برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجم اردیبهشت و همزمان با عید مبعث
گروه «سَروسِتاه» کنسرت «عیش‌ مدام» را روی صحنه می‌برد
موسیقی ما – کنسرت گروه «سَروسِتاه» پنجم اردیبهشت و همزمان با عید مبعث نبی مکرم اسلام(ص) در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد. اعضای این گروه موسیقی ایرانی، قرار است رپرتواری شامل قطعات شاد را روی صحنه ببرند. همچنین بخش بداهه‌نوازی یکی دیگر از برنامه‌های گروه «سروستاه» در کنسرت پنجم اردیبهشت است. «ایثار یاور» نوازنده این گروه درباره جزئیات برنامه به «موسیقی ما» گفت:«کنسرت ما روز پنج اردیبهشت و همزمان با عید مبعث در سال 9 شب برگزار می‌شود. موسیقی دستگاهی را اجرا خواهیم کرد و یک بخش از برنامه مربوط به کنسرت گروه «سرو سِتاه» است که این دومین اجرای ما محسوب می‌شود. خانم سحر کلاتی نوازنده تار، آقای مسعود پاد نوازنده عود، آقای مزدک لامعی نوازنده کمانچه، آقای محمدرضا گوهری آواز و من هم نوازنده سازهای کوبه‌ای هستم. بخشی از کنسرت ما هم بداهه‌نوازی سازهای کوبه‌ای است. در این بخش من نی‌ می‌نوازم و آقای سیدمهدی منبتی و آقای ابوالفضل مغولی نوازندگان سازهای کوبه‌ای هستند. بخش بداهه‌نوازی ما در آواز دشتی است و هم قطعه آوازی و هم قطعه ضربی داریم. در بخش اجرای گروه سروستاه آواز اصفهان به آهنگسازی اعضای گروه با اشعار آقای مشیری و اخوان ثالث و شفیعی کدکنی به همراه حافظ و مولوی و شهریار را داریم.»

او در ادامه به سوابق کاری گروهشان و همچنین جزئیات رپرتوار کنسرتی که پیش‌رو دارند هم اشاره و اعلام کرد:«گروه سروسِتاه از سه سال پیش تشکیل شده اما با این اعضا از حدود سیزده سال قبل در گروه‌های مختلف همکاری داشتیم. اما سه سال پیش این گروه کوچک بود و یک کنسرت هم در لاهیجان برگزار کردیم و اجرای ایوان شمس دومین برنامه ما محسوب می‌شود. برای کنسرت‌هایمان  تلاش می‌کنیم بخش شاد موسیقی اصیل ایرانی را اجرا کنیم. چون از دید برخی مخاطبان موسیقی اصیل ایرانی، غمگین است ولی ما تلاش کردیم اشعار عاشقانه شاد را روی صحنه ببریم و عنوان برنامه هم «عیش مدام» است. در قسمت بداهه‌نوازی تصمیم ما بر این است که در دشتی بداهه‌نوازی کنیم چون نی روی دشتی حس و حال بهتری برای شنونده‌ها دارد. قطعاتی که می‌خواهیم اجرا کنیم کاملاً بداهه است و با نوازندگان سازهای کوبه‌ای این قرار را گذاشته‌ایم که من شروع می‌کنم و همان جا هر حسی که گرفتیم را در لحظه اجرا کنیم. البته آن قسمت بداهه‌نوازی جدا از برنامه گروه سروستاه است.»

ایثار یاور درباره بداهه‌نوازی دف و نی گفت:«دف و نی فرمی از موسیقی ایرانی بوده که اواخر دهه هفتاد تا اوایل دهه هشتاده بوده که استاد محمد موسوی، بدعت چنین فرمی را گذاشتند. اما متأسفانه پس از کسالت ایشان چنین اجراهایی از قالب کنسرت خارج شد و در قالب برنامه‌های ارگانی یا رستوران‌های سنتی برنامه‌های دف و نی اجرا می‌کردند. در دوره فعالیت آقای موسوی، فستیوال‌های زیادی داشتند و آلبوم‌های گوناگونی به همین شکل بداهه داشتند اما پس از کسالت ایشان در قالب کنسرت منسوخ شد. من موسیقی را با شنیدن آلبوم‌های آقای موسوی شروع کردم و من به عنوان یک نوازنده نی و سازهای کوبه‌ای دوست داشتم کنسرتی به این شکل داشته باشم.»

این نوازنده‌ نهایتاً اعلام کرد:«گروه‌های موسیقی معمولاً از اینکه حمایت نمی‌شوند گلایه دارند ولی ما از طریق آقای «هادی منبتی» و همچنین آقای عبداللهی مدیر مجموعه ایوان شمس و معاونت محترم شهردار تهران حمایت شدیم. دوست داشتم در این مصاحبه حتماً از این عزیزان تشکر کنم و ما یکی از معدود گروه‌هایی بودیم که مورد حمایت قرار گرفتیم.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 فروردین 1396 - 00:29

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه «سَروسِتاه» کنسرت «عیش‌ مدام» را روی صحنه می‌برد | موسیقی ما