برنامه یاد بعضی نفرات
 
ماکان بند «خدا» را خواند

موسیقی ما - کنسرت گروه ماکان بند شب گذشته دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ طی دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. ماکان بند در این اجرا بخشی از مهمترین قطعه‌هایش را اجرا کرد.

بی‌شک مهمترین تفاوت اجرای شب گذشته ماکان بند با دیگر اجراها مربوط به قطعه‌ی «خدا» بود.

قطعه‌ی «خدا» روز بیست و سوم اردیبهشت ۱۳۹۸ منتشر شد و شب گذشته به برای نخستین بار به طور رسمی در کنسرت ماکان بند اجرا شد. البته ماکانی‌ها در اجرای پیشین‌شان هم این قطعه را زمزمه کرده بودند.

«خدا» برای درد دل است.

 

قطعه «خدا» درد دلی است با خدا

پیشتر رهام هادیان درباره قطعه «خدا» گفته بود: «این آهنگ رو واسه زیاد شدن آثارمون و رونق کنسرت ها و این چیزا نساختیم. این آهنگ درد دل ما با خداست.»

پیش از اجرای قطعه «خدا» ویدیویی پخش شد که موضوعش توکل به خداوند، امید به آینده، موفقیت، کتاب خواندن و ورزش بود. این ویدیو در کل می‌خواست سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج کند.

یاشار خسروی مانند همیشه به عنوان سرپرست گروه و نوازنده ساکسیفون و امیرمیلاد نیکزاد به عنوان رهبر ارکستر، در ترکیب ماکان بند حضور داشتند.

رفت، حس عجیب، بچه که نیستم، برو دارمت، عاشق که میشی، دو دقیقه بودی، هر بار این درو، با تو آرومم و دیوونه‌بازی تعدادی از قطعه هایی بود که در کنسرت دیشب اجرا شد.

گروه ماکان بند از معدود گروه های موسیقی پاپ ایران است که در میان دو طیف پررنگ از موافقین و مخالفین خود قرار گرفته است و کمتر گروه موسیقی پاپ در ایران وجود دارد که در بین چنین کنتراست شدیدی به فعالیت خود ادامه بدهد. طیف موافقین این گروه اعلب جوانان و نوجوانانی هستند که ماکان بند موفق شده خلا موسیقی مورد علاقه این طیف را به خوبی شناخته و با موسیقی عاری از هر نوع پیچیدگی و اشعار ساده و روان آن را پر کند.

 

حکایت مشتری و دکان دار

اما تیغ تند انتقاد و مخالفت های گروهی که از همان بدو آغاز شهرت، این گروه را مورد هدف قرار داده عمدتاً در دست گروهی است که به هر شکل یا با موسیقی پاپ مورد علاقه مردم عادی کوچه و بازار مخالف هستند یا فعالانی از عرصه موسیقی پاپ و سایر ژانرها هستند که در بازار آشفته موسیقی ایران مجالی برای عرض اندام و مطرح شدن نیافته و امثال ماکان بند و هوادارانشان را به تولید و ترویج موسیقی سخیف و عوام زده متهم می‌کنند. به هر شکل روند موسیقی پاپ از چند سال قبل تا به امروز روندی رو به رشد از نظر کیفیت و محتوی نبوده و این حقیقتی غیر قابل کتمان است. اما شرط انصاف نیست در این دوران عاری از کیفیت در موسیقی پاپ بدون توجه به شان مخاطب و احترام به انتخاب او هر اثر مورد توجه و اقبالی را با القاب و کلمات سخیف و تند مورد عتاب قرار دهیم. و نباید فراموش کنیم که در این آشفته بازار متاعی که مشتری دارد دکان دار را به رونق خواهد رساند. قطعاً در این بازار نه مشتری مقصر است و نه دکان دار. چون این خریدار و آن فروشنده است.

اجرای کنسرت گروه ماکان بند برای پنجم مرداد ۱۳۹۸ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به خاطر استقبال مشتریانش تمدید شده است.

منبع: 
خبرگزاری ایرنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1398 - 01:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ماکان بند «خدا» را خواند | موسیقی ما