برنامه یاد بعضی نفرات
 
در شبی که از عزت‌الله انتظامی، اردلان سرفراز و افشین یداللهی یاد شد
«مهران مدیری» قطعه «سوغاتی» را با اجازه رسمی خواند
موسیقی ما طی روزهای 31 مرداد و اول شهریور، کنسرت «مهران مدیری» در برج میلاد تهران به همت اپلیکیشن «آوادیو» برگزار شد. این هنرمند سرشناس سینما و تلویزیون با اجرای قطعات قدیمی و خاطره‌انگیز خود به دیدار دوستدارانش رفت و اجرای او با استقبال خوبی مواجه شد. اجرایی که با وجود برخی حواشی چند وقت اخیر پیرامون مهران مدیری بُعد خیریه هم پیدا کرد و خبرساز هم بود. مهران مدیری در این برنامه ارکستری را همراه خود داشت که تلفیقی از چهره‌های جوان و باتجربه بودند و فضای اغلب تنظیم‌ها هم تلفیق سبک پاپ و سنتی با چاشنی فیوژن بود.
 
در ابتدا نحوه ورود حضار به سالن تا حدودی تعجب‌برانگیز و خسته‌کننده بود. چرا که با وجود کنترل بلیت در ورودی اصلی مرکز همایش‌ها باز هم جلوی هرکدام از ورودی‌های سالن یک نیروی اجرایی کنسرت بلیت‌ها و تعداد را مجدداً چک می‌کرد. اتفاقی غیرحرفه‌ای که در کنسرت‌های دیگر رخ نمی‌دهد و باعث ایجاد صف‌های طولانی جلوی هرکدام از ورودی‌های سالن و اعتراض برخی حاضرین شد. اما با ورود اعضای ارکستر و پس از اجرای یک قطعه بی‌کلام، مهران مدیری وارد صحنه شد و از همان شروع کنسرت با تسلط خوبی که ریشه در سابقه مجری‌گری و کنسرت‌های قدیمی‌اش داشت توانست سالن را به خوبی اداره کند. حتی مشکل روشن نشدن چراغ LED پوپیتر خود را هم با که تلاش مسعود همایونی و یکی از عوامل برنامه حل نشد را با طنز به خوبی پشت سر گذاشت. او برای شروع کنسرتش هم قطعه ریتمیک «امشب شب مهتابه» را انتخاب کرده بود.
 
مدیری در ادامه گفت:«من همیشه حرف‌های تلخ می‌زنم اما امشب فقط می‌خواهیم کیف کنیم.» او همچنین از تصمیم خیرخواهانه خود هم اینطور سخن به میان آورد:«پیش از این کنسرت نمایندگانی از شیرخوارگاه‌ها و خیریه‌های مختلف به دیدار ما آمدند و گفتند که برای تأمین شیرخشک نوزادان تحت پوشش با مشکل مواجه هستیم. به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم تمام عواید این کنسرت را به خرید شیرخشک برای نوزادان خیریه‌ها و مناطق محروم اختصاص بدهیم.» قطعه بعدی رپرتوار این کنسرت «شاه صنم» بود که با همراهی سولو کمانچه «سینا جهان‌آبادی» اجرا شد.
 
«بیا بریم کوه» یکی از قطعات محبوب مهران مدیری است که در ادامه با انرژی و تشویق‌های حضار اجرا شد و این بازیگر و خواننده گفت:«در این کشور باید خودمان به فکر خودمان باشیم و خودمان حالمان را خوب کنیم.» اما سپس نوبت به اجرای قطعه‌ای رسید که در شب اول کنسرت مدیری خبرساز شده بود. در شب اول این کنسرت اجرای قطعه «سوغاتی» بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و خیلی‌ها حدس می‌زدند که شاید دوباره «اردلان سرفراز» نسبت به اجرای این قطعه واکنش نشان دهد. ولی مهران مدیری پیش از اجرای این کار گفت:«اکنون نوبت به قطعه‌ای رسیده که همه نسل‌ها با آن خاطره دارند. از اردلان سرفراز ممنونیم که این شعر را سرود و از او ممنونم که اجازه داد این کار را اجرا کنم.» این قطعه که اجرای رسمی و با اجازه صاحب اثر در کنسرت مهران مدیری اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شد با همخوانی بالای حاضرین همراه شد. مدیری همچنین از زنده‌یادان «محمد حیدری» و «ناصر چشم‌آذر» که سازندگان موسیقی این کار بودند یاد کرد. یکی دیگر از بخش‌های این کنسرت هم اجرای بی‌کلام مسعود همایونی، بابک ریاحی‌پور، نیما حمیدی و ساسان هاشمی بود.
 
«یار تویی» با شعر مولانا و موسیقی «مهیار علیزاده» قطعه بعدی این برنامه بود که سال گذشته به یاد مرحوم «عارف لرستانی» منتشر شده بود. او سپس سراغ قطعه ریتمیک و خاطره‌انگیز «تیر مژگان» رفت.  مهران مدیری بعد از این کار از مرحوم «عزت‌الله انتظامی» یاد کرد و از حاضرین خواست به احترام او و مرحوم «محمد نوری» سی ثانیه سکوت کنند. چرا که این هنرمند قطعه «لالایی» از مرحوم محمد نوری را به یاد عزت‌الله انتظامی با همراهی پیانو سامان احتشامی اجرا کرد. بعد از این کار هم سامان احتشامی و عمران فروزش یک دونوازی ریتمیک پیانو و تمبک داشتند. قطعه پایانی این کنسرت هم «بارون» بود. اثری که مدیری پیش از آن از زنده‌یاد «افشین یداللهی» و «فردین خلعتبری» یاد کرد. در پایان برنامه هم قطعات سوغاتی و تیر مژگان را مجدداً اجرا شد.
 
در نهایت مهران مدیری پس از سال‌ها که دوباره به صحنه بازگشت توانست حضور خوبی از لحاظ اجرا داشته باشد. چرا که او یکی از معدود اهالی سینما و تلویزیون است که خواندنش از گذشته با مقبولیت بیشتری در میان مخاطبان مواجه بوده و همچنین موفق به برگزاری کنسرت شده است. خوانندگی مدیری هم از سوی آهنگسازان و موزیسین‌های زیادی مورد تأیید است.  اما شاید بهتر بود اگر او قطعات بیشتری را برای این اجرا فراهم می‌کرد. چرا که او با اجرای مجدد دو قطعه و سه قطعه بی‌کلام که گروهش تدارک دیده بودند مجموعاً با رپرتواری شامل 12 قطعه روی صحنه رفت. البته در صورت انتشار آلبومی که او با موسیقی مهیار علیزاده در دست تولید دارد، کنسرت‌هایش رنگ و بویی متفاوت به خود خواهد گرفت. 

مسعود همایونی (نوازنده گیتار الکتریک)، بابک ریاحی‌پور (نوازنده گیتاربیس)، سامان احتشامی (نوازنده پیانو)، آتنا اشتیاقی (نوازنده ویلنسل)، گلنوش صالحی (نوازنده تار)، سینا جهان‌آبادی (نوازنده کمانچه)، عمران فروزش (نوازنده تمبک)، جابر خدایاری (نوازنده پرکاشن)، ساسان هاشمی (نوازنده کیبورد) و نیما حمیدی (نوازنده درامز) نوازندگان ارکستر مهران مدیری در این برنامه بودند.
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1397 - 20:53

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مهران مدیری» قطعه «سوغاتی» را با اجازه رسمی خواند | موسیقی ما