برنامه یاد بعضی نفرات
 
یادداشت اعتراضی سرپرست گروه دارکوب در باب حال این روزهای تالار وحدت
همایون نصیری: چه بلایی سر تالار شهرمان آمده؟
موسیقی ما – سرپرست  گروه موسیقی دارکوب در یادداشتی نسبت به اتفاقات رخ داده در کنسرت اخیر این گروه در یادداشتی اعتراضی واکنش نشان داد.

به گزارش «موسیقی ما»، همایون نصیری در این یادداشت که برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفته، نوشته:

«بیست سال قبل در دوره هنرستان موسیقی و تب و تاب و عشق و شوری که درون نوجوانی چون من موج می‌زد، دیدن اجرایی در تالار وحدت شوقی وصف ناشدنی بود و تصور اینکه روزی بتوانم بر این صحنه پرشکوه حاضر شوم، ساز دست بگیرم و اجرایی داشته باشم، یک آرزوی دور اما پر از لذت.

بیست سال گذشت و من امشب پس از دومین شب اجرای گروهم دارکوب، وقتی به خانه بازمي گشتم غرق در این فکر که بر سر تالار عزیز شهرمان چه بلایی نازل شده؟ چه بر سر مدیریت فرهنگی ما آمده که تالار با شکوه وحدت تبدیل به فضا و بستری صرفا برای کسب درآمد شده و هر شخص و نهادی برای هر امری مي تواند به راحتی با پرداخت اجاره بهای سالن ساعاتی یا روزهایی در این تالار جولان دهد. حضور مانکن‌های بد شکل با لباسهایی بدنقش در کل فضای لابی تالار در زمان اجرای دارکوب گواهی ست بر یکی از هزاران رخداد بی‌ربط به وزن و وجهه این سالن در این چند سال اخير. همانقدر که مدیریت صحیح می‌تواند راهگشای مسیری امیدوارکننده در حوزه فرهنگ و هنر باشد (مانند به کارگیری بخشی از  فضاهای تاریخی-فرهنگی مانند کاخ نیاوران بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ جهت اجراهای وزین موسیقی)، مدیریت غیرفرهنگی و ناصواب هم می‌تواند تیشه به ریشه موسیقی و در سطح کلان‌تر فرهنگ و هنر این دیار بزند و ما که با افسوسی عمیق شاهد نزول هرروزه در حوزه‌های مختلف فرهنگی هستیم، بایسته است هرچه سريعتر تجدید نظری اساسی در مدیریت فرهنگی کشور و شهرمان رخ دهد تا شاهد سقوطی تمام عیار نباشیم. به امید روزهایی پرامید و روشن برای هنر و فرهنگ این جامعه که لایق جایگاهی بسیار والاتر از آنيست که این روزها شاهدیم.»

گفتنی‌ست کنسرت دارکوب 12 و 13 اسفند در تالار وحدت برگزار شد که لابی تالار در این تاریخ به دلیل برگزاری جشنواره مد و لباس، پر از مانکن‌هایی بود که برای این جشنواره در نظرگرفته شده بودند،علاوه بر این به دلیل فشردگی برنامه‌های تالار گروه پیش از اجرا تنها ۴۵ دقیقه فرصت برای ساوند چک داشت.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 18:44

دیدگاه‌ها

دوشنبه 28 خرداد 1397 - 11:40

استاد عزیز هنوز متوجه نشده اید چه بلایی سر تالار که چه عرض کنم ، سر خودمون نازل شده؟! واقعا متوجه نشده بودید؟ یادتون میاد ماشین رو سن آوردن و آقای روحانی یک متر دورتر از سوراخ باک بنزین ایستاد و ارکستر رهبری کرد؟ چرا؟ چون بعد از یک عمر آرزو و خواب مدیرهنری شدن، تازه به این پست در ارکستر سمفونیک تهران رسیده بود و صداش در نمیامد! نه تنها رهبری کرد بلکه نامه شون در جراید هم چاپ شد که مگه چه ایرادی داره؟ در تأتر هم گاری روی صحنه می آورند !!! ایشون برای حفط بقاشون دکور و صحنه و تئاتر رو به ماشین رنو در کنار ارکستر سمفونیک چسپوند.
حالا شما میپرسی چه بلایی؟؟ تازه شما دو شب بخاطر اجرا اون سمت ها سر زدی! بیشتر رفت و آمد کنید، متوجه خواهید شد ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون نصیری: چه بلایی سر تالار شهرمان آمده؟ | موسیقی ما