برنامه یاد بعضی نفرات
 
دومین شب از «فستیوال کوچه» برگزار شد
شب موسیقی خوزستان و افغانستان کوچه
موسیقی ما - در دومین شب از دومین «فستیوال کوچه»، خوزستانی‌ها با  «کماکان»، موسیقی محفلی و نوستالژیکِ این قطعه از ایران را در کوچه‌های بوشهر نواختند.
 
پیوند فرهنگی خوزستانی‌ها و بوشهری‌ها در این اجرا بسیار چشم‌نواز بود و با استقبال پرتعداد مردم روبه‌رو شد. «کماکان» با این‌که ریشه‌‌های عمیقی از موسیقی جنوب غرب ایران را در دل خود دارد، در عین حال راه خود را از موسیقی بومی هم جدا می‌‌کند. مهدی ساکی و گروه همراهش در واقع ریتم و ملودی‌هایی را از موسیقی جنوب می‌‌گیرند و در بستر موسیقایی متفاوت، دست به بسط و گسترش آن می‌زنند.
 
در ادامه برنامه، اجرای هنرمندان افغان و همراهی اهل کوچه نشان داد که این زبان مشترک، با ریتم و موسیقی میان دو خاک، قدمتی دیرینه دارد.
 
اهل کوچه در پایان اجراهای خود در ساعات پایانی شب گردهم آمده و شب ریتم (کوبه‌ای) را به نظاره نشستند که این برنامه با استقبال پرتعداد مخاطبان کوچه همراه بود.
 
از دیگر اجراهایی که در حاشیه برنامه‌های دومین فستیوال کوچه در کافه‌های بوشهر اجرا شد، شب اصفهان (راک، رنگین‌کمان اختراع) در کافه کهن، اجرای تئاتر «زنبور» به کارگردانی محمد مطهری‌پور در قهوه‌خانه جفره علیباش، شب عربی با موسیقی محفلی و نوستالژیک در کافه ناجی و اجرای موسیقی محفلی شب بوشهر  در کافه لنج بود.
 
دومین «فستیوال کوچه» از بیستم تا بیست و ششم اسفند ماه جاری در بوشهر برگزار می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 12:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب موسیقی خوزستان و افغانستان کوچه | موسیقی ما