برنامه یاد بعضی نفرات
 
جشن انتشار دومین اثر گروه «دال» 18 اسفند در باغ کتاب تهران برگزار شد
«کلاغ سفید» به خانه‌اش رسید...
موسیقی ما جشن انتشار آلبوم «کلاغ سفید»، دومین اثر گروه «دال» در باغ کتاب تهران برگزار شد. باغ کتاب تهران در عصر روز 18 اسفند میزبان این برنامه بود و طرفداران دال از حدود یک ساعت پیش از شروع برنامه به سالن اصلی این مجموعه آمدند. بیش از هر چیز نمایشگر بزرگی که در کنار پاپ‌آپ محل برگزاری وجود داشت و پخش یکی از تیزرهای آلبوم کلاغ سفید در آن خودنمایی می‌کرد و همین موضوع توجه سایر مراجعه‌کنندگان را هم جلب کرده بود. دقایقی پس از ساعت 16 اعضای دال در میان تشویق‌های دوستدارانشان به محل برگزاری این برنامه وارد شدند. ابتدا شایان شکرآبی پشت پیانو نشست و قطعه «کلاغ سفید» را به همراه امین هدایتی اجرا کرد. «فصل آخر» هم دومین قطعه آنها بود که با همخوانی زیاد مخاطبانشان خوانده شد.
 
سپس همه اعضای گروه پشت جایگاه مخصوص قرار گرفتند و هرکدام لحظاتی را صحبت کردند و به حضار خوش‌آمد گفتند. در ادامه «سیامک قلی‌زاده»، روزنامه‌نگار موسیقی، اولین سخنران برنامه بود که پشت تریبون حاضر شد و گفت:«گروه دال در آلبوم دوم اتفاقی را رقم زدند که کمتر در موسیقی ایران شاهدش هستیم. آلبوم دوم آنها فکرشده‌تر و روان‌تر بود و فریم به فریم این اثر، مهندسی شده است. کسانی که آلبوم را گوش کنند باید این دقت را داشته باشند که گروه دال زحمت کشیده تا مخاطب را با خودش بالا ببرد. به همین دلیل خیلی تأکید می‌کنم شما که طرفدار این گروه هستید به آهنگسازی آلبوم دقت کنید. آهنگ‌ها فقط یک تصنیف نیستند که حال خوبی داشته باشند و کارها دقیق و با فکر ساخته شده‌اند. باید به این آلبوم فرصت بدهید تا جایش را در دل شما باز کند و به نظرم تأثیر بیشتری از آلبوم اول خواهد داشت.»
 
 دقایقی را درباره این آلبوم و گروه دال صحبت کرد. سپس برای اولین‌بار از موزیک‌ویدئوی قطعه «نیمه خاموش» اثر گروه دال و با همصدایی میلاد درخشانی در این برنامه رونمایی شد. «مهدی فلک‌بلند»، کارگردان موزیک‌ویدئو، در لحظات منتهی به شروع برنامه این ویدئو را به محل برگزاری رساند و اعضای دال هم برای اولین‌بار تماشاگر نسخه نهایی آن بودند. هیجان آنها باعث شد تا همگی به صورت ایستاده این کلیپ را که در آن هنرمندانی نظیر فرآواز فروردین و مهگل صفدری و چند بانوی خواننده دیگر حضور داشتند، تماشا کنند. در پایان این کلیپ حاضرین برای لحظاتی به صورت ممتد این گروه را تشویق کردند.
 
سپس فرآواز فروردین که همخوان قطعه نیمه خاموش بود گفت:«دلیل ماندگاری کارهای قدیمی این بوده که عوامل تولیدش با همدیگر دوست بودند و آن کارها براساس احساسات قلبی میان خواننده و شاعر ساخته می‌شد. فکر می‌کنم دال پس از مدت‌ها گروهی را شکل داده که دوستان خوبی هستند. فکر می‌کنم شرافت و تعهد موسیقی را ماندگار می‌کند و مرسی که آدم‌های شریفی هستید.
 
 در ادامه «نیما جوان»، مدیر نشر و پخش جوان، که ناشر آلبوم «گذر اردیبهشت» گروه دال بود هم اعلام کرد:«من از دیدن یکی از بهترین کلیپ‌های طول زندگیم منقلب شدم و خوشحالم که در کنار بچه‌ها این کلیپ را دیدم. وقتی شایان جان از من خواست در این مراسم بزرگ صحبت کنم کار سختی نبود. چون حرف زدن درباره دال و حرف زدن درباره خوبی‌ها راحت است. می‌بینیم که در شرایط حال حاضر موسیقی بسیار سخت است و باید خوب و با درک باشید که بتوانید با آثارتان مخاطب پیدا کنید. این مهمی بود که گروه دال به آن رسیده است. آثار گروه دال را به سادگی می‌توانید به خصوصی‌ترین لحظات زندگیتان ببرید و با آن زندگی کنید. ما خیلی خوشبختیم که در کشورمان گروه دال را داریم.»
 
پس از این قسمت آرش آذر و فرشاد رضایی هم به گروه محلق شدند و پشت جایگاه ویژه نشستند و صحبت‌های اصلی را آغاز کردند. در ابتدا یزدان بهمنی گفت:«حمایت‌های شما باعث می‌شود مسیری که آسان نیست را طی کنیم. امیدوارم این حمایت از کل جریان موسیقی باشد. شخصاً اعتقاد دارم جامعه‌ای که موسیقی گوش کند خشم کمتری دارد.»
 
