برنامه یاد بعضی نفرات
 
اتفاقی جالب در فضای مجازی
ماجراهای «حمید هیراد» و «تییستو»!
موسیقی ما - کامنت دی جی سرشناس هلندی که شهرتی جهانی دارد، در صفحه حمید هیراد حواشی جالبی را در فضای مجازی باعث شده است.

به گزارش «موسیقی ما»، دی جی سرشناس جهانی «تییستو» که از پیشگامان موسیقی ترنس در جهان به حساب می‌آید با حضور در صفحه اینستاگرام شخصی این خواننده ایرانی نسبت به آثار منتشر شده حمید هیراد واکنش نشان داد و از اینکه در بخشی از موسیقی آثار این خواننده ایرانی از بخش‌هایی از موسیقی «تییستو» استفاده شده، ابراز خوشحالی کرد. «تییستو» با درج کامنتی در صفحه حمید هیراد او را تشویق کرده است.

استقبال «تییستو» از مورد پسند قرار گرفتن بخشی از موسیقی‌اش در قالب آثار حمید هیراد در شرایطی رخ داده که برخی کاربران ایرانی با حمله به صفحات شخصی «تییستو» بحث‌های داغی در صفحات او به وجود آورده‌اند. این در حالی است که اخیراً انتقادهایی به اشعار و ترانه‌هایی که حمید هیراد در قطعاتش مورد استفاده قرار داده مطرح شده بود.

در این بین «محمد ناصری» (مدیر اجرایی موسسه آوازی نو) درباره این حواشی در فضای مجازی و برخی اتهامات به هیراد درباره استفاده و تاثیرپذیری از اشعار برخی ترانه‌سراها نیز توضیح داده: «فالو کردن دیشب حمید هیراد توسط هنرمند بین‌المللی برای الهامی که از موسیقی‌اش از سوی حمید هیراد گرفته شده، درس فرهنگی بود به افرادی که در هفته‌های گذشته علیه حمید هیراد مواضع تندی گرفته بودند. برخی فحاشی‌ها علیه هیراد در صفحات مجازی واقعاً ناراحت‌کننده بود ولی رفتار حرفه‌ای هنرمند بین‌المللی نشان داد که چقدر وقتی خداوند منزلت افراد را بخواهد، اگر دنیا هم علیه آن فرد اقدام کند، نتیجه‌ای نخواهد داشت.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1396 - 13:49

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 12 اسفند 1396 - 12:17

دلش سوخته فالو کرده حالا چقد جدی گرفتید . فقط اینو میتونم بگم که موسیقی پاپ ایران بر اساس حاشیه میچرخه . تو این دوره ، هیچ اثر هنری به درد بخوری تو ایران خلق نمیشه . این کار هیراد خواننده های دیگه رو هم تشویق میکنه که بیشتر برن سراغ کپی و افتخار هم بکنن که خواننده خارجیش اومده فالو کرده . خداوکیلی سقف اهداف هنری خواننده های دنیا رو ببین خواننده های ما رو ببین . عجب ...

شنبه 12 اسفند 1396 - 12:17

کاور کردن موزیک در همه جای دنیا مرسوم هست مخصوصا در ژانر الکترونیک ، افراد زیادی موزیک های تییستو رو رمیکس و کاور کردن و می کنن و تییستو و سایرین هم گاها واکنش های مثبت نشون میدن به این دلیل که این اثار معمولا در حد شبکه های اجتماعی و اجرا در برنامه های کوچیک و محدود اتفاق میفته و البته هیچ کس هم پاش نمی نویسه ملودی و تنظیم توسط خودم و فلانی، قطعا اگر این موزیک اقای هیراد توسط یک لیبل بین المللی و در مارکت های بین المللی پخش بشه سریعا مورد شکایت شرکت های ناشر قطعه اصلی واقع میشه و حذف میشه... رفتار پر تواضع اقای تییستو باعث تطهیر سرقت روشن آقای هیراد و تنظیم کننده آقای امیر میلاد نیکزاد نمیشه و از شما هم بعیدت ریپورتاژ و جای خبر و‌مقاله کار کنین!

شنبه 12 اسفند 1396 - 14:14

ای کاش اهنگ بی نظیر میساخت که اونا از ما کپی کنن و اقای هیراد دارای استعداد بالای هستد و امید وارم روزی برسه که خواننده های خارجی و داخلی ازشون کپی کنن من به پیشرفت و درخشش اقای هیراد ایمان دارم

شنبه 12 اسفند 1396 - 14:15

خدا نکنه بخواهید یک نفر رو بیارید بالا و حمایت کنید همه کار میکنید.الان قرعه بنام حمید‌هیراد افتاده.

