برنامه یاد بعضی نفرات
 
بر اساس تکنوازی‌هایی در دستگاه‌های شور، نوا و آوازهای دشتی و افشاری
جلد هشتم مجموعه «شعر بی‌واژه» اثر «پرویز مشکاتیان» منتشر شد
موسیقی ما - جلد هشتم از مجموعۀ «شعر بی واژه» اثر زنده‌یاد پرویز مشکاتیان منتشر شد. این کتاب گزیده‌ای از تکنوازی‌های استاد «پرویز مشکاتیان» در دستگاه‌های شور، نوا و آوازهای دشتی و افشاری است. آثار نگاشته شده در این مجموعه بر اساس تکنوازی های اجرا شده در آلبوم «طریق عشق» و کنسرت‌های گروه عارف در سال‌های مختلف است.

از جمله‌ی این کنسرت‌ها می‌توان به یادوارۀ استاد ناصر فرهنگ‌فر اجرای تهران مرداد 1376 تالار وحدت تهران، کنسرت شور در فلورانس ایتالیا  در سال 1378، کنسرت گروه عارف با همراهی زنده یاد ایرج بسطامی اجرا شده در زمستان 1372، کنسرت گروه حفظ و اشاعۀ موسیقی ایران در دستگاه شور در حافظیۀ شیراز سال 1354، کنسرت گروه حفظ و اشاعۀ موسیقی ایران در آواز دشتی - تهران سال 1355، کنسرت گروه حفظ و اشاعۀ موسیقی ایران در دستگاه نوا - تهران سال 1356، کنسرت افشاری گروه عارف با همراهی استاد محمد رضا شجریان - پاریس 1368 و نوای میخانه در دستگاه شور و آواز دشتی اجرا شده در آذر ماه 1361 اشاره کرد.

کتاب شعر بی واژۀ 7 به همت و تلاش «محسن غلامی» گردآوری و آوانگاری شده ، نگارش نت و  ویرایش نهایی آن نیز بر عهد‌ه‌ی «علیرضا جواهری» بوده است. این کتاب در 62 صفحه و درقطع رحلی توسط انتشارات چکاد هنر چاپ و نشر شده و در اختیار علاقمندان موسیقی ملی ایران قرار گرفته است. همچنین اشعار این مجموعه از حافظ ، سعدی ، ابوسعید ابوالخیر  است.  مجموعۀ شعر بی واژه در 12 جلد طراحی و تدوین خواهد شد که جلد های بعدی آن در آیندۀ نزدیک چاپ و نشر خواهند شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1397 - 10:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جلد هشتم مجموعه «شعر بی‌واژه» اثر «پرویز مشکاتیان» منتشر شد | موسیقی ما