برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان برج آزادی شد
سید عباس صالحی به تماشای موسیقی لر و ترکمن نشست
موسیقی ما - «سید عباس صالحی» -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- شامگاه شنبه 23 دی مهمان ویژه برج آزادی شد. این سالن در این شب میزبان گروه های سورنای و مخام چلر بود و موسیقی اقوام لر و ترکمن روی صحنه رفت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از مجموعه برج آزادی در دفتر یادبود این برج، متنی را به یادگار نوشت و سپس به سالن اجرای کنسرت رفت.

سورنای برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر، رپرتواری شامل قطعات شاد و محزون موسیقی غنی لری را انتخاب کرده بود که عمدتاً از آثار خاطره‌انگیز سال‌های دورتر موسیقی لری بودند. کنسرت شب گذشته با اجرای قطعه معروف «سوزه سوزه»  آغاز شد و در ادامه آثاری نظیر سیت بیارم، کوش طلا، آواز علیدوستی، بزارن بینابینا هه لاو ، هه گله، کوچکله، هه وله ، آوازهای ساریخانی و دنگ‌دال اجرا شد. در نهایت اجرای   سورنای   با دونوازی سرنا و کمانچه با هنرنمایی احسان‌ عبدی‌پور و محمدرحیم باجلاوند به پایان رسید تا این قطعه بی کلام حسن ختامی بر اجرای سورنای در جشنواره موسیقی فجر باشد.

محمدرحیم باجلاوند (کمانچه و خواننده)، احسان عبدی‌پور (سرپرست و نوازنده سرنا)، محمد قربانی (تار)، بابک پیمانی (تنبک و سازهای کوبه‌ای) و داوود رضایی (کمانچه) اعضای گروه سورنای را در اجرای این کنسرت تشکیل می‌دادند.

گروه سورنای کار خود را از سال 83 آغاز کرد و تاکنون کنسرت‌های متعددی را در جشنواره‌های مختلف برگزار کرده است.

 سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی، فرزاد طالبی رئیس دفتر موسیقی، نعمت اله پایان رئیس مجموعه برج آزادی و سید علی مفاخریان شهردار منطقه 9 تهران به تماشای اجرای گروه سورنای لرستان نشستند. در ادامه اجراهای این دوره از جشنواره، گروه های نیمه از بوشهر و عاشیق لار از آذربایجان یکشنبه 24 دی در دو سانس در برج آزادی به اجرای کنسرت می پردازند.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا روز 30 دی‌ماه با اجرای موسیقی‌های مختلف در شش سالن شهر تهران ادامه پیدا خواهد کرد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 14:24

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید عباس صالحی به تماشای موسیقی لر و ترکمن نشست | موسیقی ما