برنامه یاد بعضی نفرات
 
محسن هاشمی:
گوشه‌های فراموش شده موسیقی تعزیه تدوین می‌شود
موسیقی ما - پژوهشگر هنرهای آیینی و سنتی در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از برگزاری یک کارگاه تخصصی موسیقی تعزیه و تدوین گوشه‌های فراموش شده ردیف موسیقی این گونه نمایشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 
سید محسن هاشمی پژوهشگر هنرهای آیینی - سنتی با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود بیان کرد: هم اکنون مشغول برنامه ریزی برای برپایی یک کارگاه ویژه همزمان با برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی هستم که در این کارگاه، موسیقی تعزیه برای شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد و تصور می کنم با توجه به زمان محدود کارگاه و موضوعی که در نظر گرفته شده است، دوستداران موسیقی و تعزیه شاهد برگزاری یک کارگاه مفید خواهند بود.
 
وی ادامه داد: به هر حال در مجالس شبیه خوانی به فراخور اشعاری که وجود دارد، موسیقی های مختلفی از سوی اجراگران ارایه می شود که هر کدام دارای ویژگی ها و امتیازاتی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد کما اینکه موسیقی در تعزیه زیر مجموعه ای از کلام و شعر است و در مقاطع مختلفی به کلام کمک می کند. ما در این کارگاه ها قرار است ضمن بررسی موسیقی در تعزیه به برخی از نسخه ها نیز رجوع کنیم و از زوایای مختلف به موسیقی های آن بپردازیم.
 
هاشمی افزود: ما بعد از برگزاری جشنواره نمایش های آیینی و سنتی نیز برنامه هایی برای برگزاری کلاس ها و کارگاه های تخصصی داریم که به فراخور زمان بندی در برخی از دانشکده ها و موسسات آموزش عالی با موضوع موسیقی و تعزیه برگزار می شود که با توجه به کمبود رشته های دانشگاهی در این عرصه می تواند برای پژوهشگران و دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.
 
این پژوهشگر در پایان درباره برنامه های آینده نیز توضیح داد: طی جلساتی که با داود فتحعلی بیگی داشتم قرار بر این است که تا پایان سال جاری ردیف ها و گوشه های فراموش شده موسیقی تعزیه در قالب یک مجموعه صوتی و نوشتاری تهیه و تولید شود که قطعا برای تحقق این مجموعه ماندگار نیازمند بودجه هستیم و امیدوارم هرچه زودتر این موضوع به سرانجام برسد تا ما بتوانیم شاهد رونمایی از یک اثر ماندگار در عرصه موسیقی تعزیه باشیم.
منبع: 
خبرگزاری مهر
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1396 - 10:51

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گوشه‌های فراموش شده موسیقی تعزیه تدوین می‌شود | موسیقی ما