برنامه یاد بعضی نفرات
 
کار عجیبِ آهنگساز نامدار
«رضا والی» دستمزد اثر «سرنا» را به اهالی موسیقی تقدیم کرد
موسیقی ما - «رضا والی» آهنگساز برجسته‌ی ایرانی مقیم آمریکا که برای اولین بار اثری از او در ایران منتشر شده، در ابتکار جالبی حق‌التالیف اثرش را به جامعه‌ی موسیقی تقدیم کرد. سرنا (پارتیتورخوانی ۳)  اوایل مرداد ماه جاری از سوی نشر موسیقی خانه هنر خرد به دوستداران حرفه‌ای موسیقی ارائه شد. رضا والی برای اینکه این اثر بیش از پیش به دست اهلش برسد، ۵۰ نسخه‌ی این اثر که به شکل تیراژ محدود  (limited edition) در ۱۲۰۰ نسخه منتشر شده را به موسیقی‌دانان برجسته و رهبران ارکستر و آنسامبل‌های شناخته شده تقدیم کرده است.

والی ۵۰ نسخه‌ی دیگر را به دانشجویان موسیقی و آهنگسازی اختصاص داده است. هر دانشجوی موسیقی که این اثر را از نشر موسیقی خانه هنر خرد خریداری کند یک نسخه‌ی رایگان با نشان ویژه از آقای والی هدیه خواهد گرفت. این روال تنها برای ۵۰ نسخه ادامه خواهد داشت.

سُرنا (پارتیتورخوانی ۳) متشکل از سه اثر از رضا والی است: آوای کهن ( برای ترومپت میکروتونال و ارکستر)، سرنا (برای کلارینت میکروتونال و هفت ساز دیگر)، مرگ‌آوا ( برای ویولن سولو و ارکستر زهی). این آثار همگی به همراه پارتیتورهای‌شان در قالب مجموعه‌ی پارتیتورخوانی منتشر شده‌اند. پارتیتورخوانی پروژه‌ای  ابداعی از نشر موسیقی خانه هنر خرد است. در این پروژه   اثر صوتی به همراه پارتیتورش در تعداد نسخه محدود منتشر می‌شود.

رضا والی متولد ۱۳۳۱ در قزوین و فارغ‌التحصیل از کنسرواتوار موسیقی تهران و آکادمی موسیقی وین و دکترای آهنگسازی و تئوری موسیقی از دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا است. او یکی از پرافتخارترین آهنگسازان معاصر ایران است، جوایز معتبر زیادی دریافت کرده و ارکسترهای متعددی در سراسر جهان موسیقی آثارش را اجرا کرده‌اند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1397 - 12:36

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «رضا والی» دستمزد اثر «سرنا» را به اهالی موسیقی تقدیم کرد | موسیقی ما