.
تصویر: 
هادی پور احمدی و مصطفی گرمان
تدوین: 
بهار احمدی
گفت و گو: 
plays 78684

موسیقی ما – حالا یک دهه از تشکیل گروه «پلاریس» می‌گذرد و حالا آنان به عنوانِ یکی از پرکارترین گروه‌های بانوان در حالی فعالیت می‌کنند که «پوریا پیرزاده» رهبرِ ارکسترِ بزرگ‌شان است. «بهار ایلچی» این گروه را در سال88 تشکیل داد و آنها فعالیت‌هایشان را از سال89 آغاز کردند؛ هر چند نخستین اجرای جدی‌شان سال92 مجوز گرفت.
«بهار ایلچی» درباره‌ی تشکیلِ این گروه می‌گوید: «ستاره قطبی که در زبان انگلیسی نامش "Polaris" است، تنها ستاره همیشه پابرجای آسمان است؛ به‌طوری که قطب‌نماها را از روی آن می‌سازند. ما نام این ستاره همیشه نورانی را به این امید انتخاب کردیم که گروه‌مان همیشه پابرجا بماند. ضمن اینکه به شخصه معتقدم کار تک‌تک بچه‌هایی که در این ارکستر حضور دارند، مثل ستاره قطبی درخشان است.»
هم‌اکنون در این گروه 14 نوازنده و پنج خواننده هستند و قطعه‌ها را به گویش‌های مختلف ترکی، کردی، لری، مازنی و... و همچنین زبان‌های فارسی، هندی، انگلیسی و فرانسوی می‌خوانند. این گروه از معدود گروه‌های بانوان است که قطعاتی که در کنسرت‌ها اجرا می‌کند را آهنگ‌سازی می‌کنند: «تقریبا همه قطعات فارسی برای خودمان است. ما تا امروز 20قطعه اختصاصی برای پُلاریس ساخته‌ایم که تمام این قطعه‌ها را در کنسرت‌هایمان اجرا می‌کنیم. اما درباره قطعات خارجی بیشتر قطعاتی را انتخاب می‌کنیم که مردم با آنها خاطره دارند چون ما نمی‌توانیم آلبوم داشته باشیم و طبیعتا قطعه‌ای هم از ما بیرون نمی‌آید که مردم آن را بشنوند و یاد بگیرند تا در اجراها همراه خواننده‌هایمان بخوانند. برای همین درباره قطعات خارجی کارهایی را انتخاب می‌کنیم که مردم می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.»
«بهار ایلچی» می‌گوید: «بزرگ‌ترین آرزوی ما پُلاریسی‌ها این است که بتوانیم در تمام شهرهای ایران برای همه خانم‌های سرزمین‌مان اجرا داشته باشیم. در کنار این آرزو که امیدواریم خیلی زود تحقق پیدا کند، امسال یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایمان این است که بتوانیم با اخذ مجوز و با حفظ تمامی قوانین کشورمان یک تور اروپایی برگزار کنیم.»



افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 0 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو مصاحبه با بهار ایلچی و پوریا پیرزاده در حاشیه تمرین گروه پلاریس از سایت موسیقی ما | موسیقی ما