برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با نودمین سالروز تولد سهراب سپهری منتشر شد
دعوت به ایجاد فضای ذهنی امن و آرام با «مینای مهتاب»
موسیقی ما - در نودمین سالروز تولد سهراب سپهری، آلبوم گفتار با موسیقی «مینای مهتاب»، برای حفظ و ارتقای هر چه بیشتر بهداشت و سلامت روان منتشر شد.
 
«مینای مهتاب» با ۷۶ قطعه عنوان مجموعه‌ای شامل دو لوح فشرده صوتی است  که به صورت موسیقی-گفتار تولید شده و شامل گزیده‌ای از سروده‌های سهراب سپهری است.
 
آبان 1392 با آلبوم صوتی «با نیلوفر تا مهتاب» با موضوع تن آرامی منتشر شد و بررسی نتایج حاصل از نظرسنجی‌ها در ایجاد حس آرامش روانی و افزایش قدرت تمرکز ذهنی علاقمندانش، نشان داد که تعداد مخاطبان این گونه آثار در جامعه، به دلایل مختلف در حال افزایش است. از این رو تولید مجموعه دیگری به همین سبک و سیاق، در دستور کار قرار گرفت که نتیجه منجر به ساخت آلبوم «مینای مهتاب» شد.
 
در این اثر سی قطعه از سروده‌های سهراب سپهری از دفترهای «صدای پای آب»، «حجم سبز»، «مرگ رنگ»، «زندگی خواب‌ها»، «آوار آفتاب»، «ما هیچ ما نگاه» با اجرای مهرداد محمدپور (تهیه‌کننده و راوی) به منظور ایجاد فضای ذهنی امن و آرام در علاقه‌مندان شعر و موسیقی انتشار یافته است و تولیدکنندگان آن سعی در کاهش آسیب‌های ناشی از اختلالات روانی و رفتاری داشته‌اند.
 
این مجموعه شامل گزیده آثار پرایزنر (Zbigniew Preisner) نابغه شهیر موسیقی لهستان و موسیقی‌هایی از واسلیس سالیاس ( Vassilis Saleas) آهنگساز و نوازنده کلارینت یونان است که به گفته محمدپور شنیدن مستمر آن، علاوه بر کاهش هیجانات درونی و ایجاد تعادل در ریتم بدن، حس تخیل و قدرت تفکر شنونده را برمی‌انگیزد و برای لحظاتی هم که شده استرس ناشی از تنش‌های روزمره را از او دور می‌کند.
 
قرار است در آلبوم بعدی نیز، تعداد دیگری از سروده‌های سهراب سپهری به علاقه‌مندان این گونه آثار ارائه شود که از آن جمله می‌توان به شعر«مسافر» اشاره کرد تا در مجموع، خوانش نیمی از«هشت کتاب» او در دسترس دوستدارانش قرار گیرد.
 
تاکنون سه قطعه از آلبوم صوتی «مینای مهتاب» با عناوین«ندای آغاز»، «واحه‌ای در لحظه» و «آب» به صورت دیجیتال منتشر شده و هم‌زمان با انتشار نسخه فیزیکی اثر یاد شده، قطعه دیگری از آن با عنوان «سوره تماشا» به انتشار رسیده است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1397 - 15:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دعوت به ایجاد فضای ذهنی امن و آرام با «مینای مهتاب» | موسیقی ما