.
توضیحات مدیر فنی تالار وحدت
پیگیری «موسیقی ما» درباره آسیب دیدن سن تالار وحدت در پی اجرای نمایش «جنایت و مکافات»
گزارش: 
plays 59935
موسیقی ما - بیش از ۵۰ سال از افتتاح تالار رودکی که این روزها به نام تالار وحدت شناخته می‌شود، می‌گذرد و هم‌چنان این تالار تنها سالن استاندارد اجرای موسیقی است. آن زمان که این تالار ساخته شد، قرار به اجرای برنامه‌های صحنه‌ای، موسیقی، تئاتر و اپرا در آن بود. معماری که آن را ساخت -اوژن آفتاندیلیان-  در آن زمان بسیار پرکار بود و دفتری در کوچه‌ی لولاگرِ خیابان فرانسه داشت و این تالار را طی ۱۰ سال با بهترین طراحی داخلی و تجهیزات بی‌نظیر ماشینری نور و صدا، بهره‌برداری و در آبان‌ماه ۱۳۴۶ افتتاح کرد. حالا اما این تالار پیر است و خسته. تجهیزاتش هنوز برای همان زمانی است که افتتاح شده و با وجود تمام مراقبت‌هایی که از آن می‌شود، گاه با مشکلاتی همراه می‌شود.

اواسط خرداد ماه سال جاری بود که اعلام شد دکور یک نمایش به سنِ گردانِ آن آسیب رسانده و همان‌طور که انتظار می‌رفت، هیاهوی بسیاری پیرامون این موضوع توسط کسانی ایجاد شد که نگران تنها سالن استاندارد موسیقی هستند. «موسیقی ما» نیز در گزارشی به بررسی ابعاد این ماجرا پرداخت؛ گزارشی که مسوولان تالار وحدت به آن واکنش نشان دادند و حالا «شراره جلالی» مدیر فنی این تالار و «امید صدیق» مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی اطمینان می‌دهند که مشکل به وجود آمدهبرای این تالار، مساله‌ای نیست که نتوان آن را اصلاح کرد.

با «شراره جلالی» قسمت‌های مختلف این تالار را دیدیم و او توضیح داد: «دوازدهم خرداد 98 دکور نمایش «جنایت و مکافات» نصب شد؛ اما به‌خاطر آن‌که دکور سنگین‌تر از آن چیزی بود که در جلسات هماهنگی اعلام شده بود، دوام نیاورد و قطعه‌ای از لاستیک سنِ گردان به علت فرسودگی دچار مشکل شد.» او می‌گوید که این قطعه فرسوده بود و در غیر این صورت نیز به خاطر مساله‌ای دیگر می‌توانسته با این مشکل مواجه شود: «از شب اول شروع به کم کردن حجم دکور کردند و آن را سبک‌تر کردند و ما اعلام کردیم تا زمان تعمیر قطعه‌ای که آسیب دیده، سنِ گردان نخواهد چرخید که البته این امکان نیز وجود ندارد.»

شراره جلالی همچنین به این مساله اشاره دارد که این قطعه با مبلغ نه‌چندان زیادی سفارش داده شده و به‌زودی جایگزین قطعه‌ی آسیب دیده می‌شود. مدیر فنی تالار همچنین می‌گوید با توجه به اینکه سال‌های زیادی از ساخت تالار وحدت گذشته، ترجیح می‌دهند دیگر دکور سنگین روی صحنه‌ی این تالار نیاید.

در این گزارش از اتاق برق و سایر تجهیزات نیز دیدن کردیم؛ تجهیزاتی که همه‌شان برای زمان ساخت این تالار است و هیچ‌گاه تعمیر نشده است.

«امید صدیق» مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی در این گزارش به این مساله اشاره دارد که این بنیاد، وظیفه‌ی اصلی خودش را حمایت از این میراث ملی می‌داند و این اطمینان را می‌دهد که تالار وحدت با آسیب جدی‌ای روبه‌رو نشده و برنامه‌ها در این تالار هم‌چنان روی صحنه است.  


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
16 + 2 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو توضیحات مدیر فنی تالار وحدت از سایت موسیقی ما | موسیقی ما