برنامه یاد بعضی نفرات
 
تلفیقی‌های معروف به تماشای این کنسرت در تالار وحدت نشستند
«اشارات نظر»؛ سورپرایز یک سالگی گذر اردیبهشت گروه «دال»
موسیقی ما – اعضای گروه «دال» جشن تولد بزرگی برای انتشار آلبوم «گذر اردیبهشت» در تالار وحدت برگزار کردند. آنها طی روزهای 12 و 13 اردیبهشت قطعات این مجموعه که یک ساله شده را برای دوستدارانشان خواندند. این جشن تولد با حضور یک خواننده و آهنگساز تلفیقی دیگر حال و هوای جالبی به خود گرفت. «میلاد درخشانی» خواننده و نوازنده مهمان در این برنامه بود و علاوه بر اجرای قطعه «آوازم را می‌رقصیدی» به همراه دال، یک سورپرایز هم برای مخاطبان داشت. کارگردانی هنری کنسرت دال هم بر عهده رضا موسوی بود و او مثل همیشه برای این برنامه هم اتفاقات ویژوال متنوعی را تدارک دیده بود.

کنسرت «دال» با نسخه پیانویی قطعه محبوب آنها یعنی «هفت شهر» آغاز شد. آنها در ادامه سایر قطعات آلبوم «گذر اردیبهشت» را خواندند تا نوبت به اجرای آهنگ «فصل آخر» رسید. اثری که نسخه اصلی آن پیش از ایام نوروز در فضای مجازی منتشر شد و به دلیل نوع شعر و ملودی‌اش که نگاهی به قطعه «گنجشکک اشی‌مشی»، داشت مورد توجه دوستدارانشان قرار گرفت. برای اجرای این کار امین هدایتی روی چهارپایه گوشه استیج نشست و نوازندگی پیانو «شایان شکرآبی» چاشنی پرفورمنس «مصطفی شب‌خوان» شد. پرفورمنسی که در پشت پرده سیکلو بود و فقط سایه آن دیده می‌شد. «اشکان پویانیا» هم نوازنده مهمان ویولن بود که در این قطعه تکنوازی داشت. این برای اولین‌بار بود که در سازبندی و کنسرت‌های دال از ساز ویولن استفاده می‌شد.

در ادامه برنامه اعضای گروه ملودی قطعه «آوازم را می‌رقصیدی» را نواختند و ناگهان امین هدایتی این بخش را متوقف و از میلاد درخشانی دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شود. او پس از «داریوش آذر»، «کیان پورتراب» و «اشکان خطیبی» چهارمین هنرمندی بود که این اثر را به همراه دال می‌خواند و استقبال حاضرین را به دنبال داشت. او در ادامه به تنهایی  و با گیتارش روی صحنه آمد و قطعه معروفش یعنی «اشارات نظر» را با همراهی نوازندگان دال و همخوانی طرفدارانشان خواند. سومین بخش اجرای میلاد درخشانی هم تکنوازی عود الکترونیک، در قطعه «لحظه‌ها» بود.

اما در شب اول این کنسرت شایان شکرآبی به جلوی صحنه آمد و داستان یک زوج را تعریف کرد که از طرفداران جدی دال بودند و آهنگ‌های این گروه باعث آشنایی آنها شده بود. این زوج که در سالن حضور داشتند با درخواست شکرآبی مورد تشویق حضار قرار گرفتند. این آهنگساز و نوازنده پیانو در شب دوم از یک دانشجو یاد کرد که ساکن تبریز است و فقط برای این کنسرت به تهران آمده بود. او اعلام کرد که «علی» طرفدار دال است و حتی قصد داشته در مراسم رونمایی آلبوم گذر اردیبهشت شرکت کند اما به دلیل ترافیک، دیر به محل برگزاری می‌رسد و فقط از طریق صفحه دال، یک سلفی با درب بسته سالن رونمایی برای گروه ارسال می‌کند! این دانشجو هم در سالن حضور داشت و توسط حاضرین تشویق شد. نهایتاً هم کنسرت با اجرای نسخه اصلی قطعه هفت شهر به پایان رسید که در این آهنگ «نیوشا بریمانی» به عنوان نوازنده مهمان کمانچه گروه را همراهی کرد. اجرای مجدد «آوازم را می‌رقصیدی» هم قطعه بیز یا افتخاری برنامه بود.
 
  • *بهزاد عبدی: كنسرت گروه دال يك حركت بسيار زيبا و رو به جلو بود
پس از اتمام برنامه «بهزاد عبدی» که مهمان شب اول کنسرت بود درباره این اجرا به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:«كنسرت گروه دال يك حركت بسيار زيبا و رو به جلو بود. قطعاتى با ترانه‌هاى زيبا، ملودى‌هاى روان، تنظيم و اركستراسيون درخشان و اجراى بسيار دقيق و حرفه‌اى نوازندگان و خواننده، عواملى بودند كه باعث شدند زمان از دست برود و گذر آن احساس نشود. از اين كه مخاطب كنسرتى بودم كه در آن به شعور و احساس من احترام گذاشته شد واقعاً خوشحال بودم. گروه دال به يقين نشان داد كه دانش در اولويتش است ولى مى توان آن را به رخ نكشيد و با مهارت آن را به روانى به بيننده ارائه داد. براى اين گروه همدل، آرزوى كاميابى‌هاى هرچه بيشتر دارم. در انتها از كارگردانى خلاقانه كنسرت نيز كه در راستاى قطعات بود بى نهايت سپاسگزارم.»
 
