برنامه یاد بعضی نفرات
 
سکوت یک ساله این خواننده باسابقه شکست و به سمت انتشار آلبومش قدم برداشت
نیما مسیحا: وجه جدیدی از صدای من در قطعه «عاشق‌ترین» کشف شد
موسیقی ما ده روز پیش اولین قطعه «نیما مسیحا» پس از سکوت یک ساله او منتشر شد. «عاشق‌ترین» عنوان این اثر بود که بازتاب خوبی برایش در فضای مجازی داشت و حالا نیما مسیحا یک قدم دیگر به انتشار آلبومش پس از حدود 7 سال نزدیک شده است. او این روزها مراحل تولید آلبومی را پیگیری می‌کند که در آن جمعی از هنرمندان مطرح عرصه موسیقی و کلام حضور دارند و خیلی‌ها از این مجموعه با عنوان رقیبی جدی در بازار آلبوم‌ها برای سایر آثار یاد می‌کنند. پس از انتشار قطعه عاشق‌ترین به سراغ نیما مسیحا رفتیم و با او درباره این اثر و آلبومش گپ زدیم و او به یک نکته متمایز اثر جدیدش اشاره کرد:

 
  • *پس از یک سال سکوت قطعه «عاشق‌ترین» را منتشر کردید و دوست دارم بدانم بازخوردهای این کار طی ده روز اخیر چطور بود؟
ابتدا درباره آن یک سال سکوت بگویم. من طی این یک سال در حال جمع‌آوری آلبومی بودم که از آثار علیرضا افکاری است. مشغول انتخاب و ضبط و تنظیم کارها بودیم و با وسواس من و علیرضا جان این روند کمی زمان‌بر شد. به این موضوع باید بدقولی برخی دوستان دیگر را هم اضافه کنم و اینکه باعث شد بین قطعه آخر من به نام «یه لحظه از تو» تا این کار یک سال وقفه ایجاد شود. نهایتاً تصمیم گرفتیم که قطعه عاشق‌ترین را منتشر کنیم و این هم یکی از آثار آن آلبوم است. در رابطه با بازخوردهای این کار باید بگویم که از استقبال مخاطبان خودم و کسانی که قبلاً کارهایم را گوش نمی‌کردند راضی بودم. این برای ادامه دادن راهم امیدوارکننده بود. موسیقی که ما کار می‌کنیم فاخر است و خوشحالم این کار من توانسته عده زیادی را به سمت موسیقی فاخر جذب کند.
 
  • *این روزها کارهای ساده‌تر در بازار مخاطبان بیشتری دارد. حتی برخی از خوانندگان هم‌نسل شما هم به این سمت آمدند و کارهایی تولید کردند که مورد پسند نوجوانان باشد. شما چرا به سمتی که حتی برخی خواننده‌های هم دوره شما آمدند تا کنون نیامدید؟
هر کسی سیاست کاری خودش را دارد و من هم سیاست کاری‌ام بر این منوال بود که حس می‌کنم آن کارها مصرفی هستند. کارهای پاپ مصرفی همانطور که به سرعت میان مخاطبان جوان شنیده می‌شود همانطور هم خیلی زود تاریخ مصرفش تمام می‌شود. سعی می‌کنم آثاری را به جا بگذارم که مخاطبان بتوانند بیست سال بعد هم گوش کنند و از این کارها لذت ببرند. نمی‌گویم نیما مسیحا خودش را به روز نمی‌کند اما کارهای دیگری در این آلبوم دارم که متوجه می‌شوید از تنظیمی استفاده کرده‌ایم که ساز زنده زیادی در آن نیست. سعی کردیم از مدرن‌ترین سمپل‌های روز برای ضبط کارها استفاده کنیم و برخی از آنها نهایتاً یک یا دو ساز دارد و ارکستر بزرگ نیست که کارها صدای قدیمی بدهد. من به سمت و سوی موسیقی مصرفی نرفتم و دوست ندارم بروم. در جاهایی شاید خواستم تجربه کنم تا ببینم به چه صورت است اما اینکه بخواهم یک آلبوم کامل تولید کنم که مصرفی باشد این کار را نکردم و علاقه‌ای ندارم. شاید در این آلبوم هم تصمیم بگیریم یک قطعه داشته باشیم که به لحاظ تنظیم امروزی‌تر باشد اما آنطور که بخواهم کامل به این سمت بروم نخواهد بود.
 
  • *قبلاً برای چند تک‌آهنگ خودتان موزیک‌ویدئو تولید کردید. قصد ندارید دوباره در این زمینه فعالیت کنید؟
تمام تلاش من انتشار موزیک‌ویدئوی عاشق‌ترین در سریعترین زمان ممکن است اما بحث ویدئو کار مشکلی است. قصد دارم اکثر کارهای آلبوم جدیدم را در قالب ویدئو هم منتشر کنم.
 
  • *از زمان انتشار آلبوم جدیدتان خبری هست؟
مدیریت این آلبوم بر عهده آقای افکاری است و من الان نمی‌توانم زمان دقیقی بابت انتشار این اثر به شما بگویم ولی سعی ما این است که در اولین فرصت چنین کاری انجام بدهیم. پیش از انتشار این آلبوم قطعاً چند اثر دیگر از آن را هم به بازار عرضه می‌کنیم.
 
  • *عوامل آلبوم را می‌توانید معرفی کنید؟
علیرضا افکاری در این آلبوم آهنگسازی و تنظیم دارد. بیشتر تنظیم‌ها برای دوست عزیزم سعید زمانی است. معین راهبر هم در بخش موسیقی این آلبوم حضور دارد. زنده‌یاد افشین یداللهی، افشین مقدم، داود رحمت‌‌اللهی، امیر ارجینی، زهره زمانی، پویان بوترابی و محمدسعید میرزایی دوستان حاضر در بخش کلام آلبوم هستند. ترانه‌ای که از افشین یداللهی در این آلبوم دارم مربوط به زمان حیات او است.
 
  • *و کلام آخر؟
سعی کردم در قطعه عاشق‌ترین فرم خواندن من با کارهای قبلی‌ام تفاوت داشته باشد. ویبره‌هایی که در این کار استفاده کردم جدیدتر است. من یک مقدار از تحریرها و ویبراتوهایی استفاده کردم که به موسیقی ایرانی خودمان نزدیک است. اگر دوستان با دقت گوش کنند متوجه می‌شوند که من از تکنیک‌های آوازی کلاسیک استفاده نکردم. احساس می‌کنم وجه جدیدی از صدای من در قطعه عاشق‌ترین کشف شد و تبحر آقای افکاری بود که توانست این وجه را به کار بگیرد. مخاطبان هم این موضوع را دوست داشتند و با آن ارتباط برقرار کردند و پسندیدند. حس می‌کنم مخاطبان دوست دارند یک مقدار فرم موسیقی ایرانی در صدای نیما مسیحا باشد. در آینده هم سعی می‌کنم از این کارها در میان آثارم داشته باشم. 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 13:08

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 10:50

استاد نیما مسیحا. امیدوارم همیشه فعال باشید.

چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 12:53

عاشقترین فوق العاده است

یکشنبه 22 بهمن 1396 - 17:23

عالی بود این آهنگ عالی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نیما مسیحا: وجه جدیدی از صدای من در قطعه «عاشق‌ترین» کشف شد | موسیقی ما