برنامه یاد بعضی نفرات
 
از سوی انتشارات نگاه و با همکاری نشر ثالت
مجموعه ترانه «تهران 57» اثری از «کاوه آفاق» رونمایی شد
موسیقی ما – نخستین کتاب ترانه‌های کاوه آفاق تحت عنوان «تهران 57» که دربرگیرنده آثار مکتوب این خواننده و به نوعی نخستین کتاب ترانه‌های راک فارسی است، رونمایی و منتشر شد.

به گزارش«موسیقی ما»، کاوه آفاق با حضور در دفتر انتشارات نشر ثالث و در حضور پرتعداد دوستدارانش نخستین کتاب ترانه‌های خود را رونمایی کرد و جشن امضای این کتاب تا پاسی از شب ادامه داشت.

این هنرمند در ابتدای این مراسم رو به حاضرین گفت: «در «تهران 57» از تجربیات خود گفته‌ام و توضیح داده‌ام که چطور می‌شود ترانه‌ای را روی موسیقی راک نشاند که همچون قطعات «شال»، «اتاق آبی» و «عطر تو» به خانه‌های مردم برود و زمزمه شود. سالهای زیادی برای نگارشو تولید آن زمان صرف شده و امروز خوشحالم که در حضور شما این اثر رونمایی می‌شود.» آفاق در ادامه افزود: «کتاب «تهران 57» برای ترانه‌سرایان جوان که علاقمند به سرودن آثاری در فضای راک هستند توصیه می‌شود و آنها می‌توانند با خواندن این کتاب با ساختارهای ترانه‌سرایی آشنا شوند. همه تجاربم در این سالها را در این اثر منتقل کرده‌ام که امیدوارم بتواند مورد توجه قرار بگیرد. این کتاب حاصل 16-17 سال ترانه‌سرایی، مطالعه در زمینه ادبیات فارسی و انگلیسی و همچنین زندگی‌ام در شرایط مختلف است و جنبه آموزشی دارد.»

آفاق در مقدمه این کتاب نوشته:

«در ابتدا و پیش از مطالعه این کتاب ذکر و تشریح چند نکته کوتاه ضروری می‌نماید. از آنجا که هدف اصلی انتشار این طیف خاص از اشعار و ترانه های نگارنده (کاوه آفاق) آشنایی نسل هنرمندان نسل هوشمند و بی‌نظیر جوان و نوجوان کنونی ایران کبیر با یکی از شیوه های نا مرسوم در میان ترانه سرایان فارسی است، لذا برخی نکات کتاب شاید برای گروهی عزیزان البته به حق و به علت عدم وجود منابع مطالعاتی مناسب به زبان فارسی نا مفهوم یا نا مانوس باشد. ذکر توضیحاتی درباره این موارد لازم است. سعی بر این شده که برای استفاده و و انتقال اسان مطالب فنی، این شیوه از ترانه سرایی بسیار کوتاه و با زبانی ساده و نه چندان تخصصی تشریح شود تا شاید انگیزه ای برای پژوهش بیشتر درباره این شیوه کارآمد باشد.»

گفتنی‌ست جدیدترین آلبوم این خواننده به نام «شال» در آستانه انتشار در بازار موسیقی کشور است و آفاق 9 دی ماه نیز در تهران روی صحنه خواهد رفت.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1396 - 10:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجموعه ترانه «تهران 57» اثری از «کاوه آفاق» رونمایی شد | موسیقی ما