برنامه یاد بعضی نفرات
 
به منظور حفظ و معرفی اساتید موسیقی مقامی خراسان
مجسمه‌ی حاج قربان، درپور، سمندری، پورعطایی و عثمان ساخته می‌شود
موسیقی ما - به منظور حفظ و معرفی اساتید موسیقی مقامی استان خراسان رضوی و پیشکسوتان این هنر، شبیه‌سازی مجسمه‌های مومی واکسی تعدادی از این اساتید ساخته و در موزه‌های شهرستان‌های تربت جام، تایباد، خواف و قوچان به نمایش درخواهند آمد. در این مرحله مجسمه‌های اساتید و پیشکسوتانی همچون زنده‌یاد حاج قربان سلیمانی، نور محمد درپور، ابراهیم شریف زاده، غلامحسین سمندری، غلامعلی پورعطایی و  محمد حسین یگانه که با زندگی بدرود گفته‌اند و استادان عثمان محمد پرست و فاروق کیانی که در قید حیات هستند، ساخته و در موزه‌های مذکور به نمایش درخواهند آمد.

«محمدرضا پهلوان» -رییس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی- در این باره می‌‌‌گوید‌: «موسیقی مقامی در خراسان رضوی در داخل و خارج از کشور از جایگاه والایی برخوردار است و دارای ارزش های فرهنگی و تاریخی و هنری فراوانی است. معرفی موسیقی مقامی استان یکی از برنامه‌های گسترشی موزه‌های استان است و ساخت موزه در شهرهایی که فاقد موزه هستند، در اولویت اول قرار دارد و شهرهایی که دارای ظرفیت بیشتر از یک موزه را دارند، در اولویت دوم هستند.»

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان رضوی تاکید کرد: «این مجسمه‌ها توسط استاد یوسف نظری، یکی از مجرب‌ترین هنرمندان معاصر که بیش از ۵۰ سال فعالیت و تجربه کاری در موزه های ایران دارد، ساخته خواهند شد. برای احیا، پویایی و بالندگی موسیقی مقامی و عرفانی استان، همه باید تلاش کنند و این گنجینه‌های ارزشمند را به آیندگان و به‌ویژه نسل جوان که شناخت کمتری دارند، معرفی کنند و باید خراسان که از گذشته دور، مهد موسیقی مقامی و عرفانی ایران بوده به شایسته‌ترین شکل ممکن، معرفی شود.»‌
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1397 - 13:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجسمه‌ی حاج قربان، درپور، سمندری، پورعطایی و عثمان ساخته می‌شود | موسیقی ما