برنامه یاد بعضی نفرات
 
به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری «آوای ماد» و در ژانر متفاوت
«مزدک کوهستانی» دو آلبوم بی‌کلام منتشر کرد
موسیقی ما - آلبوم‌های «نوای کولی» و «سرزمین کلاغ‌های مهاجر» ساخته «مزدک کوهستانی» منتشر شد. این آلبوم‌ها به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای ماد» تهیه و از سوی شرکت پخش «رها» در بازار توزیع شده‌اند. جدیدترین تجربه این موزیسین در دو فضای متفاوت از یکدیگر رقم خورده است.
 
آلبوم نواى كولى مجموعه‌اى از قطعات موسيقي پاپ است كه براي براى گيتار و اركستر نوشته شده‌اند. بخش‌هاى گيتار با تكيه بر تكنيك پنجه متداول در فلامنكو نوشته و اجرا شده‌اند ولى مواد و ساختار موسيقى عمدتاً ارتباطى با فلامنكو و حتي آنچه امروزه به آن موسيقي پاپ فلامنكو يا رومبا فلامنكو گفته مى‌شود ندارد.
 
اين آلبوم شامل موسيقي بى كلام پاپ است ، هرچند گرایش و علاقه اصلی مزدک کوهستانی به گفته خودش موسیقی کلاسیک و تلفیقی است. از اين رو  در اين قطعات در عين سادگى كه ويژگي اصلى موسيقي پاپ است  به شكل نامحسوسى از ابزارهاى تنوع بخش همچون فضاهاى پلي مودال و هارموني‌هاي كمى پيشرفته‌تر بهره گرفته شده است.
 
سرزمين كلاغ هاى مهاجر اثر ديگر مزدك كوهستانى به گفته وى نشانگر بيان و مشي اصلي او در موسيقى است. اين آلبوم شامل هفت قطعه براى ويولن و اركستر زهي است كه با تفكرات موسيقايي قرن بيستمى و با رگه‌هايى از موسيقى ايرانى هرچند نهفته در لايه‌هاى موسيقى پلى‌تنال و بعضاً آتنال موسيقى غربى تصنيف شده‌اند.
 
مزدك كوهستانى از سال‌هاي كودكى با ساز تنبك فراگيري موسيقي را آغاز كرد و در ادامه با آشنايي با سازهاى ديگر چون ويولن، گيتار، سازهاى كوبه‌اى غربى،پيانو و برخى سازهاي ايرانى و همچنين فراگيرى دروس آهنگسازى با تاكيد بر هارمونى علاقه خود به موسيقي را پيگيرى كرد.
 
او از ميان معلمان متعددى كه از آنان موسيقي فرا گرفته بيش از همه خود را مرهون بهمن رجبي براي آشنايى با موسيقي ايرانى و مخصوصاً مفاهيم مقوله ريتم و محسن الهاميان براى دريچه‌اي كه به دنياي هارموني بر او گشود مى‌داند.
 
مزدک کوهستانی درباره فعالیت‌هاي موسيقايي خود می‌گوید:«من در سال ١٣٨٠ براى يك تئاتر موسيقي ساختم كه به نوعى اولين كار جدى من محسوب مي‌شد. در ١٣٨١ با يك گروه فيلمسازى براي ساخت موسيقي فيلم آشنا شدم و در حالي كه قصد داشتم اثرى كه از قبل مشغول نوشتن آن بودم را گسترش داده و براى فيلم تنظيم كنم، كنسل شدن كل آن پروژه من را بر آن داشت كه كارم را به هزينه شخصي اجرا و ضبط کنم.  نتيجه بخشي از آن، قطعه رازها است كه در آلبوم  سرزمين كلاغ هاى مهاجر به عنوان اولين قطعه گنجانده شده است.
 
اين قطعه همچنين در سال ١٣٩٠ توسط اركستر «كامه راتا» و به رهبرى «كيوان ميرهادى» در كنسرتى كه به اجراى آثار آهنگسازان مدرن ايرانى اختصاص داشت و در كنار آثار آهنگسازان پيشكسوت و بنامي چون عليرضا مشايخى و محمد رضا درويشى اجرا شد.»
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 - 15:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مزدک کوهستانی» دو آلبوم بی‌کلام منتشر کرد | موسیقی ما