برنامه یاد بعضی نفرات
 
هنرمندان موسیقی با سیل‌زدگانِ گلستان و شیراز هم‌دردی کردند
چه سالِ پربارانِ غریبی
موسیقی ما – چه سالِ پربارانِ غریبی است امسال و چه اندوهِ دست و دل‌بازی و چه خوب گفته است «محمود دولت‌آبادی» که ‏ای مادرِ ما ایران، جان زخمی تو در کدام روز هفته التیام خواهد پذیرفت؟ چشمان ما به راه عافیت تو سفید شد ای ما، نثار عافیت تو...» سیل‌های اخیر در شهرستان‌های مختلفِ ایران در ابتدای سالِ نو، کامِ بهار را برای خیلی‌ها تلخ کرد و در این میان اهالی موسیقی نیز همدردی خود را در شبکه‌های اجتماعی نشان داده‌اند:  

همایون شجریان: قلبم تیر می‌کشد از این همه مصیبت پی در پی در جای جای میهنم
«همایون شجریان» که این روزها مشغول برگزاری تور کنسرت‌های خود در امریکاست، شعری از حافظ را در صفحه‌ی شخصی خود آورده است که می‌فرماید: «تا رفت مرا از نظر آن چشم جهان بین،‌کس واقف ما نیست که از دیده چه‌ها رفت» و در ادامه آورده است: «باز ایرانِ من گرفتار بلایی تازه است، قلبم تیر می‌کشد، از این همه مصیبت پی در پی در جای جای میهنم.  عید عزا شده است و تسلیت و هم دردی هم دردی دوا نمی‌کند. دستم کوتاه است این سر دنیا، درود بر فرا انسان‌هایی که بی وقفه کمک می‌رسانند مدام. بوسه بر دستان خسته‌شان.»

سهراب پورناظری: روان درگذشتگان آرام و تن خستگان به سلامت

همچنین «سهراب پورناظری» که همراه با «همایون شجریان» در حال اجرای کنسرت‌هایش در امریکاست، می‌گوید: «هم ميهنان عزيزم در شيراز محبوبم اسير سيل نابهنگام شده‌اند؛ چندين كشته و چندين زخمى، احتمال مي‌دهم كه درميانشان مسافران نوروزى هم بوده‌اند بدین روی از صميم قلب تاسف و اندوه خود را به همه ملت ايران ابراز می‌دارم روان درگذشتگان آرام و تن خستگان به سلامت. غم تمام ایران را می‌خورم هر فاجعه‌ای،هر کاستی و هر ظلمی در هر نقطه چه مازندران چه تركمن صحرا چه بوشهر چه شرق چه غرب.»

تهمورس پورناظری: ای ناخدا جواب خدا را چه می‌دهی
در  ادامه «تهمورس پورناظری» نیز با بیان اینکه «بد عیدی شد این، از صد عزا بدتر» نوشته است: «حس‌ من می‌گوید امسال سال سختی در پیش رو داریم، خدا ایران را از اشغال دروغ و تجاوز و بی‌رحمی و غارت و صد پلیدی دیگر نجات دهد. کشتی شکست و مردم کشتی فنا شدند/ ای ناخدا جواب خدا را چه می‌دهی»‌

حسام الدین سراج:  امسال سال رحمت است

حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی نیز با ابراز همدردی حادثه سیل برخی استان‌های کشور نوشته است: «امسال سال رحمت است اما خدا کند نقطه بر «ر…» رحمت سوار نشود. پس از مردم عزیز گلستان حالا مردم نازنین شیراز. امیدواریم مسئولین بتوانند شرایط بحران را جمع کنند و به سامان برسانند.»

وحید تاج: بگو به باران نبارد امشب
وحید تاج نیز با انتشار این عکس که «نزن باران که ایران غرقِ آب است» نوشته است: «دور از وطن باشی و لحظه به لحظه اخبار فاجعه بار بشنوی و هموطنان و عزیزانت را مصیبت زده ببینی و دستت کوتاه باشد. خدایا ملت ما به اندازه کافی مصیبت دیده‌اند بگو به باران نبارد امشب ...»

«شهرداد روحانی» رهبر ارکستر سمفونیک تهران نیز این فاجعه را به هم‌وطنان تسلیت گفته است. «سینا سرلک»‌ نیز در پست‌های جداگانه‌ای تاکید کرده است که با شما هم‌میهنانِ داغ‌دیده و رنج‌کشیده‌ام هم‌دردم.

روزبه بمانی: بارون که میاد، عزا می گیریم

روزبه بمانی شاعر و ترانه سرا نیز با دلنوشته ای کوتاه به این مضمون که «هر سال تو بهار، یه جشنُ و یه ختم، جدا می‌گیریم / عبد تو گلستان، بارون که میاد، عزا می گیریم» با سیل زدگان مناطق مختلف کشور ابراز همدری کرده است.

حسین رضایی‌نیا:
او با انتشار قطعه‌ای با نام «من کجا باران کجا راه بی پایان کجا» نوشته است: «خدایا کی از این همه مصیبت و خبرهای بد خلاص میشیم؟این از وضع معیشتی و اقتصادی مردم این هم از بلاهای طبیعی.واقعا مشکل کجاست؟خدایا چرا هر سخن و دعاهایی که با تو می کنیم کار ساز نیست و برعکس جواب می ده؟ کاشکی کمی باهم خوب باشیم وصداقت داشته باشیم.حق مردم مظلوم ومهربان ایران این نیست.»

