برنامه یاد بعضی نفرات
 
نقطه نظرات خواننده پیشکسوت درباره بودجه فرهنگی سال 98
محمد منتشري: فرهنگ و هنر يك كالاي اساسي براي جامعه است
موسیقی ما - محمد منتشري معتقد است اگر به فرهنگ و هنر توجه كنيم اين توجه منجر به حل بحران‌هاي اجتماعي مي‌شود زيرا فرهنگ و هنر يك كالاي اساسي براي جامعه است.

به گزارش «موسیقی ما»، محمد منتشري، خواننده پیشکسوت با توجه به ارائه بودجه سال 98 به مجلس شورای اسلامی و ریز بودجه حوزه فرهنگ و هنر گفت: به طور كلي مشكلات اقتصادي در كشور ما خيلي روي فرهنگ و هنر تاثير گذاشته است كه بخشي از آن شامل بودجه مي‌شود يعني اينكه به دليل اين مشكلات بودجه اين حوزه كمتر شده است.

منتشري در ادامه بيان كرد: به نظر من زماني‌كه اقتصاد دچار مشكلات مي‌شود نبايد كاري كنيم تا حوزه‌هاي ديگر هم دچار مشكل شوند. اين خواننده افزود: زماني‌كه در شرايط بحراني بودجه فرهنگ و هنر كم مي‌شود ضربه‌هاي جبران‌ناپذيري به هنر زده مي‌شود كه شايد مشكلات اقتصادي برطرف شود ولي مشكلات حوزه فرهنگ به راحتي برطرف نمي‌شود. محمد منتشري در ادامه تاكيد كرد: در شرايط سخت اقتصادي نا اميدي در جامعه به وجود مي‌آيد كه فرهنگ و هنر مي‌تواند شادي را به جامعه منتقل كند. منتشري خاطرنشان كرد: هنرمندان مي‌خواهند كه هنر روز به روز پيشرفت كند به همين دليل براي پيشرفت هنر بايد بودجه خوبي به اين حوزه تعلق گيرد.

اين خواننده با اشاره به طرح موضوع اختصاص ارز دولتی به حوزه هنر که از سوی معاون هنری وزارت ارشاد مطرح شده است بيان كرد: امروزه به كالاهاي اساسي ارز دولتي داده مي‌شود ولي به فعاليت‌هاي هنري چنين ارزي داده نمي‌شود و اين موضوع تاثير منفي بر فعاليت‌هاي هنري گذاشته است. محمد منتشري گفت: امروزه بسياري از مسئولان مي‌گويند ما در جنگ رواني قرار داريم و در تهاجم فرهنگي به سر مي‌بريم پس بايد به كمك هنر در مقابل اين تهاجم بايستيم. در اين شرايط بايد با اختصاص بودجه و ارز دولتي در مقابل اين تهاجم قرار بگيريم.

منتشري خاطرنشان كرد: اگر به فرهنگ و هنر توجه كنيم اين توجه منجر به حل بحران‌هاي اجتماعي مي‌شود زيرا فرهنگ و هنر يك كالاي اساسي براي جامعه است.

اين خواننده در پايان گفت: همچنين ما نيازمند نشان دادن چهره واقعي خود به جامعه جهاني هستيم كه اين امر بدون فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري ميسر نمي‌شود
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 - 13:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد منتشري: فرهنگ و هنر يك كالاي اساسي براي جامعه است | موسیقی ما