برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار نخستین آلبوم تمام راک در ایران
آلبوم «جایی که پیاده رو تمام می‌شود» نخستین آلبوم «پیکلاویه» رونمایی و منتشر شد
موسیقی ما - مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «جایی که پیاده‌رو تمام می‌شود» در مجموعه شهر کتاب فرشته برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، آیین رونمایی و جشن امضای نخستین آلبوم رسمی گروه موسیقی «پیکلاویه» در مجموعه فرهنگی هنری شهر کتاب فرشته برگزار شد. این آلبوم که مدتی است موفق به اخذ مجوزهای لازم شده، نخستین آلبوم راک غیر فارسی از یک گروه ایرانی است.

در ابتدای این مراسم مهدی میرزاباقریان ناشر آلبوم «جایی که پیاده رو تمام می‌شود» گفت: گروه موسیقی «پیکلاویه» گروهی مستقل و پیشرو در زمینه موسیقی راک است که با وجود تمام سختی‌ها راهش را ادامه داد و بالاخره توانست نخستین آلبوم رسمی خود را منتشر کند. امروز خوشحالم که شاهد چنین اتفاقی هستم. زمانی که برای اولین بار با «پیکلاویه» آشنا شدم دو نکته توجه هم را جلب کرد؛ یکی سبک موسیقی آن‌ها بود که به هر حال در کشور ما تا حدی محجور مانده و دوم اصالت کار‌هایشان که به هیچ وجه کاور و تقلیدی نبود. این دو نکته برای من انگیزه‌ای بود تا هر اندازه که در توانم بود از آن‌ها حمایت کنم.

در ادامه مهران مختارپور خواننده این گروه ضمن تشکر از حضور علاقمندان در این مراسم گفت: رسیدن آلبوم «جایی که پیاده رو تمام می‌شود» به امروز و انتشارش، مدیون زحمات چند نفر است. مهم‌ترین فرد مهدی میرزاباقریان که حمایت همیشگی از ما داشتند. البته جای چند نفر امروز و اینجا خالی است؛ کسانی که صدا و اثرشان در این آلبوم هست و همیشه خواهد ماند. به هر طریق این آلبوم حاصل پنج سال کار گروهی است. شایان کریمی سرپرست گروه و نوازنده کیبورد این گروه نیز از چگونگی شکل گیری این گروه و قطعات آن گفت: این آلبوم شامل یازده قطعه است و تمامی قطعات آهنگسازی شده و حاصل تلاش بچه‌های گروه است و هیچ قطعه‌ای به صورت کاور در این آلبوم وجود ندارد. از این یازده قطعه، ده تای آن ترانه دارد، ۹ قطعه با اشعار انگلیسی و یکی از آن‌ها نیز به زبان فرانسه. یکی از قطعات نیز بی‌کلام است. دلیل انتخاب زبان انگلیسی برای اشعار این آلبوم هیچ ارتباطی با این امر ندارد که سبک راک لزوما باید به زبان انگلیسی باشد؛ در واقع به شخصه اعتقاد دارم که چنین مرزبندی‌هایی امروز از میان رفته، این امر در خصوص استفاده از زبان فارسی نیز صدق می‌کند. در همه جای دنیا، گروه‌های بسیاری به زبان انگلیسی کار می‌کنند و محدود به کشور خاصی نیست. پس اگر تا به امروز کمتر دیده شده که در کشور ما اثری به زبان انگلیسی منتشر شود شاید یک نوع ضعف محسوب شود. همین جا باید از مهران مختارپور تشکر کنم چرا که بخش عمده ترانه‌های این آلبوم از کارهای اوست. هم چنین از مهیار صالحی نیا ممنونم که ترانه قطعه (life)، نوشته اوست. در هر صورت جای خالی این نوع موسیقی آن هم به زبان انگلیسی در کشور ما همشه حس می‌شده و امیدوارم بیشتر در این زمینه کار شود.

این مراسم با اجرای زنده قطعاتی از این آلبوم توسط اعضای گروه و هم چنین چشن امضای نسخه‌های این آلبوم برای علاقمندان پایان یافت.

این آلبوم شامل 11 قطعه است که همه آنها ساخته اعضای گروه «پیکلاویه» و اشعار آن نیز سروده خواننده و گیتاریست گروه است. مهران مختار‌پور (خواننده)، مصطفی بهرمان (نوازنده درامز)، مهیار صالحی نیا (نوازنده گیتار الکتریک) و شایان کریمی (سرپرست گروه و نوازنده کیبورد)، گروه پیکلاویه را تشکیل می‌دهند و این گروه پیش از این چند کنسرت در تهران برگزار کرده است.

«پیکلاویه» در سال ۱۳۹۳ به طور رسمی فعالیتش را در ایران آغاز کرد. تمام آثار این گروه به زبان انگلیسی و فرانسوی هستند و تا کنون سه تک‌آهنگ به نام Embellish ،Rose و The Fairest را به صورت رسمی منتشر کرده‌اند. از سایر آهنگ‌های گروه می‌توان به angels will rise اشاره کرد که در مخالفت با جنگ و ابراز همدردی با مردم جنگ زده ساخته شده که موجب شد شبکهٔ Press TV ایران در اقدامی کم سابقه، یک گزارش تصویری از این کنسرت راک و این آهنگ پخش کند.

سیامک عباسی، آرش پاکزاد و... از جمله چهره های سرشناس حاضر در این مراسم بودند.

در ادامه کاورها و بخشی از تصاویر حضور دوستداران این گروه را در مراسم رونمایی نخستین آلبوم شان ملاحظه می فرمائید.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1396 - 17:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «جایی که پیاده رو تمام می‌شود» نخستین آلبوم «پیکلاویه» رونمایی و منتشر شد | موسیقی ما