برنامه یاد بعضی نفرات
 
نگاهی به میزان فروش کنسرت‌های خوانندگان پاپ در سالی که گذشت
«مسیح و آرش» در صدر فهرست پرفروش‌های سال ۹۷
موسیقی ما - با رسیدن به روزهای پایانی سال، آخرین کنسرت‌های گروه‌ها و خوانندگان مختلف در حال برگزاری است و با بسته شدن پرونده اجراهای سال 97، ماراتن رقابت بین هنرمندان موسیقی به ویژه در حوزه موسیقی پاپ نیز پایان می‌یابد.
 
با تسهیل شرایط برگزاری کنسرت، دهه‌ی 90 را باید سال‌های رونق برگزاری کنسرت در کشور دانست. در حال حاضر، چهار سالن اصلی در تهران میزبان کنسرت‌های بزرگ موسیقی پاپ هستند که غیر از ایام سوگواری و ماه‌های محرم، صفر و رمضان، در بیشتر شب‌های سال حداقل در دوتای آن‌ها کنسرت‌های خوانندگان سرشناس پاپ برگزار می‌شود. تالار وزارت کشور (با ظرفیت تقریبی 3000 نفر)، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران (با ظرفیت تقریبی 2100 نفر)، سالن همایش‌های ایرانیان (با ظرفیت تقریبی 1800 نفر) و سالن مرکز همایش‌های برج میلاد تهران (با ظرفیت تقریبی 1800 نفر)، در شب‌های مختلف پذیرای هنرمندان گوناگون و علاقه‌مندان آن‌ها هستند.
 
امسال نیز مانند سال گذشته، علاوه بر چهره‌های باسابقه‌، چهره‌هایی که در سال‌های اخیر به عرصه‌ی برگزاری کنسرت موسیقی پاپ وارد شده‌اند سهم قابل توجهی در اجراهای زنده‌ی این سال داشته‌اند. با توجه به این‌که کنسرت‌هایی که در تهران برگزار می‌شوند به دلیل سهولت در دسترسی به تعداد سانس‌ها و ظرفیت سالن‌ها، نمونه‌ی آماری خوبی برای بررسی میزان فروش خواننده‌های پاپ به حساب می‌آیند، در ادامه به بررسی تعداد اجراهای هنرمندان موسیقی پاپ در تهران در سال 1397 پرداخته‌ایم.
 
«مسیح و آرش» که درست یک سال پیش اجراهای زنده‌ی خود را با 8 سانس کنسرت در سالن وزارت کشور آغاز کرده‌اند، با برگزاری 53 سانس کنسرت در تهران و میزبانی از حدود 120 هزار نفر مخاطب، پرفروش‌ترین خوانندگان پاپ سال 1397 بوده‌اند.
 
«بهنام بانی» دیگر خواننده‌ی پرطرفدار موسیقی پاپ که از تابستان سال گذشته اجراهایش را آغاز کرده، با میزبانی از حدود 105 هزار مخاطب طی 54 سانس اجرا، در جایگاه دوم این رتبه‌بندی قرار گرفته است.
 
«محسن ابراهیم‌زاده» که در سال 97 اجراهای متعددی در شهرستان‌های مختلف کشور داشته، با برگزاری 50 سانس کنسرت و میزبانی از حدود 93 هزار نفر، در شهر تهران نیز پرفروش بوده و در رتبه‌ی سوم جای گرفته است.
 
«محسن یگانه»، 10 سال پس از آغاز فعالیت رسمی، همچنان در سطح اول موسیقی پاپ مانده و خواننده‌ای پرفروش است. او در سال 97 با برگزاری 46 سانس کنسرت، از 87600 نفر در تهران میزبانی کرده است.
 
«ماکان بند»، گروهی موفق که مخاطبین تین‌ایج را به عنوان جامعه‌ی هدف خود در نظر گرفته، طی 36 سانس از حدود 74400 نفر از آن‌ها میزبانی کرده است.
 
«امید حاجیلی» موزیسین باسابقه‌ای که در عرصه‌ی خوانندگی نیز موفق بوده و به برگزاری اجراهای شاد و پرانرژی معروف است، با برگزاری 28 سانس و میزبانی از حدود 58800 نفر، یکی دیگر از خوانندگان پرفروش سال 1397 در پایتخت بوده است.
 
«علیرضا طلیسچی» علی‌رغم این‌که فعالیت موسیقایی خود را تقریباً هم‌زمان با چهره‌هایی چون محسن یگانه و محسن چاوشی آغاز کرده، اما پس از طی فراز و نشیب‌های فراوان و در یک سال اخیر توانسته نام خود را در میان خوانندگان تراز اول پاپ بگنجاند.
 
  • قدیمی‌ها همچنان در صحنه
رضا صادقی، گروه سون، محمد علیزاده، فرزاد فرزین، احسان خواجه‌امیری و بابک جهانبخش از جمله خوانندگان نسل قبلی موسیقی پاپ هستند که همچنان در عرصه اجراهای زنده موسیقی پاپ صاحب جایگاه قابل ملاحظه‌ای هستند.
 
از میان چهره‌های جدیدتر موسیقی پاپ، امیرعباس گلاب، شهاب مظفری، هوروش‌بند، پازل‌بند، مهدی جهانی و اشوان، کنسرت‌های متعددی در تهران برگزار کرده‌اند.
 
  • ورود تازه‌نفس‌ها به بازار
بابک مافی، حمید هیراد، علی یاسینی و ایوان‌بند، چهره‌هایی هستند که امسال نخستین کنسرت‌هایشان را برگزار کرده‌اند. همچنین فرزاد فرخ با اجرا در آخرین ساعات 29 اسفندماه در جزیره کیش، خواننده‌ی دیگری است که کنسرت‌هایش را در سال 97 آغاز می‌کند. سینا درخشنده نیز 5 فروردین ماه با اجرا در بندرعباس، نخستین کنسرت خود را تجربه خواهد کرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 - 13:51

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مسیح و آرش» در صدر فهرست پرفروش‌های سال ۹۷ | موسیقی ما