسیقی ما