برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای «شهید پرویز خان» را ستود
سید عباس صالحی: پنجه‌های طلایی‌ «پرویز خان» زمین را به عرش می‌رساند
 موسیقی ما- «سید عباس صالحی» -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- که به عنوانِ مهمانِ ویژه در کنسرت «پرویز شهید خان» حضور داشت؛ در شبکه‌ی اجتماعی خویش موسیقی را موسیقی‌ فرصتی برای گفت‌وگوی بی‌کلام ملت‌هاست دانست و به تمجید این اجرا پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی آن اجرا نوشت: «دیشب اجرای شهید پرویز‌خان در جشنواره موسیقی فجر فوق‌العاده بود. پنجه‌های طلایی‌اش، زمین را به عرش می‌رساند و دانش و مهارت 6 نسل سیتارنوازش را به یادمان می‌آورد.»‌

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی را در تماشای این اجرا همراهی می‌کرد. شهید پرویزخان برخاسته از خانواده ای است که ٦ نسل آن سیتارنواز بودند، او یکی از مروجین پیشگام مکتب موسیقیایی ایتاوا است. او سخت کوشیده تا ظرفیت های بی همتای ساز را نشان دهد و نوازندگی خلاقانه ریتمیک و پرشور تانتراکاری را به سنتی که بسیار متکی بر شیوه های آواز سنتی است (گایاکی) باز شناسد. پرویزخان که در هندوستان از محبوبیت زیادی برخوردار است، جوایز ارزنده ای از جمله «جایزه پادما شیری» از دولت هند و «جایزه آکادمی سانگیت ناتاک» را کسب کرده و در بسیاری از جشنواره های مهم موسیقی در داخل و خارج از هند به اجرای برنامه پرداخته است.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی ماه با اجرای گروه های مختلف موسیقی در تالار وحدت، سالن رودکی، فرهنگسرای نیاوران، سالن ایرانیان، برج آزادی و برج میلاد تهران درحال برگزاری است.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 - 11:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید عباس صالحی: پنجه‌های طلایی‌ «پرویز خان» زمین را به عرش می‌رساند | موسیقی ما