برنامه یاد بعضی نفرات
 
بر اثر بیماری کبدی
«دین محمد زنگشاهی» - قیچک‌نواز برجسته‌ی بلوچ- درگذشت
موسیقی ما - «دین محمد زنگشاهی» - نوازنده‌ی قیچک و استاد موسیقی بلوچستان- بر اثر بیماری کبدی در بیمارستان میرجاوه درگذشت؛ مراسم تشییع پیکر این هنرمند موسیقی نواحی که خود صاحبِ تالیفاتِ متعددی نیز هست؛ ظهر امروز در مسجد نزدیک محل سکونت این هنرمند برگزار شد و او در یکی از قبرستان های شهر میرجاوه به خاک سپرده شد.

«دین محمد زنگشاهی» فرزند پهلوان موسی زنگشاهی که خود نیز دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ از تبار پهلوانان برجسته موسیقی بلوچستان بود و کتابی نیز در حوزه‌ی موسیقی بلوچستان تالیف کرده کرده و علاوه بر آن اشعار و موسیقی مننطقه‌ی بلوچستان را نیز ثبت کرده است.  او میراث‌دار بنیان‌گذاران موسیقی مکران بود که آهنگ‌های بلوچی سینه به سینه به او رسید و با استعداد ذاتی و کوشش پیگیر خود، شیوه قیچک‌نوازی را به گونه‌ای استادانه و دلنشین اعتلا بخشید.

«دین محمد زنگشاهی»‌ متولد 1333 و ساکن شهرستان میرجاوه در 20 کشور و تمام استان های ایران اجرای برنامه داشته است. او از خوانندگان و نوازندگان بنام بلوچستان بود که از جوانی صدایی دلنشین داشت و نخستین پویه‌های موسیقی را از پدرش موسی زنگشاهی که خود از نوازندگان و آهنگسازان چیره دست مکران (بلوچستان) بود، فرا گرفت.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 5 مرداد 1397 - 13:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «دین محمد زنگشاهی» - قیچک‌نواز برجسته‌ی بلوچ- درگذشت | موسیقی ما