برنامه یاد بعضی نفرات
 
مجله هنر موسیقی
با نگاهی ویژه به «شیوه‌های تنبور نوازی»
شماره جدید مجله «هنر موسیقی» منتشر شد
موسیقی ما - شماره صد و هفتاد و ششم مجله «هنر موسیقی» با نگاهی ویژه به «شیوه‌های تنبورنوازی» منتشر شد. در این شماره «مهدی ستایشگر» مدیر مسوؤل و سردبیرِ این مجله، سرمقاله‌ای با عنوان «با خدا هرگز نمی‌پیچیم هیچ» را نوشته است.

در بخشی از این مجله با عنوان «دادگاه من وجدان جامعه موسیقی ایران است» به پرونده «نخستین سرود ملی ایران» یا «ایران جوان» نگاهی شده است. همچنین این مجله نگاهی ویژه به شیوه‌های تنبور نوازی داشته و به بررسی اشکال مختلف آن پرداخته است.
 
برخی عناوین مطالب شماره صد و هفتاد و ششم مجله موسیقی به این شرح است: «چند گام در امتداد راه علی‌نقی وزیری؛ در جستجوی سیستم‌هال مدال و مرزهای موسیقی ایرانی»، «هویت موسیقایی؛ مقایسه تطبیقی ویژگی‌های موسیقایی سه شیوه تنبور نوازی در مناطق صحنه، گوران و لکستان»، «از انزوا تا اقبال، سرگذشت کمانچه در سده اخیر ایران»، «گنجینه غنی راگ‌ها و گهات‌های موسیقی هند؛ گفت‌وگو با عرفان محمدخان»، «نگاهی به نظریات فلسفی جان گیج در مورد موسیقی مدرن...»، «نقد و رتبه‌بندی‌ها چه سهمی در سلیقه موسیقی ما دارند؟ نگاهی اجمالی به نقد و رتبه‌بندی‌های موسیقی در دوارن پیش و پسااینترنت»، «نانوشته‌هایی از هرب پومروی؛ چند تکنیک پیشرفته چندصدایی‌نویسی در جَز»، «روزنه‌های روشن موسیقی ایران؛ درباره سه آلبوم جریان فرعی»، «کردستان، سرزمین رقص و موسیقی؛ نگاهی بر انسان‌شناسی رقص کردی در فرهنگ کردستان»، «جنس دوم به روایت موسیقی؛ نگاهی به فعالیت‌های صنم‌پاشا»، «از تهران به زوریخ، از ژنو به اصفهان؛ نگاهی به آلبوم «سفر» کاری از کوارتت بابک نعمتی».
 
 همکاران این شماره از مجله فرهنگی، هنری، اجتماعی «هنر موسیقی» علی ابراهیمی، تارا اله‌وردی، محمد بیگی، محمدعلی پورخصالیان، خسرو جعفرزاده، بامداد خوشقدمی، محمد خلیلیان، امید سلطانی، آروین صداقت‌کیش، محسن گلتاش، کیخسرو مختاری، صالح میرسعیدی، میثم میریان و معصومه محمدی‌سیف هستند.
شماره ۱۷۶ مجله هنر موسیقی (فروردین تا تیر 1398) به مدیرمسئولی و سردبیری مهدی ستایشگر و با مدیریت اجرایی مژگان زرین‌نقش در ۱۱۲ صفحه و با قیمت 20 هزار تومان روانه بازار مطبوعات ایران شده است
تاریخ انتشار : جمعه 4 مرداد 1398 - 14:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شماره جدید مجله «هنر موسیقی» منتشر شد | موسیقی ما