برنامه یاد بعضی نفرات
 
صدابردار پیشکسوت با وجود بیماری،‌همچنان به فعالیت‌های خود در صدابرداری ادامه می‌دهد
قاسم عابدین: امیدوارم جشن موسیقی ما همواره به بخش صدابرداری توجه داشته باشد
 موسیقی ما – «قاسم عابدین»، صدابرداری است که بیش از 40 سال است که استودیو صبا را مدیریت می‌کند. در این سال‌ها، هزاران قطعه‌ی موسیقی زیرِ نظرِ او ضبط شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به آثار مهمی چون سریال «امام علی» (ع)، «سربداران»، «هامون» و «مدار صفر درجه» و سرودهای انقلابی خاطره انگیزی نظیر «الله الله» اشاره کرد. این صدابردارِ باسابقه در چهارمین جشنِ سالیانه‌ی موسیقی ما به خاطر تمام خدماتی که به موسیقی ایران انجام داده بود، مورد تقدیر قرار گرفت.

این صدابردارِ پیشکسوت، دو سال است که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما همچنان با جدیت مشغولِ انجامِ کارهای موسیقایی‌اش است؛ به همین خاطر است که همچنان دغدغه‌ی وضعیت صدابرداری در ایران را دارد: «خوشبختانه در این سال‌ها وضعیت صدابرداری در ایران با رشدِ خوبی همراه است و می‌دانم که هم‌اکنون جوانانِ خوبی سر کار هستند و در این زمینه فعالیت می‌‌کنند؛ اگرچه در این میان آثاری نیز تولید می‌شود که وضعیت صدابرداری آن به گونه‌ای است که به کیفیتِ اثر لطمه وارد کرده و باعث شده است تا اصلا نتوان آن اثرِ موسیقایی را شنید. صدابرداری در موسیقی از چنان اهمیتی برخوردار است که می‌تواند یک اثرِ موسیقایی را بهتر یا بدتر از آن چیزی که هست، جلوه دهد.»

او اضافه می‌کند: «در این سال‌ها عده‌ای بدون تخصص وارد این حرفه شده‌اند که این حوزه را دچار مشکلاتی کرده‌اند؛ اما امیدوارم که صدابرداری در موسیقی ایران بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و خود تولیدکنندگانِ یک اثر هم با حساسیت بیشتری به این مقوله فکر کنند.»
این صدابردارِ پیشکسوت همچنین درباره‌ی رویداد سالیانه‌ی جشن موسیقی ما می‌گوید: « برگزاری هر رویدادی در حوزه‌ی موسیقی باعث خوشحالی است و چهارمین جشن سالیانه‌ی موسیقی ما نیز توانست اتفاقی خوشایندی را رقم بزند. من به سهم خودم از بانیانِ این اتفاق که همه‌شان هم جوان هستند، تشکر می‌کنم. چون همه با مشکلاتی که بخش خصوصی برای انجام چنین رویدادهایی دارد، آشنا هستند. امیدوارم این جشن همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهد و همواره توجه ویژه‌ای نیز به بخش صدابرداری داشته باشد.»  
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1396 - 10:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 5 دی 1396 - 14:26

چه قشنگه

سه شنبه 5 دی 1396 - 14:26

چقدر خوب

سه شنبه 5 دی 1396 - 14:26

خدا بهش سلامتی بده الهی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قاسم عابدین: امیدوارم جشن موسیقی ما همواره به بخش صدابرداری توجه داشته باشد | موسیقی ما