برنامه یاد بعضی نفرات
 
با بیش از چهارصد ترانه از هنرمندان قدیمی و جدید سبک‌های مختلف و به همت نشر «معیار علم»
کتاب «شعر یادت نره» منتشر شد
موسیقی ما کتاب «شعر یادت نره» شامل مجموعه ترانه‌های خوانندگان سرشناس سبک‌های مختلف موسیقی منتشر شد. این اثر از سوی انتشارات «معیار علم» در بازار توزیع شده و هم اکنون در فروشگاه‌های معتبر فرهنگی کشور در دسترس است. در کتاب شعر یادت نره بیش  از 400 ترانه از خوانندگان و گروه‌های قدیمی و جدید سبک‌هایی نظیر پاپ  و سنتی و... به همراه عکس‌های آنها گرد هم آمده است. اما در هر صفحه علاوه بر متن ترانه و معرفی خواننده و ترانه‌سرا، یک رمزینه پاسخ سریع (QR Code) هم وجود دارد تا مخاطب کتاب با استفاده از تلفن همراه خود بتواند آن قطعه را دانلود کند.
 
در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «یکی از مهمترین پارامترهای رشد و پیشرفت و نیز تمایز خوانندگان حرفه ای از سایر خواننده ها دریافت آنها از شعر و نیز انتخاب شعر خوب چه از منظر ادبی و چه از جهت تناسب آن با نیازهای اجتماع و جامعه و همچنین تناسب آن با موسیقی یا همان تلفیق شعر و ملودی می‌باشد. این موضوع تا آنجایی حائز اهمیت است که در برخی موارد یگانه راه موفقیت بسیاری از خواننده ها بوده و هست. موسیقی چون ظرفی‌ست و شعر خوراکی‌ست که در آن نهاده می‌شود و به جامعه عرضه می‌گردد. هر چقدر کیفیت این خوراک در خور ارزش باشد به همان میزان آن اثر در ذهن های افراد جامعه ماندگار خواهد بود. کتاب حاضر در دوبخش سنتی و پاپ گردآوری شده است که البته با توجه به الفبایی بودن اسامی خوانندگان قابل تفکیک نمی‌باشد. بخشی از کتاب به خوانندگان دهه های قبل اختصاص پیدا کرده که در تاریخ نام‌شان برای همیشه ماندگار است آنهایی که از ستاره  به «افسانه» بودن رسیده‌اند و بخشی نیز مربوط به خوانندگان دهه اخیر می‌باشد، خوانندگانی که این روزها در پیش چشم ما خودنمایی می‌کنند.
برای ماندگاری یک اثر از ملودی، تنظیم و صدای خوب یک خواننده نمی‌توان چشم پوشی کرد ولی مهمترین نکته بستر امنی است که ترانه فراهم می کند و خواننده می‌تواند در آن قدم بگذارد تا یک اثر شنیده شود. پس یک مجموعه ایده‌آل ترکیبی از تنظیم، ترانه، ملودی و خواننده حرفه‌ای می‌باشد. در این کتاب مروری می‌کنیم بر ترانه‌های خوانندگانی که چه در گذشته و چه در سالهای اخیر ستاره شده‌اند و طعم شهرت و محبوبیت را چشیده‌اند.»
 
انتشارات معیار علم پیش از این هم کتب فرهنگی و هنری متعددی را به بازار عرضه کرده بود و چند کتاب دیگر در این زمینه و خصوصاً مرتبط با موسیقی به زودی از طریق این انتشارات به بازار عرضه می‌شود.
 
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397 - 11:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «شعر یادت نره» منتشر شد | موسیقی ما