برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرای گروه «لیان» و «خانه درام چین» در قالب جشنواه موسیقی فجر
ایرانی‌ها و چینی‌ها به یاد دریانوردان ایرانی روی صحنه رفتند
موسیقی ما - در سی و سومین جشنواره موسیقی بین‌المللی فجر، گروه موسیقی «لیان» و «خانه درام چین» به سرپرستی محسن شریفیان اجرای مشترکی را در سه بخش مختلف روی صحنه بردند.

در بخش اول، هنرمندان چینی در سه قطعه، بخش‌هایی از موسیقی سنتی کشور خود را اجرا کردند. «دختران خانواده یانگ» قطعه‌ای بود که نشان‌دهنده حس میهن‌پرستی چینیان بود، قطعه دوم «روح طبل» و «غرش اژدها» نام داشت و آهنگی بود که به روایت چینی‌ها دارای صلابتی مردانه است و «پرش ببر» هم آهنگ پایانی اجرای آنها بود.
 
سپس گروه موسیقی «لیان» روی صحنه آمدند و قطعاتی را اجرا کردند. یکی از قطعات کردی بود و به مردم کرمانشاه تقدیم شد. شریفیان سرپرست گروه و نوازنده نی‌انبان، از مردم درخواست کرد به فکر زلزله‌زدگان استان کرمانشاه باشند و فراموش نکنند که آنها هنوز هم به کمک نیاز دارند.
 
در بخش سوم اجرا، نوازندگان چینی هم روی صحنه آمدند و در این بخش شریفیان اعلام کرد که قطعه‌ای که اجرا می‌کنند به دریانوردان ایرانی که دچار سانحه شده‌اند، تقدیم می‌شود. سپس دو قطعه را چینی‌ها و ایرانی‌ها با یکدیگر اجرا کردند و شب خاطره‌انگیزی را برای مخاطبان خود رقم زدند.
 
در پایان، شریفیان اجراهای مشترک میان هنرمندان ایرانی و دیگر کشورها را اتفاق خوبی دانست که باید تداوم پیدا کند. در این اجرا، همایون نصیریان نوازنده برجسته سازهای کوبه‌ای نیز گروه «لیان» را همراهی می‌کرد.
 
در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، روز شنبه 23 دی ماه دو گروه موسیقی «نفس» از کشور ایتالیا و به سرپرستی خومه کمته و سپس ارکستر بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و سرپرستی سینا ذکایی به اجرای موسیقی می‌پردازند. سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 - 13:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ایرانی‌ها و چینی‌ها به یاد دریانوردان ایرانی روی صحنه رفتند | موسیقی ما