برنامه یاد بعضی نفرات
 
کدام خوانندگان تجربه مداحی دارند؟
هر سال با آغاز ماه‌های محرم و صفر برخی از خوانندگان موسیقی پاپ که دارای وجهه شناخته‌شده‌ای هستند به دلایل مختلف از جمله عرق به سالار شهیدان به مداحی می‌پردازند.

این خوانندگان با انتخاب اشعار درخور مقام والای امام حسین (ع) و یاران باوفایش در این مسیر گام برداشته و تلاش می‌کنند به‌عنوان یک هنرمند و چهره مردمی نقش تأثیرگذار خود در بازخوانی و مدح واقعه عاشورا را ایفا کنند.

آن‌ها طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی با اشراق به هر سبک موسیقایی از پاپ و سنتی گرفته تا دیگر سبک‌های موجود آثاری را تولید و عرضه کرده‌اند که برخی از آن‌ها با تکیه بر شعر منحصربه‌فرد موسیقی جذاب و خوانش دلپذیر بارها و بارها از رسانه‌ها و تربیون های مختلف شنیده شده و موردبحث و بررسی قرار گرفته است.

هرچند برخی از مداحان اهل‌بیت با انتقاد از این موضوع تلاش می‌کنند تا مدح و ستایش ائمه اطهار و پرداختن موسیقایی به واقعه عظیم عاشورا را در قلمرو خود حفظ کنند، اما این خوانندگان توانسته‌اند بر این نقد جامعه مداحان فائق آمده و سال‌به‌سال بر کمیت آثار خود در این زمینه بیافزایند. در ادامه این گزارش به‌مرور برخی از این چهره‌ها و مداحی‌هایشان پرداخته‌ایم:

رضا صادقی

رضا صادقی هرسال با حضور در محله پدری‌اش به مداحی و نوحه‌خوانی می‌پردازد. او سال‌هاست در ایام محرم و دهه نخست این ماه جایی به‌جز مسجد محله پدری‌اش نداشته، و مداحی این خواننده در این ایام همیشه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. او امسال نیز در سکوت کامل خبری، بار دیگر در بندرعباس حاضر شد و در شب‌های گذشته به مداحی در این شهر پرداخت و این حضور با استقبال شدید همشهری‌هایش توأم شده است.

30263

بهنام بانی

این خواننده که در ایام سال  تمام اجراهایش در ساعات اولیه بازگشایی بلیت‌فروشی به پایان می‌رسد، امسال در روز عاشورا در روستایی واقع در کلاً دامغان به مداحی در مدح قمر بنی‌هاشم حضرت عباس (ع) پرداخت. او در ویدئویی منتشر شده در حال خواندن نوحه‌ای با سبک شعر سریال "مختارنامه" است.

8114830_470

بنیامین بهادری

بنیامین بهادری که این روزها از او کمتر خبری در فضا مجازی و دنیای موسیقی است در امر مداحی ید طولایی دارد، در واقع او در یک خانواده مذهبی بدنیا آمده و حافظ قرآن بوده و سالیان سال در ایام محرم در هیئت پدری خود مداحی کرده است.

البته این پایان ماجرا نیست و او پیش از عزیمت به آمریکا در هیئت حاج حسن خلج روضه‌خوانی کرده بود و همچنین قطعات عاشورایی زیادی را در این سال‌ها روانه بازار کرده است. بهادری از حسن خلج به‌عنوان خلاق‌ترین مداح کشور یاد کرده و گفته است: آقای حسن خلج یکی از خوش‌صداترین مداحانی هستند که در ایران فعالیت می‌کنند.

شهرت او در موسیقی ختم نشده و این مداحی به‌قدری موردتوجه قرار گرفته بود که چندی پیش سعید حدادیان درباره او گفته بود: بنیامین تا آخر عمر فرزند من است، خوانندگی‌اش یک سمت، از روضه خانگی‌اش در محرم هم خبر دارید؟

535240718

محمد علیزاده

این خواننده نیز در امر مداحی و حضور در مراسم‌های مذهبی دارای سابقه زیادی است. خانواده علیزاده هر سال در ایام محرم نذری داشته و این هنرمند در این مراسم حضور پیدا می‌کند. او علاقه خاصی به قرآن دارد و سه سال پیاپی مقام اول قرائت قرآن را توانسته کسب کند.

او امسال در شب عاشورا با حضور در هیئت شاهزاده قاسم بن الحسن (ع) کرج دقایقی هم به مداحی پرداخت.

Mourning singer on board.2

منبع: 
هنرآنلاین
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 - 00:47

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کدام خوانندگان تجربه مداحی دارند؟ | موسیقی ما