علی زند وکیلی:خدا خودت رحم کن
علی زند وکیلی هنرمند شیرازی هم در پستی با ابراز نگرانی از وقوع سیل در شیراز یادآور شده: «دروازه قرآن شهرم شیراز، هم درد با مردم گلستان، مسئولین محترم خواهش می‌کنم رسیدگی بفرمائید، خدا خودت رحم کن»
 
حجت اشرف زاده:کنار همیم و هم وطنان را تنها نمی‌گذاریم
حجت اشرف‌زاده خواننده موسیقی ایرانی نیز در پستی گفته است: «سیل جان تعدادی از هم وطنان رو گرفته و به جان و مال و عده‌ای از هم وطنان آسیب زده، از شمال تا جنوب، لرستان، مازندران، خراسانی‌ها … همه و همه گرفتار شدن، تسلیت می گم… کنار همیم و هم وطنان را تنها نمی‌گذاریم. خدایا صبر برای اون‌هایی که جان و مال‌شون صدمه دیده»

احسان خواجه امیری: دیدن این صحنه‌ها قلب آدم و به درد میاره
احسان خواجه‌امیری هم با انتشار فیلمی از گزارش میدانی پوریا کرمی مجری تلویزیون در پی حادثه سیل آق قلا نوشته است: «دیدن این صحنه‌ها قلب آدم و به درد میاره. امیدوارم به یاری خدا و تلاش مسئولین ستاد بحران در سریع‌ترین زمان زندگی هموطنانم به حالت عادی برگرده.»

رضا صادقی:کاش شرمنده همین شهدا نباشید
رضا صادقی نیز با انتشار عکسی از سردار شهید باکری در دوران دفاع مقدس با کنایه‌ای نسبت به فقدان حضور استاندار گلستان در زمان وقع سیل نوشته است: «کاش یه جو غیرت این عمو غیرتا رو داشتین، این مردم دیگه جوونی براشون نمونده واسه تحمل بلا، حق داری آقای استاندار، ارز دولتی می گیری، امکانات دولتی میگیری، نمی‌رفتی سفر باید بهت شک می‌کردیم … تا کی به این مردم بگیم کسی نیست خودتون یه کاری کنید!؟ به خدا بسه این همه بی لیاقتی و بی مسئولیتی… چرا یکی تو این مملکت بابت خطاهاش توبیخ نمیشه؟ چرا یکی استعفا، اخراج یا تنبیه نمیشه؟ کاش شرمنده همین شهدا نباشید… کاش»

پرواز همای: آرزو کنید بیشتر از این مردمان اینجا مورد رحمت الهی قرار نگیرند
پرواز همای خواننده موسیقی ایرانی نیز نوشته است: «نخست کمک‌های مردمانی از جنس مهر و عشق و یکرنگی و همدلی و سپس نیروهای هلال احمر با نهایت مهربانی مردم رو یاری میدن و به خونه های هم کمک رسانی می کنن. در بخش‌های زیادی آب هنوز جاری است اما گویا قراره سامانه تازه ای از بارش دوباره آغاز بشه و آرزو کنید بیشتر از این مردمان اینجا مورد رحمت الهی قرار نگیرند.»

گروه چارتار: با افتخار عوائد کنسرت ششم فروردین گرگان رو به مناطق سیل زده تقدیم می‌شود
گروه «چارتار» هم ضمن همدری با حادثه دیدگاه سیل استان گلستان تاکید کرده است: «با توجه به اتفاقات تلخ گلستان که باعث نگرانی همه ما شده و همچنین برنامه ریزی ما و فروش بلیت قبل از این اتفاقات ناگوار، در صورت لغو نکردن کنسرت توسط مسئولین استان، چارتار تصمیم گرفته که با افتخار عوائد کنسرت ششم فروردین گرگان رو به مناطق سیل زده تقدیم کنه و این تنها دلیل اصرار ما برای اجرای برنامه علیرغم مشکلات فراوان در استان و حال ناشاد اهالی عزیز این استان است. با آرزوی سلامتی و رفع مشکل برای مردم نازنین.»

حامد همایون:  دست به دست هم بدهم و امسال رو برای هم بسازیم

حامد همایون خواننده موسیقی پاپ نیز با ارسال نوشته‌ای توضیح داده است: «دوستان عزیزم سلام. فکرکنم این پست مهم‌ترین پست چندماه گذشته باشه. لطفاً لطفاً و لطفاً عزیزانی که در توانشون هست حتماً همراهی کنند. حتی اگر کمک در حد ۱۰۰۰ تومن هم باشه میتونه تأثیرگذار باشه. دست به دست هم بدهم و امسال رو برای هم بسازیم. یا علی. از خودمون شروع کنیم. هم وطن ما تنها نیست»
 
بهنام بانی خواننده موسیقی پاپ هم با ابراز تأسف از وقوع سیل در برخی مناطق کشور گفته است: «گلستان تنها نیست، خدایا اول سالی به داد هموطنان عزیزمون برس. انشاالله خدا به هممون رحم کنه»  محسن ابراهیم زاده دیگر خواننده پرطرفدار موسیقی کشورمان طی نوشته‌ای با مضمون «حال مردم گلستان و مازندران خوب است اما تو باور نکن. اونا عید ندارن، این و باورکن» با حادثه دیدگان ابراز همدردی کرده است. 


 
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 فروردین 1398 - 14:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چه سالِ پربارانِ غریبی | موسیقی ما