برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگ‌سازِ نامدار موفقیت‌های اخیر «کیهان کلهر» را تبریک گفت
حسین علیزاده:خبرهای خوب پی‌در‌پی‌، پاداش ناچیزی‌ست برای تمام تلاش و رنج‌ و پایداری عاشقانه‌ات
موسیقی ما - «کیهان کلهر» - آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی نامدار ایرانی- به تازگی توانسته است جایزه‌ی بهترین هنرمند سال 2019 را از آنِ خود کند و این در حالی است که آلبومِ جدیدش نیز در میانِ ده آلبوم برتر سال میلادی جاری قرار گرفته است؛ به همین مناسبت «حسین علیزاده» - آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی برجسته- که سال‌ها با او نوازندگی و هم‌نشینی داشته است، پیام تبریکی برای او نوشته است.

«حسین علیزاده» در پیامِ خود آورده است:
«کیهان جان‪؛
مسافر آسمان‌ها…
مسافر سر زمین‌ها…
و
مسافر کیهان عاشقان…
نوید و خبرهای خوب پی‌در‌پی‌، پاداش ناچیزی‌ست برای تمام تلاش و رنج‌ و تداوم و پایداری عاشقانه‌ات.
از تمام وجود دستت را می‌فشارم و از تمام وجود شادی خود را فریاد می‌زنم.
درود بر تو سفیر عشق…
درود بر تو رفیق…
درود بر تو هم‌وطن.»

این اولین بار نیست که «حسین علیزاده» زبان به تحسینِ «کلهر» می‌گشاید؛ او چندی قبل به مناسبتِ تولد این هنرمند نیز او را یکی از نادر هنرمندانی دانست که موسیقی ایران را به تمام دنیا معرفی کرده است. متنِ کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در اینجا بخوانید.

او همچنین در تیرماهِ سال جاری و در هجدهمین شب اجرای کنسرت‌های کیهان کلهر و کوارتت «مینیاتور» به دیدنِ آن رفت و کلهر در یک اقدام ویژه به علت اهمیت حضور حسین علیزاده، این میهمان مهم را معرفی کرد و گفت: «هر شب مهمانان و هنرمندان عزیزی به دیدن این کنسرت آمده‌اند اما امشب کسی در اینجا حضور دارد که باید او را هم‌اکنون معرفی کنم؛ کسی که در نوجوانی‌ام سال‌ها با موسیقی او مأنوس بوده‌ام و در دوران جوانی موسیقی او معلم من بوده. او را دوست می‌دارم و در زمان‌های بعدتر نیز افتخار همکاری با او را داشتم، امشب حسین علیزاده در اینجا حضور دارد که بسیار از این حضور خوشحالم و تشکر می‌کنم.»

گزارشی از این دیدار را می‌توانید در اینجا بخوانید و گزارش تصویری آن را در اینجا مشاهده کنید.

چند روز قبل «پیرنا آرتز» از برگزارکنندگان مراسم «وومکس» با قدردانی از کیهان کلهر به دلیل تسلط و یگانگی مهارت در نوازندگی کمانچه و همچنین نوآوری و ایجاد زبان‌های جدید هیجان‌انگیز موسیقی و برای رساندن سنت موسیقی کلاسیک ایرانی به گوش مردم سراسر جهان جایزه رویداد جهانی «وومکس» را به او تقدیم کرد. وب‌سایت وومکس هم در این‌باره نوشت: «برای کلهر، کمانچه صدای اوست. هنگامی که می‌نوازد، انگار زبانی کامل ایجاد می‌کند که با سراسر مردم جهان از گذشته دور تا آینده ارتباط برقرار می‌کند. کیهان کلهر در طول زندگی حرفه‌ای خود با بهترین نوازندگان جای‌جای ایران همکاری کرده و موسیقی اقوام کردستان و خراسان را مورد مطالعه قرار داده است. او با موسیقیدان‌های سایر فرهنگ‌ها نیز ازجمله شجاعت حسین‌خان از هند، یویوما و گروه بین‌المللی جاده ابریشم، اردال ارزنجان از ترکیه، تریو هلندی رامبرانت، تومانی دیاباته از مالی، گروه بروکلین رایدر و کوارتت کرونوس؛ با زبان موسیقی دیالوگ داشته است. از این‌رو به همه این صداها اجازه می‌دهد تا صدای او را فراگیر کنند.»
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 - 12:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین علیزاده:خبرهای خوب پی‌در‌پی‌، پاداش ناچیزی‌ست برای تمام تلاش و رنج‌ و پایداری عاشقانه‌ات | موسیقی ما