برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز قطعه «می‌خواهمت» به «موسیقی ما» گفت
رهی سینکی: سعی کردیم موسیقی اصیل ایرانی را با اِلِمان‌های امروز‌ی‌تر داشته باشیم
موسیقی ما چندی پیش قطعه «می‌خواهمت» با صدای «عبدالرضا رستمیان» و «آوا رستمیان» و موسیقی «رهی سینکی» در سایت «موسیقی ما» منتشر شد. این اثر که با شعری از «سیمین بهبهانی» تولید شده بود در مدت حدود دو هفته توانست نظرات مثبتی را به دنبال داشته باشد و در سایت «موسیقی ما» هم بیش از 25 هزار دانلود داشت. بازخوردهای این اثر بهانه‌ای بود تا با رهی سینکی به عنوان آهنگساز این پروژه گفتگویی داشته باشیم. این آهنگساز که تحصیلکرده موسیقی است درباره فعالیت‌های آینده‌ای که با آوا رستمیان و عبدالرضا رستمیان دارند هم توضیحاتی را ارائه کرد:
 
رهی سینکی ابتدا درباره قطعه «می‌خواهمت» به «موسیقی ما» گفت:«این سومین همکاری مشترک ما بود. دو قطعه دیگر روی اشعار فروغ کار کردیم و این اثر با شعر سیمین بهبهانی تولید شد. این کارها همگی براساس موسیقی ایرانی تولید شده‌اند. در حقیقت تصانیف موسیقی ایرانی هستند اما المان‌های موسیقی معاصر هم در آنها هست. عبدالرضا رستمیان در ایتالیا آواز کلاسیک اپرای ایتالیایی خوانده است. من علاوه بر اینکه خانواده‌ام موزیسین بودند و موسیقی ایرانی کار کردم در اتریش موسیقی معاصر کار کردم. به همین دلیل این موارد در کارهای تولیدی ما وجود داشت. در قطعه می‌خواهمت آقای علی رستمیان هم با ما همکاری کردند و قسمت آواز را همراهی کردند.»
 
او سپس اعلام کرد:«قصد داریم این کارها را بعداً در قالب آلبوم یا کنسرت به مخاطبان ارائه کنیم. باید همه شرایط را در نظر بگیریم و دوست داریم این کارها را در قالب دیگری هم به جز تک‌آهنگ هم ارائه کنیم. اما اگر فرصتی پیش نیاید الان هم که به صورت تک‌آهنگ این کارها را منتشر می‌کنیم خوب است.»
 
این آهنگساز سپس درباره بهره‌گیری از تلفیق موسیقی ایرانی و کلاسیک در این اثر گفت:«موسیقی معاصر همان موسیقی کلاسیک و غنی ایرانی است که رشد کرده است. همه مردم شاید دوست نداشته باشند موسیقی ایرانی را به شکل کلاسیک گوش کنند و حد وسطی وجود ندارد و به سمت موسیقی‌های دیگر می‌روند. در اروپا هم در دوره‌های مختلف شاهد تغییراتی در موسیقی هستیم که یک سری اتفاقاتی می‌بینیم که رخ می‌دهد و برای آدم‌های آن دوره جدید است. ما هم سعی کردیم موسیقی اصیل ایرانی را داشته باشیم ولی سعی داریم که المان‌های امروزی‌تر را به کارها اضافه کنیم و طبیعتاً باعث می‌شود شنونده امروزی را بیشتر جذب کند.»
 
رهی سینکی سپس درباره همکاری با آوا رستمیان و عبدالرضا رستمیان اعلام کرد:«خانم آوا رستمیان در تمامی قطعات حضور دارند و ایشان به همراه عبدالرضا رستمیان خوانندگان اصلی ما هستند. ایشان صدای کلاسیک ایرانی دارند و آن بخش را همراهی می‌کنند و در بخش‌های دیگر هم سعی می‌کنیم اجرا را با عبدالرضا رستمیان تقسیم می‌کنیم. در این پروژه نمی‌خواهیم صدای مرد یا زن را حذف کنیم بلکه به دو جنس رنگ صدا در کار احتیاج داریم و از هر دو همزمان استفاده می‌کنیم.»
 
سینکی نهایتاً گفت:«اثر بعدی ما روی شعر سیمین بهبهانی است و در حال برنامه‌ریزی ضبط آن هستیم. هدف نهایی ما برگزاری کنسرت یا انتشار آلبوم است.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اسفند 1397 - 16:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رهی سینکی: سعی کردیم موسیقی اصیل ایرانی را با اِلِمان‌های امروز‌ی‌تر داشته باشیم | موسیقی ما