  • *دارا دارایی: این گروه سازبندی جالبی دارد
«دارا دارایی» هم یکی دیگر از مهمانان شب اول این برنامه بود که نظر خود در مورد کنسرت را اینطور بیان کرد:«در یک کلام اگر بخواهم بگویم همه چیز عالی بود و نکته‌ای وجود نداشت که من بگویم ای کاش به شکل دیگری اجرا می‌شد. تمام کارگردانی کنسرت در خدمت موزیک بود و آقای «رضا موسوی» با اِلِمان‌های ساده بسیار کارهای خوبی انجام داده بودند. در بخش موزیک هم «دال» یکی از گروه‌های موسیقی‌محور است. به جای اینکه بخواهد تمرکزی روی خواننده یا یکی از اعضا داشته باشد. در حقیقت پروژه‌ای است که از ابتدا فکر شده جلو آمده‌ است و با روحیه‌ای که از بچه‌ها سراغ دارم، فکر می‌کنم همینطور هم ادامه دهند. اگر از لحاظ سلیقه‌ بخواهم بگویم که واقعاً از موسیقی آنها لذت می‌برم و کارهایشان را گوش می‌کنم. اولین‌بار بود که کنسرتشان را می‌دیدم اما خیلی سورپرایز نشدم چون حدس می‌زدم که چنین کنسرت خوبی داشته باشند. گروه دال را یک تجربه باحال و موفق می‌دانم.»

او سپس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا با وجود سخت‌گیری‌هایی که دارید به اجرای این گروه نقدی وارد نمی‌کنید گفت:«اصولاً من خیلی سخت‌گیر نیستم ولی وقتی که تمامی اجزا به درستی کنار هم قرار گرفته‌اند، خودش را نشان می‌دهد. وقتی که یک بخش بیرون بزند متوجه می‌شوم. صد در صد راه برای پیشرفت وجود دارد و قطعاً کنسرت دو سال آینده دال از این بهتر خواهد بود چون در چنین مسیری حرکت می‌کنند.»

دارا دارایی نهایتا گفت:«این گروه سازبندی جالبی دارد و ترکیب دو پرکاشن که دو جنس مختلف را وارد موسیقی می‌کنند جالب است. به جای اینکه درامز باشد، دو پرکاشن کار را انجام می‌دهند. یکی از آنها خیلی پرکاشن‌محور و دیگری افکتیو است. درباره سایر سازها باید بگوم که پیانو یک هارمونی کاملاً پر و قوی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر سازی مثل دودوک رنگ جالبی به کار می‌دهند. خواننده هم بسیار ژوست و تمیز می‌خواند. نوازنده بیس هم خوب و ساپورتیو کار می‌کند. مهرداد عالمی هم فوق‌العاده روی صحنه حاضر شد. ترکیب میلاد درخشانی هم در این ترکیب جالب بود و کارش را در قطعه خودش و در قطعه دال به خوبی انجام داد. همانطور که گفتم کارهای گروه دال فکر شده است و اینطور نیست که بگویند حالا ما دور هم جمع شویم و فلانی و فلانی را بگوییم بیایند تا هرکسی هنرش را به نمایش بگذارد! مشخص است که فکر می‌کنند و همه چیز به خوبی کنار هم قرار می‌گیرد.»

«مهیار علیزاده»، «امید نعمتی» و «مسعود فروتن» سایر مهمانان شب اول این کنسرت بودند. در شب دوم هم «پدرام درخشانی»، «طاها پارسا»، «رضا شایا» و «صبا صمیمی» از گروه «دنگ‌شو»، «سامان صمیمی»، «کوروش بابایی» و «ارشا اقدسی» در سالن حضور داشتند.
یزدان بهمنی (نوازنده هنگ‌درام و سازهای کوبه‌ای)، میلاد سعدی (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، فرشاد رضایی (نوازنده گیتاربیس)، مهرداد عالمی (نوازده ویولنسل)، اشکان پویانیا (نوازنده ویولن)، آرش آذر (نوازنده دودوک) و شایان شکرآبی (آهنگساز و نوازنده پیانو) اعضای گروه دال به خوانندگی امین هدایتی بودند که سروده‌های «غزل مهدوی» را اجرا کردند. این شاعر و ترانه‌سرا اواخر برنامه روی صحنه حاضر شد و مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

در ادامه می‌توانید عکس‌های «لیلی شاهوردی» از این کنسرت که به تهیه‌کنندگی و مدیریت اجرایی «علی رضوی» برگزار شد را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 13:29

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 - 02:25

این گروه فوق العاده س..

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «اشارات نظر»؛ سورپرایز یک سالگی گذر اردیبهشت گروه «دال» | موسیقی ما