شنبه 12 اسفند 1396 - 14:16

تیستو جان تو تا دیروز الکترونیک کار میکردی. حالا حمیدهیراد گوش میدی؟ مشکل برات پیش آمده کسگم

شنبه 12 اسفند 1396 - 14:16

به نظرم هر کی بخواد برای گوشش احترام قائل بشه کلا قید ایشون و امثال ایشون رو میزنه ...

شنبه 12 اسفند 1396 - 15:01

اینکه سرقت ادبی میکنید و بعد در مقابل فردی که صاحب اون اثر هست شاخ و شونه میکشید ، نهایت سطح شعور و فرهنگ و منزلت خودتون رو میرسونه.
من طرفدار سبک آقای هیراد هستم اینکه موسیقی سنتی و پاپ رو تلفیق میکنن ولی اینکه از شعر شعرای دیگه استفاده بشه بدون آوردن اسم و یا حتی کسب اجازه بنظرمن کار غیر اخلاقی و دور از شان یک انسان هنرمند هست.

دوشنبه 14 اسفند 1396 - 00:33

ببینید در اینکه صدای آقای هیراد فوق العادست هیچ شکی نیست، ولی واقعا حیفه که استعدادشونو اینطوری حروم کنن! برای اینکه پولی خرج نکنن یا حتی نگردن دنبال کسی که اینکارست و تو این سبک حرفه ای هست!.
شما از اینکه مردم ایران با موسیقی الکترونیک زیاد آشنا نیستن دارید سو استفاده میکنید و احتمالا از عواقبش هم بیخبرید
متاسفانه میاین یدونه لید ساوند به آهنگ تیستو اضافه میکنین بعدش میگین که از بخشی از آهنگ تیستو استفاده شده؟ کاش آهنگ Peace رو میذاشتین مردم بشنون و بعدش آهنگی که آقای هیراد میگن ملودی از خودشون بوده و تنظیم آقای نیکزاد رو بذارین کنارش!!!!! عجیبه که تو این آهنگ هیچ اسمی از تیستو برده نشده!
نکته بعدی اینکه واقعا چرا؟ فیلم چرا بازی میکنین؟ خب معلومه که تیستو تشویق هم میکنه چون نمیدونه که شما اسمی ازش نبردین. حتی اگه میدونست هم خب معلومه که براش مهم نبود! چون تیستو رو کل دنیا میشناسن ولی شما فک کردین که چون ایرانه هیچ کس حالیش نیست. در صورتی که الکترونیک کارای ایرانی که همیشه حقشون خورده شده و استعدادشون
اینجا به هیچی نمیرسه صداشون در میاد! به هر حال کارتون شدیدا غیر اخلاقی بود و جای اینکه بیایین درستش کنین بد ترش دارین میکنین. اصلا اگر واقعا شما مشکلی با این داستان نداشتینو به نظرتون قانونی بوده چرا همه کامنتای اینستارو پاک کردین؟؟؟

جمعه 3 فروردین 1397 - 21:54

حمید هیراد دزدیه ادبی میکنه!! ولی دزد،دزده!!چه دزد مال!چه دزد جان!!چه دزد ناموس!چه دزد آثار معنوی دیگران!!من خیلی محترمانه تو پیجش گفتم ترانه شهریار رو دستکاری میکنید به نام خودت میزنی!؟ بلاک کرد!!! به هیراد بگید خدایی که به شدت کافیست!!از حق الناس نمیگذره!!!! هیراد،تا زمانی میشه دزدی کرد!!!صدای امثال من شنیده میشه نهایت!!چه مسخره که رفتار خواننده ی هلندی هم براشون شد یه توجیه!!! که ببینید این خواننده تشویق کرده ولی ایرانیا!!!متوجه نیستید که حقالناسه؟!خب این خواننده گذشته از این تقلید و دزدی ولی استاد شهریار چی؟؟؟؟هیراد،خودش نیست!!یه ظاهری برا خودش ساخته که اهل شعر و ادبیاته ولی نیست!! دهه هفتادیه پررو

HHF
دوشنبه 20 فروردین 1397 - 15:50

لطفاً بی احترامیتونو برای خودتون نگه دارید و حرف بی ربط نزنید ایشون هر کاری که میکنن به شاعران مربوطه نه به کسانی که جز رپ و اینجور آهنگای چرت چیزی توی سرشون نمی‌گذره در ضمن ایشون توی کانالشون اسم شاعران و قطعه رو بردن.
حتی عذر خواهی هم کردن به نظرم بحثی نمی‌مونه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ماجراهای «حمید هیراد» و «تییستو»! | موسیقی ما