برنامه یاد بعضی نفرات
 
بررسی گزینه‌های اصلی مدیریت دفتر و انجمن موسیقی ایران
کدام‌یک به صندلی دفتر موسیقی تکیه می‌زنند؟
موسیقی ما - زمان زیادی از انتصاب محمدمجتبی حسینی به سمت معاونت امور هنری وزارت ارشاد نمی‌گذرد؛ اما از گوشه و کنار خبر می‌رسد که او قصد جابه‌جایی مدیران زیرمجموعه‌اش را در حوزه‌های مختلف هنری دارد و دفتر موسیقی نیز از این قاعده مستثتنی نخواهد بود. این در حالی است که از تیرماه سال 94 فرزاد طالبی حکم سرپرستی دفتر موسیقی را از سوی علی مرادخانی دریافت کرده بود و این مرد بی‌حاشیه دفتر موسیقی، 14 فروردین سال 95 حکم مدیرکلی این دفتر را از دستان علی جنتی (وزیر ارشاد وقت) گرفت.
 
فرزاد طالبی برخلاف برخی مدیرانی که در این مسند به جار و جنجال عادت داشتند، در دوره مدیریتی خود هیچ نشست مطبوعاتی مستقلی برگزار نکرد و اهل مصاحبه‌های وقت و بی‌وقت درباره موضوعات مختلف هم نبود. او که در رشته روابط بین‌الملل تحصیل کرده بود، سعی کرد در دوره مدیریت خود فضا را تا حد ممکن آرام نگاه دارد.
 
در این بازه زمانی، انجمن موسیقی ایران -که در واقع یک بازوی اجرایی برای این عرصه مطرح می‌شود- توسط علی ترابی اداره می‌شد که او هم در فضایی آرام و بی‌حاشیه، امور اجرایی را پیش می‌برد. اما 15 تیرماه سال 95 بهرام جمالی -که پیش از این مدیریت بنیاد رودکی را بر عهده داشت- بر مسند مدیریت انجمن موسیقی ایران نشست.
 
حالا در پی تغییرات به وجود آمده در معاونت امور هنری وزارت ارشاد، خبر رسیده که محمدمجتبی حسینی قصد اجرای تغییراتی طی روزهای آتی در دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران دارد؛ اما گزینه‌های او برای این جابه‌جایی‌ها چه کسانی هستند؟
 
 
  • علی ترابی
علی ترابی که در اواخر دهه 80 سرپرستی دفتر موسیقی را بر عهده داشت،‌ 19 آذرماه سال 90 انجمن موسیقی ایران را از بابک رضایی تحویل گرفت و مدیرعامل انجمن شد. او به مدت تقریباً 5 سال در انجمن موسیقی مدیریت کرد و در تمام سال‌هایی که دکتر حسن ریاحی دبیر جشنواره موسیقی فجر بود، به‌عنوان مدیر اجرایی در این جشنواره نیز فعالیت می‌کرد؛ اما دوره مدیریت او در انجمن موسیقی در سال 95 به پایان رسید و او این سمت را به بهرام جمالی واگذار کرد. طی این مدت او در ساختمان معاونت هنری به عنوان مشاور فعالیت کرده است.
 
حالا گفته می‌شود که علی ترابی نیز یکی از گزینه‌های منتخب و بسیار جدی برای مدیریت دفتر موسیقی است.
 
  • علی ثابت‌نیا
علی ثابت‌نیا یکی از گزینه‌های جدی برای مدیریت انجمن موسیقی ایران محسوب می‌شود که پیش از این، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بوده است. او لیسانس تاریخ دارد و تا کنون دبیری دوسالانه کشوری تذهیب‌های قرآن، دوسالانه کشوری تصویرگری نیایش، اولین جشنواره سرود آوای رضوان، جشنواره پوسترهای رضوی، جشنواره تئاتر عروسکی آهوانه، همایش ملی پژوهش در هنرهای ایرانی-اسلامی و... بوده است.
 
گفته می‌شود این تغییرات در آینده‌ای نه چندان دور در دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران شکل خواهد گرفت اما این در حالی است که تعدادی از هنرمندان و فعالان موسیقی پس از اینکه زمزمه‌های برکناری فرزاد طالبی را شنیده‌اند، دست به کار و با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار استمرار مدیریت طالبی در دفتر موسیقی شدند.
 
آن‌ها در این نامه نوشته‌اند: «با استقرار دولت تدبير و اميد و نور اميدي كه در تمامي مسايل از جمله مواضع فرهنگي و توجه به نظرات صنف تابيده شد و دقت نظري كه در رسيدگي به مسايل و مشكلات فعالان حوزه موسيقي ازجمله ناشران اعمال شد موجبات خرسندي اين بخش پديد آمد كه جاي تقدير و تشكر دارد.

لازم به ذكر است كه اميد به ادامه كار در فضاي آرام و بدون تنش و ايجاد بستر مناسب فعاليت در اين بخش كه رضايت نسبي قاطبه همكاران و ناشران فعال و پيشكسوت اين حوزه را به دنبال داشته، همه  موارد یاد شده در زمان مديريت آقاي فرزاد طالبي مديركل محترم دفتر موسيقي به بار نشسته اس.
بديهي است استمرار اين روند با مديريت ايشان مي‌تواند ضمن تداوم رضايت و خرسندي اهالي موسيقي به اعتلا و بالندگي بيشتر هنرموسيقي منتج شود.»
 
این اولین بار است که اهالی موسیقی با انتشار نامه سرگشاده از مدیر این دفتر حمایت می‌کنند و حالا باید دید آیا انتشار چنین نامه‌ای در تجدید نظر معاون امور هنری وزارت ارشاد تاثیرگزار خواهد بود یا خیر؟ آن هم در شرایطی که فضا برای مدیریت علی ترابی در این دفتر تقریبا به طور کامل محیا شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1396 - 11:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کدام‌یک به صندلی دفتر موسیقی تکیه می‌زنند؟ | موسیقی ما