برنامه یاد بعضی نفرات
 
از سوی یک کمپانی یونانی و در سکوت خبری
آلبوم عشق و کلارینت اثر «بابک یوسفی» منتشر شد
موسیقی ما - «بابک یوسفی» یکی از نوازنده‌های سرشناس ساز کلارینت است که به تازگی آلبوم بی‌کلام خود را از طریق یکی از کمپانی‌های اروپایی و در سکوت خبری منتشر کرده است. حدود یک ماه قبل آلبوم «عشق و کلارینت» اثر این نوازنده ایرانی از سوی شرکت FM records در دنیا به مرحله انتشار رسید. این کمپانی یونانی که قدمتی سی ساله دارد برای اولین‌بار با هنرمندی از ایران همکاری کرده و در صفحه اول سایت خود هم کاورهای آلبوم عشق و کلارینت را قرار داده است. برای اطلاع از جزئیات این مجموعه دقایقی را با بابک یوسفی گپ زدیم که در ادامه می‌خوانید:
 
بابک یوسفی ابتدا درباره همکاری این کمپانی یونانی گفت:«از حدود دو سال قبل که قصد انتشار آلبوم را داشتم با کمپانی‌های مطرح دنیا در ارتباط بودیم. مکاتبه با شرکت‌های مختلف از طریق مدیر نشر این آلبوم دوست خوبم آقای محمد شکیبا انجام شد که این مکاتبات کمتر از یک سال به طول انجامید. اما حدود یک ماه قبل آلبوم عشق و کلارینت را با لیبل کمپانی «FM records» منتشر کردم. این کمپانی یونانی قدمت سی ساله دارد و بیشتر در زمینه موسیقی بی کلام فعالیت دارد و تا کنون با نوازندگان معروفی از اقصی نقاط دنیا همکاری داشته است. اما من اولین ایرانی هستم که با این شرکت همکاری کردم و به همین دلیل از من خواستند که هنرمندان مستعد ایرانی را به آنها معرفی کنم. از حدود دو سال پیش که پیگیر انتشار آلبومم بودم توانستم با این مجموعه به توافق برسم و از هر لحاظ کارهای این آلبوم را دوست داشتند و سپس قرارداد را به مدت پنج سال امضا کردیم. پخش این آلبوم از سوی کمپانی FM records در سایت‌های معتبر موسیقی جهان پخش و تا کنون بازخورد خوبی داشته است. از لحاظ مالی هم فروش آلبوم خوب بوده و در این زمینه هم طبق توافقاتی که داشتیم پیش می‌رویم.»
 
او سپس درباره جزئیات و عوامل مجموعه جدیدش این توضیحات را بیان کرد:«این آلبوم پانزده قطعه دارد و از سوی شرکت نشر در ژانر world music طبقه‌بندی شده و سبک خاصی ندارد. در این مجموعه قطعات ترکی، یونانی و ایرانی و... وجود دارد. البته همه قطعات کاور نیستند و برخی کارها نظیر emperor یا romance و چند اثر دیگر ساخته دوستان عزیزم است. محسن نامدار، رضا بیگی، سعید شیخ امیری، دانیال شاکری، احمدرضا سعیدی، امیل عباسی مهر، نیما بهزاد، سینا نباتی، فردین سعادت، کوروش پوینده، بهنام محمدی، علی دینه و مهیار منگنه‌چی از جمله دوستانی بودند که در این آلبوم من را همراهی کردند و قدردان زحمات تک تک آنها هستم.»
 
این نوازنده در ادامه اعلام کرد که قصد انتشار آلبومش در ایران را هم دارد و شاید کارهای این آلبوم را روی صحنه هم ببرد:«آلبوم عشق و کلارینت هنوز در ایران منتشر نشده و قصد این کار را دارم. از زمان عرضه جهانی این مجموعه خیلی‌ها پیگیر تهیه آن در ایران بودند و تصمیم دارم به زودی از طریق یکی از شرکت‌ها، آلبوم را به گوش مخاطبان داخلی هم برسانم. قصد دارم قطعات آلبوم عشق و کلارینت را روی صحنه ببرم. تصمیم من بر این است که ابتدا با یک گروه کوچک کارهای این آلبوم را در کنسرت اجرا کنم و در آینده می‌خواهم با ارکستر بزرگ، اجرای متفاوتی داشته باشم.»
 
یوسفی سپس از فعالیت‌هایش در زمینه کنسرت و نوازندگی در استودیو هم گفت:«آخرین خواننده‌ای که با او روی صحنه رفتم محسن یگانه بود و از حدود سه یا چهار سال قبل اجرای زنده نداشتم. اگر سراغ اجراهای زنده می‌رفتم نمی‌توانستم این آلبوم را منتشر کنم چون زمان زیادی را به خودش اختصاص می‌داد. از سوی دیگر پروسه تولید آلبوم عشق و کلارینت حدود 4 سال به طول انجامید و پروژه سنگینی بود. البته طی این سال‌ها ضبط‌های استودیویی را داشتم.»
 
اما این نوازنده گلایه‌هایی هم نسبت به بازار موسیقی داشت:«از شما و سایت «موسیقی ما» تشکر می‌کنم که از همه سبک‌ها و فعالان عرصه موسیقی حمایت می‌کنید. این همراهی شما با نوازندگان و نگاهی که نسبت به موسیقی‌های غیر از پاپ و کارهای بی‌کلام دارید بسیار خوب است و جای قدردانی دارد. کلاً از بازار موسیقی ایران دلگیر هستم و گلایه‌های زیادی هم از برخی اهالی موسیقی دارم. بیشترین گلایه من این است که نوازنده‌ها اصلاً حمایت نمی‌شوند و ارزشی برای کار ما قائل نیستند.»
 
او همچنین در پاسخ به این سوال ما که گفته می‌شود برخی نوازنده‌های سرشناس به دلیل درآمد بالا از ضبط‌های استودیویی مشکل خاصی ندارد هم گفت:«ظاهر قضیه اینطور باشد اما نمی‌دانم روی چه حسابی می‌گویند نوازنده‌ها درآمد بالایی دارند؟ کلاً طی سال‌های اخیر میزان ضبط‌های استودیویی در موسیقی پاپ تا حدی کم شده است. خود من هم در زمینه کنسرت هم به دلیل تمرکز روی انتشار آلبومم فعالیت خاصی نداشتم. به همین دلیل بابت چنین قضاوت‌هایی که شما گفتید کمی تعجب می‌کنم!»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1396 - 10:50

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 29 مرداد 1396 - 15:43

درود بر شما هنرمند عزیز
از Spotify گوش کردم بسیار عالی بود

سه شنبه 31 مرداد 1396 - 23:28

اینکه آلبوم یک نوازنده کشورمون تو دنیا داره پخش میشه و موضوع به این مهمی به خوبی در ایران اطلاع رسانی نمیشه ، جای بسی تاسفه ، اقای یوسفی شما یک هنرمند بزرگ هستید و من به شما افتخار میکنم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم عشق و کلارینت اثر «بابک یوسفی» منتشر شد | موسیقی ما