برنامه یاد بعضی نفرات
 
شهرام ناظری بار دیگر در تهران روی صحنه می‌رود
فردوسی‌خوانی ناظری‌ها در پروژه «آواز پارسی، اسطوره و عشق»
موسیقی ما - پس از برگزاری تور کنسرت موفق «ناگفته» با بیش از ٧٠ اجرا در سراسر ایران، «حافظ ناظری» آهنگساز و خواننده موسیقی ایرانی قصد دارد پروژه جدید خود را به همراهی استاد شهرام ناظری، مرداد ماه امسال در تهران روی صحنه ببرد. «آواز پارسی، اسطوره و عشق» عنوان پروژه جديد ناظری‌ها است که بر اساس اشعار شاهنامه فردوسی تنظیم شده است.
 
حافظ ناظری در سال ٢٠٠٥ پایان‌نامه تحصیلی خود را در نيويورک بر روی اشعار فردوسی تدوين کرده بود و این مسیر در کنار استاد شهرام ناظرى از 10 سال پیش با اجرای کنسرت‌هایی با همراهی اعضای ارکستر فیلارمونیک لس‌آنجلس و بزرگان موسیقی جهان در معتبرترین سالن‌های موسيقی کلاسیک جهان مانند سالن‌ «والت ديزنی كنسرت هال» شهر لس‌آنجلس و سالن «کارنگی هال» شهر نيويورک آغاز شد كه در واقع اولین تجربه هم‌نشینی شاهنامه فردوسی و موسیقی ایرانی محسوب می‌‌شد.
 
پس از اتمام قسمت اول تور کنسرت «ناگفته»، حافظ ناظری، پروژه جدید خود را بر اساس اشعار شاهنامه فردوسی  به اجرا در خواهد آورد. پیش‌تر نیز شهرام ناظری گام‌های آغازين استفاده از اشعار فردوسى در موسيقى ايرانى را برداشته بود. پروژه جدید ناظرى ها، تلاشى در جهت ارائه آواز ایرانی با لحن پارسی و به دور از الحان عربی است.
 
به گفته ناظری‌ها، پروژه «آواز پارسی، اسطوره و عشق»، تلاشی در جهت حفظ و حراست از زبان پارسی و تلفظ صحیح واژه‌ها در حوزه آواز ایرانی است که در چند دهه اخیر دچار آسیب شده‌ است. همچنین سعی در پرهيز از به‌كارگيرى الحان عربی كه انتقال آن به نسل آینده مى‌تواند براى آواز ايرانى و زبان پارسى آسيب‌ساز باشد.
 
این رویداد توسط شرکت فرهنگی‌هنری «ققنوس» برگزار و جزییات بیشتر پروژه به زودی اعلام خواهد شد.
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396 - 12:17

دیدگاه‌ها

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 10:09

ببخشید برای ثبت رای در سایت ،باید ثبت نام کنیم ؟یا بدون ثبت نام ،رای ثبت میشه؟

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 10:09

خدایی این حافظ فازش چیه سیم گیتار انداخته روی سه تار بعد فکر میکنه ساز جدید اختراع کرده اسمشم میذاره ساز حافظ

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 10:09

شهرام ناظری واقعا استاد برجسته ایه و در سطح جهان هم خیلی معروف و شناخته شده اس به خصوص به خاطر مولانا خوانی اما حافظ هنوز پخته نشده تو خوانندگی اگه دو تا فرزند دو استاد در نظر بگیریم همایون شجریان به نظر من بهتر و زیباتر میخونه و صداش پخته تر شده

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 10:09

دوتا عشق❤❤❤❤❤❤

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 12:34

همشهری ها❤❤❤

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 22:10

تنها راه زنده ماندن فرهنگ و هنر ایرانی، خلاقیت در این گستره است. ناظری پدر و پسر هر دو بدرستی مسیر را می پیمایند. خیلی از خواننده ها کار را بر خود آسان کرده اند و مردم را فریب می دهند و از خواننده های گذشته تقلید می کنند. استاد ناظری راه دشواری را پیمود لحن استاد ناظری کاملا ایرانی است مثل لحن و ریتم اشعار فردوسی اما دیگران وقتی اشعار فردوسی را می خوانند با همان لحن قاریان قرآن و عربی می خوانند که امروزه وارد آوازخوانی ایرانی شده است.

پنجشنبه 25 خرداد 1396 - 12:43

باید منتظر بود و این کار را شنید.
این که لحن پارسی و الحان عربی دقیقا چه هستند و چگونه از هم تفکیک می شوند جای پرسش و تامل است. مخصوصا که موسیقی عربی رگه های قوی و "اصیلی" از موسیقی ایران ساسانی را در خود دارد که شاید در موسیقی امروز ما به علت پویایی و تغییر در جامعه ی خودمان از بین رفته باشند.
متاسفانه در بخش هایی از جامعه، تفکیک مسائل به پارسی و عربی بیشتر در راستای عوام گرایی و جلب توجه صورت میگیرد. البته یقینا استاد شهرام ناظری از این بازی ها به دور هستند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فردوسی‌خوانی ناظری‌ها در پروژه «آواز پارسی، اسطوره و عشق» | موسیقی ما