شایان شکرآبی از حاضرین خواست تا مخاطبانشان که در برنامه هستند نظرات و بازخوردهای خود را عنوان کنند. امین هدایتی در ادامه گفت:«خوشحالم که پس از سختی‌های فراوان به نقطه دیدار رسیدیم و این شیرین‌ترین لحظه برای تک تک ما است که همدیگر را ببینیم و اینقدر مجازی نباشیم و از نزدیک صحبت کنیم.»
 
در ادامه غزل مهدوی ضمن قدردانی از حضار، بابت همراهی ایستاده جمع کثیری از مخاطبانشان عذرخواهی کرد. میلاد سعدی عضو دیگر دال بود که گفت:«نمی‌توانید تصور کنید که چقدر خوشحال هستیم. جا دارد بابت ایامی که در آن حضور داریم از مادرانمان تشکر کنیم که باعث شدند به اینجا برسیم.»
 
فرشاد رضایی، بیسیست گروه دال، گفت:«امیدوارم ماحصل کار گروهی ما به دلتان بنشیند و به این ترتیب خستگی هم از تن ما خواهد رفت.» آرش آذر هم گفت:«در زندگی هر کسی یک نقطه عطف وجود دارد و نقطه عطف زندگی من آشنایی با گروه دال بود و خوشحالم که لحظات مهم زندگیم را کنار آنها بودم.»
 
امیر بهاری، روزنامه‌نگار دیگری بود که در این برنامه حضور داشت و گفت:«معمولاً هنرمندان وقتی به موفقیتی دست پیدا می‌کنند تلاششان این است که در اثر بعد هم دوباره همان موفقیت را تکرار کنند. گروه دال سعی کرده از این موضوع پرهیز کند و رو به جلو حرکت کند. این موضوع نیازمند حرکت رو به جلوی مخاطبانش است و باید به این حرکت رو به جلو هم احترام بگذارند. می‌خواهم از دوستان حاضر در اینجا درخواست کنم که این موضوع را مدنظر قرار دهند. آلبوم کلاغ سفید یک آلبوم موضوعی است و یک حکایتی را دنبال می‌کند. در نتیجه وقتی گوش می‌دهید شاید لذت متفاوتی از این آلبوم ببرید و سعی کنید خودتان را با این مجموعه همراه کنید. قدر این گروه را بدانید چون این دوستان خودشان تهیه‌کننده خودشان هستند و آثارشان را ممیزی هنری می‌کنند و پالایش هنری انجام می‌دهند. نکته جالب برایم این بود که گروه دال متشکل از چند نوازنده بسیار خوب است اما خودشان را در قاب آلبوم حفظ کردند. مثلاً باید درک عمیقی داشته باشید که در گروهتان دو پرکاشنیست خوب باشد اما ساز پرکاشن اینقدر مینیمال باشد. تهیه نسخه اصلی آلبوم کوچکترین احترام به زحمات این گروه است و می‌دانم که این موضوع را رعایت می‌کنید و می‌خواهم که به دوستانتان هم منتقل کنید.»
 
اما بخش جالب این برنامه گپ دال با طرفدارانش بود. آنها یک میکروفن بی‌سیم را به میان جمعیت بردند و چند نفر از طرفدارانشان خاطره یا صحبتی را با اعضای این گروه مطرح کردند. این اتفاق که در کمتر مراسم رونمایی یا جشن انتشار رخ می‌دهد به خلق لحظات احساسی هم منجر شد و برخی از طرفداران دال با بغض خاطراتی را که از کارهای این گروه داشتند تعریف کردند. در خلال این صحبت‌ها هم شایان شکرآبی، غزل مهدوی، میلاد سعدی، یزدان بهمنی، امین هدایتی، آرش آذر و فرشاد رضایی هم نکاتی را عنوان می‌کردند. البته این گپ صرفاً به بیان خاطره اختصاص نداشت و به درخواست اعضای گروه، چند نفر هم نکات و انتقاداتی که داشتند را عنوان کردند. بعد از اتمام این بخش کلیپ مستندی از مراحل تولید آلبوم کلاغ سفید پخش شد. پایان‌بندی این قسمت هم پخش مجدد کلیپ نیمه خاموش به دلیل درخواست‌های مکرر حاضرین بود.
 
نهایتاً هم با هماهنگی و تعیین مسیر ویژه از سوی دست‌اندرکاران مجموعه باغ کتاب بخش جشن امضای آلبوم کلاغ سفید آغاز و برنامه دیدار با مخاطبان و جشن انتشار که از نظم و ریتم خوبی برخوردار بود به پایان رسید. اعضای دال هم به مدت بیش از دو ساعت و نیم با طرفدارانشان صحبت نزدیک داشتند و ضمن امضای آلبوم‌ها، عکس‌هایی را هم با آنها به یادگار ثبت کردند.
 
مهیار علیزاده، همایون نصیری، علی جعفری‌پویان، هانا کامکار، نیوشا بریمانی، امین طاهری و فرآواز فروردین از جمله مهمانان حاضر در این برنامه بودند.
 
آلبوم کلاغ سفید طی یک هفته اخیر در صدر جدول فروش آنلاین آلبوم‌های موسیقی قرار گرفته و از سوی شرکت پخش «هنر شهر» در بازار توزیع شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این آلبوم و همچنین پکیج نفیسی از آن در جشن انتشار کلاغ سفید رونمایی شد را از مراکز معتبر فرهنگی و هنری تهیه نمایند. در این پکیج علاوه بر سی دی، اِلِمان‌هایی از تک تک قطعات آلبوم به همراه عکس‌های اعضای گروه و امضای آنها وجود دارد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1396 - 12:17

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «کلاغ سفید» به خانه‌اش رسید... | موسیقی ما