.
تصویر: 
فراز فتحی
تدوین: 
فراز فتحی
plays 121195
موسیقی ما - خانه موزه بتهوون (چمن آرا) هم‌زمان با سالروز تولد کریم چمن‌آرا بنیانگذار فروشگاه موسیقی بتهوون به صورت رسمی افتتاح شد. در این مراسم محمد حق‌شناس عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، محمدرضا دهداری‌پور شهردار منطقه ۶ تهران، دلاور بزرگ‌نیا مدیر کل میراث تهران به همراه دیگر مدیران قسمت‌های مختلف شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و کارشناسان و هنرمندان دیگر ضمن بازدید از موزه بتهوون روی صفحه‌های ۳۳ دور خام به رسم یادبود امضا کردند.
 
افتتاحیه موزه بتهوون به صورت نمادین با پخش صفحه قدیمی «تولدت مبارک» ساخته انوشیروان روحانی از گرامافون قدیمی که به وسیله حق شناس روشن شد، صورت گرفت.
 
بابک چمن‌آرا در مورد پخش صفحه «تولد مبارک» انوشیروان روحانی گفت: «صفحه تولد مبارک انوشیروان روحانی اولین‌بار به سفارش ایران خودرو برای یک سالگی خودروی پیکان ساخته شد. همان زمان این مراسم از تلویزیون پخش شد و آنقدر از آن استقبال شد که تا این لحظه هرکس به طورمستقیم یا غیرمستقیم از آن خاطره دارد و از گوش دادن به آن لذت می‌برد.»
 
چمن‌آرا به اسنادی که برای نمایش تاریخ نشر موسیقی در ایران در اختیار دارد،  اشاره کرد و گفت: «ما ۲ هزار سند داریم که دستچینی از این اسناد را برای افتتاحیه انتخاب کردیم. یک ماه است که مشغول درست کردن شناسنامه از همه اسناد هستیم.»
 
دبیری‌نژاد کارشناس موزه‌ای مجموعه بتهوون در توضیح بیشتر گفت: «این محل را می‌توان مدلی از هایپرمارکت‌های فرهنگی دانست که در ضمن موزه بودن خدمات فرهنگی دیگری هم دارند؛ در واقع یک مدل جدید از موزه تلقی می‌شود به همین دلیل در این‌جا  محدودیت‌های موزه به مثابه موزه وجود ندارد، بلکه در کنار موزه بتهوون فروشگاه، کتاب فروشی، مرکز موسیقی، گل فروشی و کافی شاپ نیز خدمات عرضه می‌کنند و در کنار همه این برنامه ها ایونت‌های مختلف نیز می‌تواند برگزار شود. طبقه بالا موزه موسیقی برای فروش صفحه و همچنین اتاق خدمات به پژوهشگران  در نظر گرفته شده که کسانی که می خواهند درباره تاریخ موسیقی کار کنند می‌توانند در اینجا  به اسناد مراجعه کنند.»
 
او ادامه داد: «برنامه‌های دیگری که برای این مرکز در نظر گرفته‌ایم این است که در مناسبت‌هایی که مربوط به موزه موسیقی است، نمایشگاه‌های موضوعی، نشست و بزرگداشت برگزار کنیم چنان‌که قبلاً هم مرکز موسیقی بتهوون برای تولد مرتضی احمدی، کریم چمن آرا و عزت‌الله انتظامی مراسم بزرگداشت برگزار کرده است. همچنین در نظر داریم این سیر به عنوان اتفاق‌های شهری ادامه پیدا کند تا بتوانیم از فضای بیرون هم استفاده کنیم و منطقه کریم‌خان را به عنوان محور یک اتفاق فرهنگی که قطب یک شبکه فرهنگی را ایجاد می‌کند، بشناسانیم.»
 
به گفته دبیری نژاد، موزه مجازی بتهوون هم راه‌اندازی می‌شود تا همه چیز به صورت آنلاین در سایت قرار بگیرد.
 
در پایان بابک چمن آرا در مورد این‌که این موزه از دل یک فروشگاه موسیقی یا به گفته خیلی از دوستان یک معبد موسیقی به وجود آمده، گفت: فکر می‌کنم در شرایط فعلی که فعالیت فرهنگی مشکل دارد و این شغل به تنهایی نمی‌تواند سرپای خود باشد در حال حاضر موزه‌ای که از دل این موزه به وجود آمده، شاید بتواند یک محافظی برای حفظ این فرهنگ باشد.»
 
خانه موزه بتهون هر روز تا ساعت ده شب در خیابان کریم‌خان‌زند، میرزای شیرازی، شماره ۶٩ پذیرای علاقه‌مندان است.


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
5 + 6 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو افتتاحیه خانه موزه بتهوون (چمن آرا) از سایت موسیقی ما | موسیقی ما