برنامه یاد بعضی نفرات
 
برگزاری بزرگداشت 90 سالگی آهنگساز «خوب، بد، زشت» با حضور رییس‌جمهور ایتالیا
موریکونه: وقتی فهمیدند موسیقی فیلم می‌سازم، از کنسرواتوار اخراج شدم
موسیقی ما - بزرگداشت «انیو موریکونه» آهنگساز برنده‌ی جایزه‌ی آکادمی، با عنوان «نود سالگی- جشنی برای انیو موریکونه» در قالب کنسرتی ویژه در تالار بزرگ موسیقی شهر رم برگزار شد. این برنامه توسط آکادمی ملی سانت سیسیلیا به مناسبت زادروز ۹۰ سالگی این هنرمند روز ۱۰ نوامبر به اجرا در آمد.

موریکونه تا کنون بیش از ۵۰۰ اثر برای سینما و تلویزیون ‌ از جمله «سه‌گانه دلار» لئونه و همچنین صد قطعه موسیقی کلاسیک را آهنگسازی کرده است. علاوه بر دریافت یک اسکار افتخاری، او نخستین جایزه‌ی بخش رقابتی خود را برای فیلم «هشت نفرت‌انگیز» در ۸۷ سالگی در سال ۲۰۱۶ کسب کرد.

«سرجیو ماتارلا» رئیس‌جمهور ایتالیا، در این کنسرت حضور داشت و در حرکتی کم‌نظیر، پس از پایان مراسم روی صحنه رفت و این آهنگساز برجسته را در آغوش کشید.داز دیگر حضار این مراسم می‌توان به «جوزپه تورناتوره» کارگردان برجسته که در حال ساخت فیلمی درباره‌ی زندگی موریکونه است و همچنین نیکولا پیووانی (آهنگساز فیلم «زندگی زیباست») و داریو ماریانلی   (آهنگساز فیلم «کفاره») آهنگسازان برنده‌ی اسکار نام برد.

موریکونه بر روی پودیوم رفت تا اجرای دو تا از بهترین قطعاتش یعنی «افسانه‌ی ۱۹۰۰» و «مأموریت» را رهبری کند. این کنسرت شامل اجرای قطعاتی بود که بیشترین تأثیر را بر زندگی هنری موریکونه داشت؛ از آثار باخ تا گوفردو پتراسی که در دوران هنرجویی استاد او در کنسرواتوار ساتا سیسیلیا بود.

او در گفت‌و‌گو با روزنامه‌نگاران بیان کرد: «زمانی که شروع به‌کار کردم خجالت می‌کشیدم که بگویم موسیقی فیلم می‌سازم و آن را مخفی نگاه می‌داشتم به‌‌ویژه از استادم پتراسی که چندان این کار را نمی‌پسندید.»

همچنین در ادامه دلیل اینکه چرا پس از فارغ‌التحصیلی تدریس را ادامه نداد اینگونه بیان کرد: «آن‌ها زمانی که فهمیدند موسیقی فیلم می‌سازم، من را از کنسرواتوار بیرون کردند.»

اجرای قطعات مربوط به موسیقی فیلم‌های «خوب‌، بد، زشت»،  «روزی روزگاری در امریکا»، «سینما پارادیزو»، «مأموریت»، «بهترین پیشنهاد»، «هشت نفرت‌انگیز» و بسیاری دیگر از ساخته‌های او خاطرات بسیاری را برای مخاطبان زنده خواهد کرد.

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1397 - 16:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موریکونه: وقتی فهمیدند موسیقی فیلم می‌سازم، از کنسرواتوار اخراج شدم | موسیقی ما